{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Whippet som brugshund? {{forumTopicSubject}}

Brugshund er jo nok ikke lige det første man tænker når man tænker på en whippet... men jo, det kan godt lade sig gøre.

Thea og jeg har været til træning i dag og der fandt jeg ud af hvad det egentlig er at jeg har tilmeldt mig.
Der stod lydighed i opslaget, så fint tænkte jeg... det er nok alm hundtræning, men da jeg ser de andre kan jeg godt se at der nok er noget jeg har overset. Alle andre hunde var retrievere og deres ejere var i grønt tøj. Hmm... der stod jeg med lille Thea med dækken på.

Vores træner præsenterde sig som formand for den lokale jagtforening og bød velkommen til lydighedstræning der skal afsluttes med brugshundeprøve... MED APPORTERING... hvordan er det lige at man lærer en whippet at apportere?

Ej, det skal nok gå, Thea var da den mest lydige på holdet og træneren lovede mig at han godt kan lære en mynde at hente og bringe ting.

Så nu mangler vi bare et camouflage dækken så vi kan falde lidt ind i mængden... har du et af den slags til salg i en whippet str. så henvend dig gerne *G*

Mvh. En whippet ejer der tager markprøver næste gang *GG*


Kommentarer på:  Whippet som brugshund?
  • #1   29. mar 2006 Ih hvor lyder det spændende :o)
    Held og lykke fremover ;o)


  • #2   29. mar 2006 He he... nu vil kæresten tage schweiss prøver med hende...

    Hun må ikke bruge som jagthund, men så længe hun ikke skal slippes så er det vel lovligt *G*


  • #3   29. mar 2006 Michael P:

    Jeg ved godt det med de 2 lydighedschampions.
    Det er hende der har pudler nu ikke?

    Ved du om whippets har konkurreret i andet end lydighed? For jo, de kan nemlig sagtens, men jeg kan godt mærke at hun er for følsom til den måde de træner jagthundene hernede og så keder hun sig lynhurtigt.

    De grinede lidt af mig da de så mit ansigtsudtryk da de nævnte apporteringsprøve... jeg så lidt nervøs ud og sagde så at det jo ikke er en retriever jeg har og der svarede at træneren "neeej det er det jo ikke lige.. hehe"


  • #4   29. mar 2006 Hvorfor kan hun ikke træne schweiss?
    Er det fordi det er ulovligt med mynder og jagt?

    Min kæreste har trænet schweiss hunde før og han siger at de første 4 prøver kun er spor... og at hun godt må det.

    Jeg har gået til agility med hende men der kedede hun sig bravt... der var for lang ventetid imellem at hun skulle lave noget, så hun blev også kold.

    Mht lydighed synes jeg det er lidt kedeligt... er mere til leg... men jeg skal finde på noget hvor vi kommer ud blandt andre hunde, for hun er ved at blive en kælling pga ensomhed.

    Mht ensomheden har jeg faktisk planer om at få hvalpe på hende til sommer og så beholde en hvalp.
    Jeg har fået lov at bruge Rudis Milo (pony soljer) og han vil måske have en hvalp :o)


  • #5   29. mar 2006 Stine:
    Skulderklap til dig for at troppe op som "farisær" med din whippet.
    Jeg går ud fra at de whippets vi taler om er dem som Lis Steen Hansen har og jeg synes da at huske, at de ikke "kun" er lydighedschamps, men ELITElydighedschamps. Men hæng mig ikke op på det.


  • #6   29. mar 2006 Super godt Stine glæder mig til at følge det smiley

  • #7   29. mar 2006 Berit:

    Jamen man gør intet halvt med en whippet, så klart at de er elite ;o)

    Ai, pjat... Jeg har selv trænet dogdancing/freestyle med hende, men da der ikke er en klub jeg kan gøre det i, må jeg jo prøve noget andet.
    Så nu bliver hun brugshundetrænet og så må vi se hvad det så bliver til.

    Jeg tror godt at vi kan tage schweiss prøver men hun bliver ikke registreret som schweiss hund fordi hun er mynde.
    Min kæreste vil ringe til dem han kender der har med jagtprøver og schweiss prøver at gøre, for at høre hvad hun må og ikke må.
    Jeg ved at hun ikke må være med på en rigtig jagt, men det kunne ellers være lidt blæret at lukke en whippet ud af bilen og se de andres ansigter.


  • #8   29. mar 2006 Og så kunne de jo også spare lidt på patronerne og bare lade hende tage dyret *GG*

    Kun en joke!


Kommentér på:
Whippet som brugshund?

Annonce