21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Til træning igen. {{forumTopicSubject}}
Vi var ikke til træning i sidste uge, og jeg har haft holdt Bassen temmelig meget i ro, grundet hendes sterilisation.
Men i dag skal vi afsted igen.
Hun er altid meget ivrig, og meget kontaktsøgende. Så når vi skal på banen er hun fuld af krudt, og meget ivrig dels efter at komme i gang, og dels efter at hilse (hvilket hun selvfølgelig ikke får lov til). Men hun er meget ivrig, og det kræver en indsats at få hendes udelte opmærksomhed.
Normalt plejer jeg at være derude en times tid før, og så gå rundt på noget græs på modsatte side i ca. 30-40 minutter, hvor vi går rundt og snuser, leger, samt øver lineføring og indkald.
Så sidder hun i bilen i 20-30 min. inden træningen begynder.
Men i dag er jeg sikker på at hun vil være HELT oppe at køre, da hun jo ikke rigtig har mødt nogle hunde, eller haft så store oplevelser i denne uge.
Jeg overvejer at tage ud på en mark et andet sted i god tid, og lave lidt spor og øve lineføring og alm. lydighed.
Men hvor meget kan jeg tillade mig? Jeg vil jo nødig tømme hende for energi til træning, men hun er virkelig et krudtbundt når vi skal afstes her tirsdag eftermiddag/aften?
Vi skal lave en ny ting til træning, rundering, men skal starte med ting hun kender..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Næste gang kan der trænes seriøst *S*
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
men det er mere det at hun er så fuld af krudt!.. Hvis ikke jeg holder hende i skak, og konstant har hendes opmærksomhed, vil hun uden tvivl begynde at forsøge at få kontakt med de andre hunde, og det er jo bestemt ikke ønskeligt..
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
dec 2008
nemlig.. det er derfor jeg plejer at gå og øve.. Lineføring (som er noget jeg ALTID kan forbedre) og alm. lydighed..
Men i dag kan jeg forestille mig at hun er ti gange så krudtet.. Men er bange for at aktiveer hende for voldsomt, for vi skal jo også lave en NY øvelse..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
dec 2008
Nu har jeg lavet nogle lækre leverhapser, og så tror jeg jeg kører ud og lægger et spor og laver lydighed, men så jeg stadig har 30-45 minutter inden træningen.. Så kan jeg købe noget mad..
dec 2008
vi er på unghundeholdet nu..
Jeg træner med Carsten og en jeg simpelthen ikke kan huske navnet på! Hvor er det pinligt.. En ung pige, hun er skideflink, og jeg plejer at være hos hende. Vi deler op i to når vi er der..
Jeg kan mærke at jeg bliver lidt mindre presset.
Det er 5. gang i dag, og vi skal lave runderinger
Problemet er at hvis hun skal være fri, skal det være indhegnet, og jeg vil ikke helt lade hende lege med andre endnu.. Tror jeg finder flexlinen frem, og lader hende løbe rundt i den et sted
dec 2008
hun æder alt
Og nu er de jo ekstre lækre
Jeg vil have hende til at hedde Wicky? Hun er vist under uddannelse som instruktør? Det kan også godt være Maria, jeg er så skidt til den slags..
Jeg sætter hende i hvert fald til at søge på en eller anden måde..
Til træning igen.