{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ring træning
  • #1   15. apr 2010 Haha, det gør aica også, men så klikker jeg hende bare eller roser meget når hun står, og så fandt hun hurtig ud af at det var sådan =)

  • #2   15. apr 2010 ja okay nu har jeg aldrig prøvet at klik træne så det råd hjalp mig ikke så meget ;0)
    men de skal jo også lige lære det de små :0)

    Han vil stå og blive pillet på og få sat benene men han fatter ikke rigtig noget af det


  • #4   15. apr 2010 jeg træner mine ved at stå med en godbid - og i det øjeblik de reser sig op - så får de den.

    ved ikke om du er medlem af kss - der er i det nye blad en artikel under japaneserne om bord og stå træning


  • #5   16. apr 2010 Jeg er medlem af dkk så får et blad der heder hund

    Jeg prøver men han har det med at blive ivri og hoppe efter godbiden eller sætte sig men vi må bare øve øve og øve :0)



  • #6   16. apr 2010 ja men der er ikke andet for end at beholde godbidden indtil han står på benene om så han slår flik flak eller der går 10 min før han står -- og du skal være lynhurtig med at give ham godbidden i det øjeblik han rejser sig...


    det kan være nødvendigt hvis han bare slet ingen ting vil - at give den for bare det at han letter numsen - med prøv at se om du ikke kan få ham op og stå - bare i to sek - også får han den---

    gentag kun øvelsen 5 til 10 gange istarten. hunde fungerer ved at de lyn hurtig lærer hvad der virker -- så for at få godbidden vil han forsøge med at vise dig forskellige triks han kan -

    se mor se mor - jeg kan hoppe - sidde - stå op af dig - hyle osv... er jeg ikke dygtigt -- giv nig så den godbid... - det udnytter du - så i det øjeblik han står på alle fire ben - så får han den.

    så tænker han -- uhhhhhh mor jeg gjorde noget godt.. jeg prøver lige igen - også tager i ture forfra -

    hvis han er som alle andre hunde - så prøver han igen med alle sine bedste kunstner - det hedder at hunden byder ind - når du når til det i det her tilfælde stå - så får han sin belønning. -

    efterhånden som han har oplevet at få sin godbid lige på det tidpunkt han står - så vil han forsøge at gøre det igen - for at få godbidden - du vil sikkert opleve at hans forsøg bliver færre og færre efterhånden som han finder ud af det kun er når han står han får hvad han vil have.


    det er meget de samme pricip som ved klikkertræning. der ønsker man også at hunden byder ind med alle sine kunstner når den skal lære en ny øvelse. ogsp klikker man og giver godbidden for den ønskede adfærd.

    problemet er jo at hunden ikke forstår menneskesprog - så hvordan formidler man hvad man vil - men hunde er Opportunister - dvs de vil gøre alt for egen vindings skyld - i det her tilfælde en godbid eller ro - eller en boldt de elsker. og de lærer lynhurtigt hvad der virkede sidste gang - i det her tilfælde at de står stille på alle fire ben.

    sommetider kan det være en god ide at dele øvelsen op - hvis der er flere elementer i den og give godbidden når en del af adfæren er opnået.. hunde der trænes således de lærer lynhurtigt at byde ind - og koble hvad der virkede med deres godbid..


    det sjove er så at se klikker trænede hunde som skal lære nyt -- de kommer nærmest med alt hvad de kan af cirkus kunstner for at se hvad der virker --


  • #7   16. apr 2010 øjen kontak er vigtig - og går din hund helt i spåner og bryder øjenkontakten så afbryder du og går væk fra ham -- når der er lidt ro på ham prøver du igen - få øjenkontakt - det hedder at hunden tjekker ind.. og du har hans opmærksomhed

    start evt med at øve bare det at få hans opmærksomhed - og giv en godbid for i det øjeblik han koncentrerer sig om at have fokus på dig.


  • #9   16. apr 2010 Han er rigtig god til at følge mig, vi har trænet i Middelfart politihundeforening siden han var 10 uger gammel så han er rigtig god til line føring og plads så det er der vi har vores problemer nu har jeg jo lige lært ham at sætte sig når jeg stopper ..

    Dem vi købte ham ved holder noget ringtræning i weekenden så der får jeg nok en masse guldkorn og vi skel også til dkk s ringtræning det er bare kun en gang om måneden..

    Men jeg skulle da lige hør om der var nogle triks :0)


Kommentér på:
Ring træning

Annonce