{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

KOM NU HER!!! {{forumTopicSubject}}

Heey HG..
Er ved at få strees over at Zuprano kun kommer når det passer ham, kan stå og kalde i 100 år, og først til sidst kommer han hen til mig med langsomme skridt!
og hvis jeg går hen mod ham for at skælde ham ud så stikker han af som om vi leger fangeleg! pisse irreterende! oh ahr prøvet bare at gå fra ham, og han snuser alligevel bare færdig før han kommer.. Igår var han ved at faldeigennem isen på en sø fordi han bare vadede ud på isen selv om jeg stod og råbte og skreg på ham, heh var allerede på vej i søen efter ham!
HG - hva gør jeg ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KOM NU HER!!!
  • #1   9. mar 2006 tag ham med et sted han ikk kender.. en fremmed skov eller noget og gem dig når han ikk ser det.. det skulle gerne virke til han vil følge dig..

ellers spørg kisser, hun er sååååååå klog =)

• #2   9. mar 2006 skælder ham heller aldrig ud når han først kommer hen til mig .. og i en periode gav jeg ham også god bidder, men har bare ikk virkert, nogle gange virker det at løbe så kommer han, men det fungere bare ikk hvis der kommer en hund ..

• #3   9. mar 2006 ja har også prøvet at gemme mig men syntes aldrig det virker, det er bare som om når jeg har gemt mig kan han lugte hvor jeg er, og så går han stille og roligt hen til hvor jeg gemmer mig haha ..

• #4   9. mar 2006 Tabitha J : ja det er jo ikk unormalt han løber når han ser en hund.. bare pisse irreterende han ikk kommer når jeg kalder.

• #5   9. mar 2006 annie A : lufter ham selvfølgelig også i snor, det er bare når vi er i parken, så slipper jeg han næsten altid (selvom man ikk må ;D) og så når fru. olesen kommer med hendes hund så tonser Zupra hen og vil sige hej, og det kan fru. olesen ikk li smiley

• #6   9. mar 2006 annie A: lige præcis smiley

• #7   9. mar 2006 Øv ham i at hans navn er positiv, feks sid derhjemme og sig hans navn i en kærlig god tone, og giv ham en godbid hver gang du har sagt hans navn smiley gå videre med det ved at gå et par skridt imens du siger hans navn, før du giver ham gidbidden osv smiley

Du kan også (når du er ude med ham og han ikke reagerer) kalde med en meget høj stemme, og fægte rundt med armene (det ser totalt åndsvagt ud og folk vil nok kigge lidt *gg*). Når han så kommer hen til dig skal du rose ham heeeelt vildt, og sige hans navn mange gange feks "dygtig Zuprano" osv, med lidt træning som dette skylde dit problem hurtigt gå over, men giv det lidt tid, men husk masser af ros, og positiv attitude gør meget smiley

• #8   9. mar 2006 skylde=skulle hehe

• #9   9. mar 2006 Carina/Martin V: tusind tak .. vil jeg straks gå igang med imorgen smiley

• #10   9. mar 2006 Kenni C det var så lidt smiley skriv endelig hvis du har spørgsmål smiley

• #11   9. mar 2006 Mange tak !

• #12   10. mar 2006 Det med at løbe den anden vej er ikke kun for at få ham til at tro at der er noget spændende... Det er en ting han burde gøre helt automatisk, hvis i altså har fået fastslået at du er lederen i flokken. (lettere sagt end gjort, i know) En "underhund" bør altid følge lederen når han går, i frygt for at komme uden for flokken. Når du løber efter ham, så tror han at han er ovehunden, i det du følger efter ham, og så ser han jo ingen ide i at komme til dig, når nu han tror det er ham der bestemmer. Er du overhunden, og han alligevel ikke følger, så tror jeg jeg ville prøve at komme af sted med at gå længere væk, så langt som der skal til, indtil man når i en afstand han anser for værende liiidt for farlig at være alene på. Så burde han burde komme til dig.
    Og som de andre siger, så selvf. ALDRIG skælde ud når han kommer, hunde kan kun opfatte kritik for det de gør liiiige i nuuet, dvs. han tror han får ballade for at komme til dig. Og det var jo ikke meningen.
    Rigtig meget held og lykke med det! smiley

• #13   10. mar 2006 Ps. Det med at gå længere væk, er selvf. kun effektivt i nødsituationer som med isen, det holder ikke i længden. Der vil jeg som de andre siger, klart forslå at starte fra bunden igen, godbider når han lystrer og kommer på få meters afstand, og altid massevis af ros når det sker. Hvis han ikke kommer, så er der intet at gøre. Råbe hjælper ikke, selvom det er i nuet, han har jo ingen anelse om hvad du siger, i hans øjne kunne du lige så godt råbe op om at det f.eks. var en totalt god ide at jagte ænder, han tror måske at du faktisk på afstand står og hjælper med at skræmme dem med dit råberi! Man er nødt til bare at bide i det sure æble og æde det i sig. Og rose når han endelig kommer tilbage! smiley

• #14   10. mar 2006 Man går helle ikke hen for at skælde hunden ud, fordi den ikke kommer, når der bliver kaldt - Så vil jeg heller ikke komme hvis der er skideballe i luften.

Tá en lang tøresnor, og lår den så indkald, og begynd at gå den modsatte vej, den skal nok på et eller andet tidspunkt finde ud af at komme.

Du kan begynde at gøre dig mere intersant overfor hunden, det vil være en stor hjælp.

Du kan rode i jorden med ryggen til hunden, og hver gang at hunden kommer hen til dig, giver du en godbid, og lader hunden løbe igen, sådan bliver du ved, stadig i en lang snor.

• #15   10. mar 2006 nej tag en ting eks. hundesnoren smed den efter ham men IKKE ram ham men få hans opmærksomhed. så kald på ham og når han kommer hen så ros ros ros og giv en godbid. virker ved Molly hver gang:-) thi hi

• #16   11. mar 2006 Niiichole_ undskyld mig, men det er da også lidt dumt at lade ham løbe uden halsbånd når du ved at du ikke kan fange ham, så har du jo ikke en jrodisk chance for det! Og jeg kan slet ikke forstå at du slipper ham når du ved at du ikke kan kalde ham til dig.. Jeg ville bliver stjernearrig hvis min lille bange hund skulle møde jer og han bare kom tonsende, endda uden halsbånd!!!

Kommentér på:
KOM NU HER!!!

Annonce