Lært at rulle på 2 dage!! :-) {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er altså lidt stolt..... Så hvis i ikke gider høre mig prale, må i lige klikke væk igen
Tjapse har lært at rulle på kun 2 dage!
Forhistorien er som følger....
På onsdag har vi lydighedsafslutning i klubben, og der foregår altid et eller andet sjovt.
I år er der 5-6 poster, hvor man skal udføre bestemte tricks, og man får selvfølgelig højeste point, når øvelsen udføres korrekt og med mindst hjælp.
Det første trick er at "rulle", som er det eneste jeg ikke har trænet, da Tjapse altså ikke kan lide den øvelse, og ikke er meget for at ligge på ryggen - kun når han sover tungt! Så jeg har ikke ville "tvinge" ham til at udføre den øvelse .
Men det kunne jeg altså ikke have på mig - at stå ved den post uden i det mindste at have prøvet at indlære det, så i forgårs startede jeg med pølser og klikker herhjemme i stuen.
Først blev han enorm frustreret over hvad han skulle, og prøvede og foreslog alt muligt andet med sine små poter. Jeg måtte hjælpe og med godbidder helt henne foran næsen og lidt skubben og masen, lykkedes det mig at klikke ham på vej.
Jeg øvede det et par gange, og sidst på dagen lykkedes det mig at få ham rullet hele vejen rundt med hjælp fra godidder og klik, men frivilligt.
I går trænede jeg det ikke, og så prøvede jeg igen i dag.
I morges stadig med meget hjælp og godbidder i hånden.
Og sørme - her til aften reagerer han bare man fører fingeren skråt over hovedet på ham og siger rulle.
Jeg er sgu lidt imponeret!!
Nu skal det verbale signal "bare indlæres", og så skal vi liiige indlære øvelsen andre steder end i stuen også.
Om det så virker på onsdag udenfor på græs vil tiden vise
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 75
Lært at rulle på 2 dage!! :-)