{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.929 visninger | Oprettet:

hund der trækker hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri!

Min kærestes hund trækker helt vildt sindssygt i snoren! jeg er efterhånden stoppet med at gå tur med hende steder hvor jeg ikke kan slippe hende løs fordi jeg simpelthen ikke kan holde hende længere. Hun er 1 år og 3 måneder snart og vejer 35 kg.

Jeg har prøvet forskellige ting, de sidste to måneder har jeg prøvet at stoppe op og vente på hun tager kontakt til mig og kommer hen til mig, men jeg synes bestemt ikke det hjælper... lligeså snart jeg tager bare et halvt skridt så tonser hun afsted igen så jeg er ved at brække armen...
Findes der ikke andre metoder? jeg har også brugt en grime, men den virker kun når grimen er på, så snart hun får den af så trækker hun igen, og det er jo ikke en holdbar løsning i længden at hun konstant skal gå med grime, det ønsker jeg ihvert fald ikke smiley

Så har i nogle andre gode råd. Jeg har læst at jeg kan prøve at vende om, men er ikke helt sikker på hvordan denne metode virker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund der trækker hjælp
  • #1   5. okt 2009 Hvad med at begynde til noget træning? :o)

• #2   5. okt 2009 folk er så hjælpsomme herinde og vil rigtig gerne dele ud af deres viden kan du høre..

ja du kan vende lige så snart hun trækker så vender du dig om og går den anden vej 5 skridt eller noget. for så kommer hun ikke den vej hun vil, og så skulle hun efterhånden finde ud af at det er sjovere at følges med dig. mener det er noget i den stil.

• #3   5. okt 2009 Er der slet ikke tidspunkter hvor hun går pænt? For hvis der er, så er det om at være hurtig lige i det ene sekund og belønne den adfærd... hunde gør hvad der betaler sig... og hun har lært, at det betale sig at trække, for så kommer man hurtigere fremad...

det skal aflæres og det tager lang tid når dte er så indgroet en vane som det er hos hende nu. Du skal stoppe op HVER gang hun trækker - om det så betyder at i kommer 10 meter fremad på en time og det er så det... og hver gang hun ikke trækker skal hun roses og belønnes... En klikker kan være et fremragende redskab i denne situation, så du kan få timingen helt rigtig...

Grimer og andre trænings-reskaber hjælper kun så længe de er aktive - som du selv har oplevet. Du får en meget mere stavil indlæring ved at hunden lærer det af sig selv - altså at hun selv fanger koblingen inde i hovedet: "aaaah når jeg trækker står vi stille = kedeligt! Når jeg ikke trækker får jeg ros og godbidder og kommer fremad = fedt!"

Men det tager tid, tålmodig og konsekvens at få det lært...

• #4   5. okt 2009 ANNA G - Nej det er virkelig ikke ET ENESTE tidspunkt hvor hun går pænt. Tilgengæld er hun UBESKRIVELIG god til at gå uden snor, hun går snore lige op og ned af benet, og min kæreste har næsten aldrig haft snor på hende. Men hun er en muskelhund, så jeg vil meget gerne have snor på hende HELE tiden - respsekt for andre mennesker og deres hunde, de er jo meget oppe for tiden. Men det ser bare heller ikke så betryggende ud når den 35 kg tunge muskelhund kommer tonsende med mig bagefter, jeg ser jo ikke ligefrem ud som om jeg ved hvad jeg har med at gøre eller laver smiley

• #5   5. okt 2009 Maria K - Jeg må prøve at vende om i stedet, for jeg synes bare ikke at den stop metode den virker på hende..

• #6   5. okt 2009 Thumbs up til dig, fordi du tænker på, at andre mennesker kan blive forskrækkede over dine hund smiley og du har ret - det ser hverken særligt betryggende ud (eller tjekket for den sags skyld *lol*) når hun kommer tonsende afsted med dig bagefter....

Tænker, at man måske kunne bruge det, at hun er så god til at gå uden snor til noget... Er snoren en meget tung lædersnor fx? så overvej at invester i en lettere nylon-snor til at træne med... Find et øde sted og øv "gå tur" hvor hun er uden snor men hvor du går med snoren lige ved siden af hende, senere ligger den lette snor henover ryggen på hende osv.

Ellers kunne man overveje at investere i en sele til hende og starte gå-pænt træningen forfra når hun har den på - de fleste hunde reagerer anderledes når de får noget anderledes "tøj" på...

Held og lykke med det... Det er så belastende når hunde trækker - ligemeget om de vejer 5 eller 35 kg smiley

• #9   5. okt 2009 Det med banen lyder virkelig smart! Jeg vil prøve det...!

Linda - ja det er virkelig pinlingt, min kærestes kan også godt finde på at skabe sig helt vildt når der kommer andre hunde, og folk bliver panikslagne fordi hun er muskelhund, og det synes jeg ikke er så fedt! For hun er jo altså en sød hund smiley

• #10   5. okt 2009 Husk selvom du bruger den rigtige metode kan det tage mange uger før der kommer resultater ud af det. En god ting er at bruge grimen som hjælp til start træningen og så når hun går pænt reducere brugen af grimen. Du kan evt købe en anti træk sele - dog aldrig en almindelig sele, da det får hunden til at trække endnu mere. Og som alle andre anbefaler, træning, træning, træning ved en professional.

• #11   5. okt 2009 Lea og til at hun skaber sig, så er der er en grund til hun gør det, vil hun æde dem? Vil hun over og lege?? Vil hun over og dominere?? Dette skal også trænes væk omgående da det er noget så pinligt at møde en hund som jeres på gaden af den kaliber. Så jeg vil anbefale jer at starte på et træningshold omgående! Krummer lidt tæer over at din kæreste går med den uden snor men at den reagerer sådan på andre hunde.....læser i ikke aviser??

• #12   5. okt 2009 Jeg har skrevet mit indlæg i datid, og har ikke nogen som helst steder skrevet, at min kæreste LIGE NU vælger at gå uden snor, og har slet ikke skrevet ved veje osv., og efter alt hvad der sker fortiden osv., bruger vi begge snor på hende, hun går bare generelt pænere med min kæreste end med mig..
    Vi træner på det hele, og jeg går til hundeleg med hende 1 gang om ugen. Jeg føler mig ikke uansvarlig, og jeg føler ej heller min kæreste er det. (Jeg læste dit indllæg sådan..) hans hund fungere rigtig godt med både børn, mennesker og andre hunde, men har svært ved at være i snor, hele hendes adfærd er meget ændret.

Vi har gået til hundetræning med hende, men leder efter et anddet hold da jeg ikke brød mig om læreren på det hold jeg gik på, og det er der jeg har lært metoden om at stoppe op, som jeg ikke synes virker helt optimalt, derfor mit indlæg

• #13   5. okt 2009 Jeg har det sådan her:
    Muskelhund = aldrig uden snor udenfor matriklen!!

Det er meget vigtigt at den adfærd bliver ændret og at i kigger på hvad der virkelig er galt siden hunden ændrer adfærd så snart den kommer i snor. Derfor ja er det meget meget vigtigt at i starter til træning igen.

• #14   5. okt 2009 jeg er ganske enig, og jeg er klar over at hendes adfærd skal ændres ellers havde jeg fortsat ladet hende trække i snoren.......

• #15   5. okt 2009 min gamle hund trak også rigtig meget. så købte jeg en næserem. det virker...
    sele og næserem. det vil jeg stærkt anbefale...
    og så ros hver gang hun går pænt.
    vi prøvede også det med at stoppe op. vende om, søge kontakt men næseremmen var det der virkede

• #16   5. okt 2009 jeg her en næserem til hende, men jeg bryder mig ikke om at bruge den, og jeg synes kun den hjælper i det øjeblik hun har dden på så snarrt den er taget af så er det det samme trækkerri som altid så derfor vil jeg meget hellere bruge træning til at få det væk smiley

• #17   5. okt 2009 Jeg havde lidt samme problem da jeg fik min hund, begyndte at træne seriøst og brugte grimen hver eneste gang vi var ude. Efter ca 3 mdr kunne jeg begynde at undlade og bruge den og efter ca 5 mdr gik han som jeg ønskede det...så det kommer ikke natten over og det kræver træning hver evig eneste gang man er ude og gå plus man skal til træning min en gang om ugen hvor der er andre hunde.

• #18   5. okt 2009 OG det skal lige siges at jeg stadig kan finde på lige at sætte grimen på hvis jeg ved der er chance for at der er andre hunde, eller mennesker der ikke bryder sig om muskelkræ, bare så jeg ved jeg har ham 200% der hvor jeg vil have ham.

• #19   10. okt 2009 Har måske en ide, jeg lånte for mange år siden den dims, som udenpå er lavet af gummi, den er ca. 5 cm. lang og sættes mellem halsbånd og snor, fidusen er at den afgiver en høj lyd hvis der trækkes hårdt i snoren, synes ikke at den virkede godt på min hund dengang, men måske var det et forsøg værd?

• #20   10. okt 2009 Bettefisen: Bare fordi det ikke virker på din hund, betyder det altså ikke at det sjældent virker på hunde generelt..
    Nynne har lært gå pænt ved at jeg stoppede op hver gang hun trak og ikke gik videre før linen va slap.

Kommentér på:
hund der trækker hjælp

Annonce