{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Et lille nødråb :) {{forumTopicSubject}}

Jeg ar Mario, han er én utrolig dejlig hund, og der er intet ondt i ham, han/jeg har dog et problem, som jeg har sat stort ind på at lærer ham/mig, men kunne godt tænke mig nogle gode råd, eller henvisning til hjemmesider el.lign. hvor der kan læses om det ... det han gør er:

Når han er i snor, og møder én anden hund, springer han frem mod den smiley han gør det kun når han er i snor, aldrig når han er løs og møder hunde... Når han springer frem er han ikke aggresiv, han logre med halen, han galper, men gør eller knurrer ikke ... Men kan godt forstå andre opfatter ham sådan, for det er jo én meget muskuløs hund der springer frem ... Det er intet problem at holde ham, og han ved udemærket også godt bagefter at han er upopulær, men han bliver ved alligevel ... Det er blevet rigtig slemt efter han er blevet kønsmoden ... Der er intet der kan få hans opmærksomhed (har prøvet alle mulige slags guffer, hans ynglings legetøj osv osv), når han først er i gang, nogen gange hjælper det at tage ham i optrækket, og blive ved med at sige "nej" hver gang han giver tegn til at springe frem, og så går han lige så fint forbi, og får derefter ros til skyerne ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et lille nødråb :)
  • #1   13. apr 2010 Min Zofi er lige sådan. Jeg har fundet mig nogle "træningshunde". De bor i et hus med højt hegn omkring. Når vi nærmer os begynder de begge at gø. Her stanser vi og nu arbejder jeg på at få Zofi til at sidde ned og få hendes opmærksomhed. Vi går tættere og tættere på så længe jeg stadig kan få hendes opmærksomhed (roser hende når det sker). Så snart jeg kan mærke at hun mister koncentrationen går vi tilbage til det tidligere trin.
    Hver dag kommer vi en lille bid tættere på.
    I starten skulle hun ikke kunne se dem......det kan hun nu, uden at jeg mister hendes opmærksomhed. Vi mangler stadig et stykke for at kunne passere uden at hun karter helt ud, men jeg tror vi når det inden efteråret sætter ind :o)

• #2   13. apr 2010 Han har ikk nået problem med at passere hunde der gør, som han ikk kan se, for dem er der flere af her i den lille by smiley men når han ser én anden hund, er guffer og pivebolden fuldstændig ligemeget for ham ... Han er flere gange blevet overfaldet når han har været i snor, så de hunde undgår vi fuldstændigt :S

• #3   13. apr 2010 Fremgangsmåden er den samme....du skal stå på så lang afstand fra "stressemnet" at du kan styre og holde kontakt til din hund. Gradvis og langsomt i takt med at hunden slapper af, nærmer du dig det, så din hund vender sig til det.
    Det er en lang proces, men nok den eneste måde at gøre det.

• #5   13. apr 2010 Tusinde tak for de gode råd, prøvede det idag, og vi passerede én kat, uden problemer smiley

Og Krumme: Jep, vi har gået til træning, men vi havde nogle negative oplevelse med nogle af trænerne, inden vinter, så hele vinteren har vi selv stået for det, og skal starte op hos én ny træner her til sommer smiley

Kommentér på:
Et lille nødråb :)

Annonce