652 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
ANGST for støvsuger ANGST for støvsuger
Min søde cairn terrier på 5 år er rædselsslagen for støvsugeren og har alle dage været det. I hendes 5 leveår har hun stadig ikke vænnet sig til den.
Hun reagerer på to forskellige måder:
1: "Angriber" den ret aggressivt og forsøger at bide den, men uden at vise tænder og rejse børster. Hun virker mere bange når hun gør det.
2: Gemmer sig det fjerneste sted i huset og håber på den ikke kommer i nærheden. Hvis den gør, er det halen mellem benene og krybe langs væggen.
Hvordan vænner man hende nemmest og mest skånsomt til dette "monster"?
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.237
Er det bedst at starte med at tænde den i et helt andet rum så når vi engang når dertil?
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.237
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.912
Dæk ved siden af tændt støvsuger, sit ved siden af tændt støvsuger, gå under slangen mens jeg støvsuger, sætte sig op på tændt støvsuge, dut på tændt støvsuger, buk foran støvsuger osv osv... hundens kreativitet kender ingen grænser... hun ved jo, at den skide støvsuger har en klikker og en godbid gemt et eller andet sted *lol*
så klik støvsugeren virker til fulde
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Både hvalpe og voksne hunde er jeg ikke interesseret i blander sig i støvsugningen, hverken i leg eller andet.
Når jeg tager støvsugeren frem bliver den sat (ikke tændt), og jeg beder kaoz om at gå i gangen.
- Jeg støvsuger køkken, stue, spisestue, badeværelse og forgang.
Sugeren bliver slukket og jeg beder Kaoz om at gå i stuen hvorefter jeg tager gangen, soveværelse og kærestens jagtrum.
Jeg beder kort og godt hunden om at finde ro et sted hvor støvsugeren ikke er - og forventer han på min kommando lystrer.
Med Kayser der var hvalp og troede de var en leg fik han line på og kæresten støvsugede mens jeg trænede de faste regler.
Der er forskel på folk og forventninger, jeg gør hvad der føles bedst i mit hjem og hundehold.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 129
ANGST for støvsuger