567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Benson gør! Benson gør!

Benson er nu blevet 7 måneder men der er et problem som der er begyndt at irriterer mig mere og mere..

Han gør!

Hvis vi er ude og gå og han ser en hund eller hest osv. i det fjerne så gør han. Han viser ikke tegn på angst eller på aggressivitet. Men han "løber" hen imod dem og vil snakke og HELST lege hvis det er hunde.

Han kan også finde på at gø af mennesker vi møder på vores tur.

Han gør hvis jeg ser animal plantet og han kan se eller høre et dyr fx hund eller kat.

Problemet er; selvfølelig at han gør, men hoved problemet er at jeg ikke kan få ham til at stoppe smiley

Jeg har prøvet al verdens ting for at undgå han gøeri.
- At gå ind foran ham.
- At rykke i hans snor.
- At sige Nej.
- At vende om at gå den anden vej.
- At holde øjenkontakt med ham.
- At distrahere ham.
- OSV.

Nogen der har samme problem som har fundet en løsning?

Har overvejet at kontakte en adfærdskonsulent og få deres hjælp, men det skulle vidst være releativt dyrt?
Nogle der har erfaringer med det, og har en de kan anbefale?
Samt hvad er prisen for at få hjælp af en?

Håber VIRKELIG der er nogle der kan hjælpe mig smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benson gør!
  • #1   22. apr 2010 Det handler i bund og grund om at han ikke ved hvordan han skal agere når I møder andre hunde. Det JEG ville gøre(gør jeg også men pga en anden problemstilling) er at finde hunde+ejere som gider øve det at gå forbi hinanden. HVER gang han reagere på en måde du ikke vil have vender du rundt og får hans opmærksomhed. Det kan godt lade sig gøre, det ved jeg! Men det nytter ikke at gøre med 1 hund, eller 1 enkellt gang. Det er mange forskellige hunde og mange repetitioner:o) Held og lykke

• #2   23. apr 2010 du skal så nok også tage med i dine overvejelser, inden du river håret helt af dig selv ;-), at han er i teenage-alderen på nuværende tidspunkt, og derfor kan være psykisk/hormonelt ustabil nogen gange eller hele tiden. det passer meget godt med alderen, og er noget der til en vis grad vil gå over igen i løbet af 2-4 måneder.

det lyder som om du gør noget af det rigtige, og "elsker.." kommer også med et godt forslag. bare bliv ved og så må du acceptere at det nok ikke bliver helt "perfekt" før han er ude af lømmel-alderen igen. den periode han er i nu er meget lidt indlærings-venlig...

Kommentér på:
Benson gør!

Annonce