{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp.
  • #1   10. mar 2006 Hvorfor vænner du den anden vej????

Går du til træning med ham???

• #2   10. mar 2006 vænner=vender

• #3   10. mar 2006 jeg fik det råd at stå stille lige så snart hunden strammer linen, roooligt trække hunden ind i løs snor hvis den ikk selv stopper og vener på dig.. og først når den er rolig og i løs snor, må du gå videre..

du skal ikke sige noget til hunden, den skal tænke selv

• #4   10. mar 2006 Fordi det siger de kloge hoveder at man skal. Vende om eller stoppe op, men det hjælper bare ikke.

• #5   10. mar 2006 Hvis I bare vender og går den anden vej, lærer han ingenting. I er nødt til også at fortælle ham, hvornår han er dygtig, og det er han jo lige når I har vendt, fordi der vil han være ved siden af jer i slap line.

Som Lava Girl skriver er det en god ide at stoppe op, når hunden trækker, og når den kommer ind, hvor den skal være, så belønne den, både med en godbid/ros, og med at den får lov at kommer derhen, hvor den gerne vil - altså i fortsætter fremad. Hver gang han går som han skal, også om det kun er 2 sek. skal han have belønning.

I bor udover træningen på gader og stræder, også starte med at træne en god kontakt derhjemme. Jeres hund skal lærer at kigge på jer/i øjnene og vide at det giver belønning. Når han kan tage kontakt til jer hjemme, begynder I at øve det ude, og under gang - få skridt ad gangen.

At få hunden til at gå pænt i snor - er en af de sværeste opgaver, man står overfor som hundeejer - det kan tage virkelig lang tid og nogle hunde lærer det aldrig helt.

Og nej, det hjælper ikke med en kastration. Det er ikke hans hormoner, der får ham til at trække, men fordi han er fuld af liv og gerne vil opleve så meget som muligt - og fordi han ikke har lært, hvad I gerne vil have, at han skal gøre.

• #6   10. mar 2006 hehe- måske hjælper det på nogle hunde men nok ikke alle.

Begynd at gå til træning, man lærer meget mere blandt andre hunde og mennesker...

• #7   10. mar 2006 Jeg roser hver gang han gør det rigtigt, men stadig ingen forbedring.

• #9   10. mar 2006 Nu er der jo også gået 8 måneder, ikke en uge:0)

• #11   10. mar 2006 Hvis jeg var dig ville jeg begynde på hundetræning.... Man lærer på en god måde når man er sammen med andre hunde, plus det er nu hunden er nem at lærer ting, når den bliver ældre og kønsmoden og mere selvsikker så er det der problemerne kommer... Hvalpene og unghundene er de nemme og der hvor det er alfa omega hvordan hunden bliver som voksen...

• #12   10. mar 2006 Rene : shorty trækker også stadig nogle gange og skal også mindes om hvor han skal gå henne.
    En anden god ide for at lære din hund at gå ved din side er linieføring. På den måde lærer din hund at holde øje med dig og gå tættere på dig da du tit skifter retning

• #13   10. mar 2006 Molly er vel også en slædehund :0). Det er ikke alle klubber man er velkommen i. og der hvor det er okay, er det ikke så nemt at komme frem uden bil.

• #15   10. mar 2006 Rene- jeg ved det ikke altid er lige nemt, men det er vigtigt. Det er en stærk psykisk hund du har, plus den har drifter, som skal stimuleres og det lærer man godt til træning...

Jeg kunne slet ikke forestille mig hvis mine hunde ikke fik den fornøjelse..

• #17   10. mar 2006 He He, man kan købe en pruttemaskine med fjernbetjning, du kunne sgu være sjovt at putte den i lommen:0)

• #18   10. mar 2006 du=det

• #20   10. mar 2006 Men tak for rådende.. Tålmodighed er en dyd, som man siger!!! Jeg har ellers truet ham mange gange med at han får klippet bollerne og at det bliver hos dyrlæge Breth, ha ha..... Men han er kold:0)

• #22   10. mar 2006 du skal helst træne et sted hvor hunden ikke distraheres, øvelse er tre skridt, sit tre skridt sit, det kan du uden hunden når at trække, ros. 3 skridt osv, så 5, ros og 10, et skridt op til hunden går pænt, det tager nogle dage måske at nå de 10 skridt, hvis du rykker i hunden, tror den at den også skal rykke, og i skal blive på træningsstedet til hunden forstår at i ikke går tur før den går pænt, og husk at give signal når træning er slut evt sige fri, rose og evt bruge godbidder. håber dette er forståeligt.

• #23   10. mar 2006 Sjovt at folk har de problemmer......

- Hvis du nu begyndte at snakke med den - gøre dig intersant, (Det er ligemeget hvad du fortæller hunden - det kan være hvordan det er gået på jobet eller noget andet) bare det er i en LYS tone, det vil nok gøre et eller andet ved hunden.

Du kan gå til lydighedstræning med den, eller gå ud på en græsmark og leg med din hund.

Leg med hunden - Tag en bold op under hagen, så snart hunden ser på bolden, så slipper du bolden, så skal du bare se, hunden begynder at se op på dig, og den vil ikke trække af med dig...

Det er kun et spørgsmål om træning....

• #24   11. mar 2006 Først og fremmest gælder det om at du skal få din hunds opmærksomhed når I går. Det får du ved at gå og tale til den så den ser op på dit ansigt og for ligesom at gøre den opmærksom på at du ønsker denne kontakt så har du en lille godbid (ikke det almindelig mad den får til daglig) i munden som du lige spytter ud til den. Samtidig bliver den nødt til at gribe det du giver den på den måde og hvis den ikke får grebet , ja så går du videre uden at den må samle den op. Det er en sjov og let øvelse som du kan bruge både når du er hjemem og ude og lufte.
    Og husk at roooooooooos når den gør som du vil have og viser opmærksomhed. Det er så lidt det kræver.
    Held og lykke.

Kommentér på:
Hjælp.

Annonce