21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
At halse {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen!
Jeg vil meget gerne høre alle jer ad, hvordan I hver især har lært jeres hund at halse?
Vi har fået som opgave at lære vores hunde at halse, indtil næste træning.
Og jeg halter lidt på et punkt (som jeg selvfølgelig øver) så det kunne være superfedt bare at lære hende det perfekt.
Hun er ikke en hund der gøer nemt, og jeg har ca hørt hende gø 5 gange, siden jeg fik hende som lille vaps i august.
De få gange hun har gøet, har det været i frustration over at hun ikke kan lege med en hund der virkelig lokker, og en enkelt gang i leg med en ny hund.
Hun gør ikke af folk der kommer ind eller andet.. Hun er virkelig stille.
Indtil videre har jeg fået to tricks:
1. (træners) lad være at fodre hende, og bede hende halse for at få maden. Halser hun ikke, spiser hun ikke. Og det skal jeg bare fortsætte med til det virker. Hun vil blive frustreret nok til at gø.
2. (anden på holdets måde) vis hunden en godbid, og tag den op bag øret, sig halse sagte, til det virker..
Har I nogle fantastiske råd, til en hund der ikke gøer nemt?
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
Din træners råd tjaaaa ?????????? Behøver jeg at sige mere ?
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Kan ikke se hvorfor man skal lære hunden at gø... til alm. træning ?
- og slet ikke uden at indlære stop kommando i takt med.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Det er alm. træning?
selvfølgelig skal hun lære at stoppe. Det er jo hele ideen med det.
Hun skal lære at halse, for senere at lære rundering.
I starten skal hun have belønning for at lave lyd, og så snart hun har forstået hvad det går ud på, skal hun lære at halse konstant (det er det udfordringen går ud på) til jeg siger stop eller slut.
trine,
jeg er bare ikke sikker på at hun kan blive provokeret nok af et stykke legetøj..
jeg har forsøgt før, men har aldrig fået hende til at lave lyde.
Hun bliver urolig, dækker, hopper, søger øjenkontakt, og hvis intet virker, gider hun ikke mere..
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
Men vi bliver nok ikke vinderne af rødvinen, for Sascha gør kun 2 gange når vi siger et enkelt "halse" eller "ryste finn" .. Sååå .. Men vi øver også .. Vi ses på tirsdag til træning .. POTEKLASK
dec 2008
I må da bare øve noget mere
Jeg tror nu heller ikke jeg vinder.. Jeg ser for mig en fin dober-dame, der går afsted med en go omgang vin
Jeg drikker heller ikke vin, men med min elendige lineføring (som jeg faktisk havde succes med i dag) trænger jeg til lidt oprejsning..
dec 2008
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
Og ang. lineføring - så går det fiiiint når vi er hjemme i Nærum, men til træningen var det lidt noget lort .. nok pga. nye hunde og dufte
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.416
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Jeg tog en godbid - noget hun virkelig virkelig gerne ville ha!
Jeg sagde halse, og ventede. Hun prøvede alle andre ting hun kunne men intet kom der ud af. Til sidst sagde hun et bette piv og så fik hun MASSER af ros og godbidden selvfølgelig!
Sådan fortsatte vi - da hun var sikker på at det var lyden der udløste det hele, så satte jeg kravet lidt op. Hun skulle gøre det højere - mere lyd. Det kom rigtig rigtig hurtigt - for nu vidste hun jo hvad det gik ud på.
Til sidst kom der et VUF! Og så var det bare masser af guffer, ros og leg!
Jeg forventede ikke hun gøede mere end én gang til at starte med. Først når hun var helt sikker, satte jeg kravet op igen til mere end ét gø.
Hun gør FINT nu
Men man skal huske at det kræver stor selvtillid af en hund at gø når der er andre hunde til stede. Og forvent ikke den gør på træningspladsen fordi den gør det hjemme.
Held og lykke med det
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
og din træner er ikke dum, når han fortæller dig hvilken måde du kan gøre det på. (Husk på, at træneren gerne vil hjælpe dig, og gør det af god mening.)
Jeg bruger madskålen, ingen hals ingen mad. sådan er det bare..
dec 2008
jeg synes heller ikke han er dum. Hans metoder virker, og vi skal hverken tæve hundene eller andet. Jeg er glad for min træner, og har ikke fodret hunden siden træning i tirsdags.
Jeg ville bare høre hvordan andre har gjort, for at få nogle input.. Det er jo altid rart at høre hvad der virker på forskellige hunde
Men tak for rådene. Jeg har ikke lyst til at lære hende at gø i lejligheden, men jeg kender et sted, hvor jeg skal ud at træne i dag (bare os to, ingen andre hunde), så vil jeg tage noget lækkert med, og håbe hun er sulten nok.. Tun burde kunne gøre det
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
dec 2008
HUn har jo spist tirsdag, og skal spise igen i aften?
Hun er vant til at have en fastedag i ny og næ, og har også fået godbidder?
En hund fejler intet af at faste en dag.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 68
Synes ikke trænenes råd er gode.. Jeg ville ikke fjerne maden..
Vi fandt ud af at vores hund gøede, hvis vi kørte med en trillebør mod ham, eller bare en kost, eller lignenden.. trillebøren virkede dog bedst.. Og så trænede min kæreste med hunden og trillebøren i 14 dage ca. og så forstod han ordet halse.
Når så hunden forstår ordet, så stod jeg med en godbid i hånden og sagde halse en gang og så venter jeg bare på at han halser måske 3 gange, og så får han en godbid.. og så trækker man den bare mere og mere til hunden kan halse en 7-10 gange..
At halse