21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Ferie og cirkushunde :-) {{forumTopicSubject}}
Ja, nu holder vi ferie fra træning, frem til den 10. august.
Og jeg skal i sommerhus i uge 29 og 30 så har masser af tid, og ingen legevenner til min stakkels, stakkels hund.
Vi skal træne en del i ferien. Vi skal blandt andet øve halsgivning og lineføring, og andre af de ting vi skal kunne når vi skal til prøve.
men jeg kunne også godt tænke mig nogle tricks?
Så gode tricks, samt en lille guide til at indøve dem ville være PERFEKT..
Jeg har en hund som af og til er liiidt langsom til at lære ting, og lige skal have det ind at vende, men hun vil meget meget gerne
p.s. jeg bruger ikke klikker, så det skal være uden den.. Men ellers er jeg frisk?
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
kan hun apport? den er også nem at øve et fremmedsted..
hvis I er flere afsted kan i også æave runderinger, og dermed øge og styrke hendes halsgivning...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
vi er begyndt at indlære "dutte" hvor hun dutter på min hånd, kan arbejde videre med den øvelse.
Hun er god til at hente ting, men vi er stadig ved at lære at aflevere. Det ligger jo meget til hende at finde et bytte og så ruske det. Så det skal vi helt sikkert også have øvet videre på.
Runderinger tror jeg ikke jeg vil lave, for vi er kun lige startet op med at indlære det til træning, og er slet ikke nået særlig langt med det. Og mine forældre er ikke lige egnede til den slags øvelser.
Cleo,
ja, har kigget nogle af alle dine ting
Det er rart når man kan få en god forklaring til at indlære de forskellige ting..
dec 2008
så skal I tage med i sommerhus
Ja, hun skal lære at sidde på numsen! Er så småt ved at lære hende at give begge poter samtidig, så det med numsen kommer nemt efter, da hun jo så skal sidde sådan..
Hun er IKKE glad for at tænde lyset. Hun har slet ikke lyst til at hoppe den smule op af væggen det kræver at kunne gøre det, så det dropper jeg. I hvert fald i sommerhuset, for der er det de små gamle stik, så det er meget sværere at ramme..
Tror også jeg vil øve noget mere i at navngive legetøj.. Har jo givet dem navn, men hun kan ikke helt skille dem ad, og ofte tager hun bare det der er nærmest..
dec 2008
ja, vi skal helt klart se på noget i 31.. Vi kan gå en tur, og så lade dem lege lidt..
Hmm, der er vist en standerlampe i sommerhuset, med kontakt på gulvet, så den kan hun da lære at betjene
Rulle er vi stille i gang med, men hun bliver lidt utryg ved at smide sig på ryggen på kommando, dog har hun rullet et par gange og hun bliver meget kulret og kåd når hun får sin ros for det!
Og ja, det er nok en meget god ide at øve indkald med forstyrrelser. Det kan ejg bestemt godt trænge til, så det må prøves af.. Kan jo bruge både godbidder og legetøj som distraheringer..
Ferie og cirkushunde :-)