{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Hun er VILD {{forumTopicSubject}}

Min tæve på 6 mdr er vild. Når jeg prøver at træne med hende er hun ikke til at styre, når hun ser godbidder, bliver hun helt paf, som om hun ikke har fået mad i 14 dage. Det gælder også når vi spiser,hun har aldrig fået menneskemad, men tigger som jeg ved ikke hvad, hvordan får man hende til at slappe mere af under træning? Hun kan efter LANG tålmodighed og træning sæt sig, men KUN hvis der er godbider, ellers kigger hun bare dumt på mig. Hvad gør jeg? Kan det passe at der skal være mad i hånden før hun gider høre efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun er VILD
  • #1   22. apr 2010 Din hund er begyndende teenager nu, forvent ikke for meget *ss*

    Ang tiggeri så er der kun en ting at gøre, koncekvens!

    Drop godbiderne i træningen hvis du syns hun fokuserer for meget på dem, eller brug dem anderledes.


  • #2   22. apr 2010 ej hvor jeg kender det! aner virkelig ikke hvordan jeg skal træne med Cille, for uanset hvad dælen jeg gør, så hopper hun op og ned og frem og tilbage når der er godbidder i hånden. så må lige lytte med.

  • #3   22. apr 2010 Tanja; Problemet er bare at hvis jeg ikke har noget i hånden, så spiller hun døv, hun høre slet ikke efter. Nogen ideer? Og hvad koncekvens kan jeg give hende når hun tigger?

  • #5   22. apr 2010 Jeg har lært mine hunde at når vi spiser så ligger de på deres tæppe og slapper af, ikke sidde og savle, ikke stå og stirre men at forholde sig i ro på tæppet.

    Konsekvens er når reglerne hele tiden er de samme.

    Drop godbiderne og som Pia kan du køre hende på bold eller bideskind i stedet for.

    Lav mange men korte træningssekvenser i løbet af en dag og slut altid med succes.

    Igen, tiden fra 6 til 30 mdr kan være rigtig streng at komme igennem, men hvis man er konsekvent og positiv så får man også en rigtig lækker hund når den engang bliver voksen.


  • #6   22. apr 2010 Måske ER hun rent faktisk sulten?

    Får hun et foder, der mætter hende, når hun har spist?


  • #7   22. apr 2010 Okay, jeg vil prøve at tage hendes yndlings legetøj og træne med i stedet smiley Og så skal hun lære at ligge i kurven når vi spiser.
    -Men har i et råd til en hund der så småt er begyndt at gø når hun ser andre hunde udenfor? Kan man gøre noget? Plejer at sige nej med en fast stemme, men tror hun har vat i ørene.


  • #8   22. apr 2010 Hov - glemte da lige halvdelen *GG*

    Rent træningsmæssigt - hun skal naturligvis afvænnes de guffer der. Derfor er det en god ide at gøre tingene som du plejer, men med gufferne i lommen og ikke i hånden.

    Hun skal ikke se dem, men naturligvis vide, at der altid falder noget af, når opgaven er veludført.

    Måske shaping/klikkertræning ville være godt for jer.


  • #9   22. apr 2010 Okay, det skal jeg huske, har måske bare tendens til at have godbidder i hånden så hun kan se dem :S
    Klikker? Det har jeg ikke tænkt på, det skal da klart prøves.
    Kan man finde på nette hvordan man træner med sådan en?


  • #10   22. apr 2010 Canis har et gratis mailkursus du kan prøve smiley

    http://www.canis.dk/gensider.php?gid=6


  • #12   22. apr 2010 Åhh, dejlige Dina!

    Tak for det, Krumme


  • #13   22. apr 2010 Tak for linkerne. smiley

  • #14   22. apr 2010 Har man en hund, der er fuldstændig mad-fikseret, så kan det også være en fordel med klikker træning, fordi man der får kombinationen af godbid-belønning, uden at godbidderne er "til stede" og distraherer hunden i selve træningsøjeblikket.

Kommentér på:
Hun er VILD

Annonce