{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rally træning
  • #1   28. jan 2010 http://www.rally-lydighed.dk/

http://www.hundesjov.dk/klikkertraening/rally/rally_lydighed.htm

Mig og Ifur er begyndt at lave nogle af øvelserne til træning det er vildt sjovt og udfordrende

• #3   28. jan 2010 Går selv til Rally med Gloria og som Pia siger, det er vildt sjovt. Desværre får jeg ikke trænet så meget, da vores træner er syg og jeg afløser hende som træner.

• #4   28. jan 2010 Okay, men er det generelt bare sådan noget stille og rolig træning?

• #5   28. jan 2010 ja, det er stille og roligt - det er jo lydighedsøvelser - men det er lidt mere "hurtigt" end almindelig lydighed...

der er jo max 5 meters lineføring før der "sker noget nyt" smiley i form af en øvelse... derudover er det lovligt at snakke, rose og opmuntre sin hund hele vejen gennem banen - og der lægges vægt på at hunden ser glad ud mens den arbejder smiley

Og så behøver øvelser ikke være snor-lige for at blive godkendt. der er plads til en vis fejlmargin....

rally er for os der synes lydighed er sjovt, men som bliver skræmt væk af de hard-core regler om perfektion smiley

• #6   28. jan 2010 Stiller man så i konkurrencer og sådan?
    Undskyld jeg spørger lidt dumt, men jeg aner bare ingenting om det smiley

• #7   28. jan 2010 Ja man kan godt stille i konkurrencer, men man kan også bare træne for sjov

• #8   28. jan 2010 Det kan du ja... Det er delt ind i begynder, øvet, ekspert og champion-klasse.

På linket du fik ovenfor www.rally-lydighed.dk kan du læse reglerne, printe alle skiltene, printe baneforslag osv.

Jeg går selv rally med min hund og synes det er rigitgt sjovt smiley Det er også næste skridt i min træner-uddannelse at gå videre som rally-instruktør... Nu skal vi lige starte med at op til et par prøver i år - hunden og jeg smiley

• #9   28. jan 2010 ANNA :
    spændende er det altså smiley
    er du ved at uddanne dig til træner?

• #10   28. jan 2010 ja, det er jeg smiley Skal til eksamen som hvalpe- og grund-instruktør til sommer, og videreuddanner mig så som rally-instruktør og agility-instruktør smiley Det er ihvertfald mit mål...

Men med arbejde, familie og egen hund, så skal man jo lige finde tiden til også at træne andre folks hunde smiley

• #11   28. jan 2010 Hvad kræver denne uddannelse og hvor lang tid tager den?
    Det er simpelthen en drøm at blive hundetræner smiley hihi

• #12   28. jan 2010 Jeg bliver uddannet via DKK - der bliver man "udvalgt" - atså de spørger selv de kursister de synes har potentiale og som viser interesse.... Udannelsen betales af klubben.

Udannelsens varighed afhænger af hvor "heldig" du er med timingen. Du går et hold som observatør, hvor du egentlig bare observerer hvordan træneren gør tingene, så går du et hold som hjælpetræner, hvor du skal planlægge træningsgangene og hjælpe træneren. Derefter går du et hold hvor du skal præsentere 2 øvelser hver gang for kursisterne - og tilsidst når du frem til, at du har hold selv - men en erfaren træner er der som støtte. Det er der jeg er nu.

Sideløbende med dette skal du på nogle kurser - de ligger i weekenderne. Og til sidst skal du til eksamen. Den består af en skriftlig opgave du skal op og forsvare, samt en praktisk undervistningstime hvor der er eksaminator og sensor på...

Denne form for træner er dog kun noget man bliver når "lysten driver værket" - det er ikke noget du kan leve af.

• #13   28. jan 2010 Nej det er de færreste hunde'job man kan leve af, men bare sådan for hyggens skyld smiley

Elsker at træne hunde, og bruger selv meget tid på at træne hende vi har ... Men det er da en rimelig lang process smiley

Kommentér på:
Rally træning

Annonce