{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Gnaver i tapeten - hvad brugte i ?? {{forumTopicSubject}}

Ved godt der er tonsvis af tråde om emnet.. men hvad brugte i kort og godt som afhjælpning af at jeres hvalp gnavede i tapetet/karme osv... ??

Hun kan godt være alene hjemme... det har hun altid været god til men her på det sidste er hun begyndt af få smag for væggene smiley (hun er 6 måneder så har bare fået meget mere ubrugt energi)

jeg giver hende en del hjemegymnastik inden hun skal være alene... men kan være det ik er nok...

men for ikke at det bliver en vane oveni vil jeg spray eller smøre noget på stederne hun har fået smag for. Har gå væk hund fra maxi zoo (en lyserød spray) men hjalp kun i starten.

hvad putter i på ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gnaver i tapeten - hvad brugte i ??
  • #2   15. apr 2010 Brugte Tabasco

• #3   15. apr 2010 Dengang bella var hvalp var hun rigtig glad for vores gulvtæppe (væg til væg tæppe) ude i gangen, for der kunne hun stå uden vi kunne se hende fra stuen, snu ikke. Der fik jeg et godt råd fra en bekendt om at strø hvid peber der hvor hun bed i tæppet, og det hjalp meget hurtigt, og hun afslørede sig selv hver gang hun prøvede... Hun nøs lidt voldsomt, men hun gjorde det ikke ret mange gange efterfølgende, måske fordi hun huskede at det ikke var rart...
    Det kan nok kun lade sig gøre der hvor hun bider nær gulv og karme, for det bliver nok svært at få peberen til at blive på væggen heh...

• #4   15. apr 2010 Hvad med det man kan smøre på neglene, for at holde op med at bide negle?
    Det skulle smage meget bitert, chilli bliver jo først stærkt når der er gået et øjeblik...

• #5   15. apr 2010 vi har brugt perbermynte (staves) dråber, vores hund slikkede på alt men det kunne kan ikke li og duften holder længde.

• #6   15. apr 2010 Min svigermors tævehvalp på 5½ måned, er også begyndt så småt at gnave i tapet, så jeg læser lige med på tråden.

Måske et dumt spørgsmål, men er det helt sundt for hunden at "spise" enten chili, tabasco eller det der til neglene? smiley

• #8   15. apr 2010 Lianna: Nej men det er heller ikke skadelig som sådan ... Det fjerner meget hurtigt motivationen til den uønskede adfærd.

Men man skal ikke glemme at adfærden kan skyldes angst, stress eller lign. og så vil det kun være symptombehandl. at smøre tapet, tæpper etc. ind i diverse ...

• #9   15. apr 2010 Man kan også bruge det hvis hunden gnaver i ledninger eller andet farligt ... Det er jo ikke just sundt for hunden at æde tapet evt. med maling, paneler eller tæpper ... Faktisk kan det jo være ret så farligt ...

• #10   15. apr 2010 Sanne M, du har ret. Jeg kommer også til at tænke på at det jo er begrænsede mængder hunden får smagt på, da den helt sikkert ikke kan lide smagen af det. Og som du selv siger, så kan ledninger, tapet o.lign. være mere farligt.

• #11   16. apr 2010 Vi bruger også tabasco. Det virker!
    2 gange efterfølgende har han slikket lidt på tapetet, sikkert fordi det lugtede hehe, drukket alt sit vand og tisset på gulvet.
    Nu har han lært det ikke gør godt, og har ikke rørt det siden smiley
    Jeg tror også bare det er mere energi i 6 mrds alderen. Hormornerne kører rundt, for han har været så dygtig til at være alene lige fra start.
    Og ja, det farver, men man skal jo alligevel sætte nyt tapet op..

Kommentér på:
Gnaver i tapeten - hvad brugte i ??

Annonce