Lidt hjælp her? Lidt hjælp her?
Jeg har en blanding af Labrador og basset.
Problemet er at han gør af store hanhunde. Vi har ikke haft ham lige siden han var hvalp, vi fik ham da han var 11 måneder. Siden hen er han blevet overfaldet 4 gange. Han er blevet bidt på øret og snudeskaftet. Men efter det er sket, så rejser han børster og hale, og gør hver gang vi går forbi en hanhund. Det er dog ikke alle, men de fleste. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at han kan gå roligt forbi, han er jo en lidt nervøs hund, men vil gerne have nogle råd til hvad jeg kan gøre, eller prøve på for at han langsomt kan lære ikke at gø når vi går forbi hanhunde.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 473
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Ud og gå tur og "stød" på dem - mens I går forbi dem sørger du for at distrahere med guffere og masser af ros og på den måde forsøg at træne det lidt bedre....
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 335
Du skal hjælpe ham ved altid at være imellem.. dvs at du altid er hans "mur" og så skal du hjælpe ham ved at lave "buer".. dvs gå i så stor afstand som muligt udenom og afled hans opmærksomhed med guf eller legesager.. han er bange og har lært at angreb er det bedste forsvar..
Og derfor er det vigtig for ham at han kan se du magter at hjælpe ham.. jeg ville ikke opsøge steder jeg ikke kunne overskue sådan at han ikke udsættes for større pres til du kan mærke han begynder slappe af igen og vise tillid til dig.. dvs.. ingen hilseri på hunde DU ikke kender og som er GODE hunde.. får han dårlige oplevelser bliver det hele værre igen..
håber det gav lidt værktøj.. held og lykke!!
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 473
Og blive ved til det en dag lykkes
Lidt hjælp her?