652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

ANGST for støvsuger ANGST for støvsuger

Min søde cairn terrier på 5 år er rædselsslagen for støvsugeren og har alle dage været det. I hendes 5 leveår har hun stadig ikke vænnet sig til den.
Hun reagerer på to forskellige måder:
1: "Angriber" den ret aggressivt og forsøger at bide den, men uden at vise tænder og rejse børster. Hun virker mere bange når hun gør det.
2: Gemmer sig det fjerneste sted i huset og håber på den ikke kommer i nærheden. Hvis den gør, er det halen mellem benene og krybe langs væggen.

Hvordan vænner man hende nemmest og mest skånsomt til dette "monster"?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ANGST for støvsuger
  • #2   25. okt 2009 Har klikkertrænet hende lidt før, og hun ser ud til at forstå hvad det går ud på smiley Så den mulighed er der helt sikkert. Hun kan til nød godt gå hen og snuse lidt til den når den er slukket, det største problem opstår når man tænder den.

Er det bedst at starte med at tænde den i et helt andet rum så når vi engang når dertil?

• #4   25. okt 2009 Det lyder som noget der kunne fungere smiley Hvor ofte skal man træne det for at vi får noget ud af det?

• #6   25. okt 2009 Vi har klikket støvsugeren - Karla gøede som en besat når den blev tændt. Eneste hage ved det er, at kræet nu eeeeeelsker når støvsugeren bliver taget frem *lol* hun drøner hen til den og laver alskens kunster for at få et klik...

Dæk ved siden af tændt støvsuger, sit ved siden af tændt støvsuger, gå under slangen mens jeg støvsuger, sætte sig op på tændt støvsuge, dut på tændt støvsuger, buk foran støvsuger osv osv... hundens kreativitet kender ingen grænser... hun ved jo, at den skide støvsuger har en klikker og en godbid gemt et eller andet sted *lol*

så klik støvsugeren virker til fulde smiley

• #7   25. okt 2009 Jeg ville undgå en større konflikt og give hunden en mulighed for at have et fast sted når der støvsuges.

Både hvalpe og voksne hunde er jeg ikke interesseret i blander sig i støvsugningen, hverken i leg eller andet.

Når jeg tager støvsugeren frem bliver den sat (ikke tændt), og jeg beder kaoz om at gå i gangen.
    - Jeg støvsuger køkken, stue, spisestue, badeværelse og forgang.

Sugeren bliver slukket og jeg beder Kaoz om at gå i stuen hvorefter jeg tager gangen, soveværelse og kærestens jagtrum.

Jeg beder kort og godt hunden om at finde ro et sted hvor støvsugeren ikke er - og forventer han på min kommando lystrer.

Med Kayser der var hvalp og troede de var en leg fik han line på og kæresten støvsugede mens jeg trænede de faste regler.

Der er forskel på folk og forventninger, jeg gør hvad der føles bedst i mit hjem og hundehold.

• #8   25. okt 2009 det kan være at hun bare ikke kan lide den høje lyd. vores gamle hund kunne heller ikke li støvsuger . måske har han haft en dårlig oplevelse med høje lyde for han gøede osse hver gang der kom scootere kørende .

Kommentér på:
ANGST for støvsuger

Annonce