{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Et par spørgsmål. Især om Hr. Klik... {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og gå med Akila her til aften. Stortset en ren fornøjelse. Jeg havde klikkeren (Hr. Klik) med. Så poppede der lige et par spørgsmål op og der kommer nok flere....

1: Når hun skal lave en række af øvelser feks. Sit og så går jeg fra hende (det er det sidste jeg skal lære hende). Skal jeg så osse klikke for at hun sitter? Det kan hun nemli sagtens. Eller når vi skal Sit, Dæk, Stå, hurtigt efter hinanden. Der er det kun Stå jeg skal lære hende, skal jeg klikke for Sit og Dæk??

2: Jeg vil lære hende at gå pænt ved min side. Når jeg er begyndt på det, SKAL jeg så klikke hver gang hun går ved min side? Må jeg godt "holde fri" nogen dage/gåture? Skal jeg gøre det på hele turen?

3: Når jeg lære hende at gå pænt ved min side (og her er der nok meget delte meninger) skal jeg så klikke når hun kigger op på mig (vi skal ikke til konkurance eller noget), eller kan jeg "nøjes" med at klikke når hun er ved min side?

4: Hvis jeg siger "Kom" og bliver nød til at gentage før hun kommer, det skal hun da ik ha klik for, vel. Kun lidt ros. (Det er vi nemli osse ved at lære). Selvfølgelig meget ros og leg/guf når hun kommer med det samme.

5: Når vi leger og hun gør noget hun ikke må, så stopper jeg selvfølgelig legen. Men kan jeg aflede hendes opmærksomhed med noget andet og så efter et par minutter genoptage legen?

Det var vist det for denne gang...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et par spørgsmål. Især om Hr. Klik...
  • #1   24. apr 2010 Klikkeren skal kun bruges ved indlæring. Når først hunden kan øvelsen og du har sat kommandoen på, så kan du pakke klikkeren væk. Så...

1. Jeg ville kun indlære stå og vente med at koble sit og dæk på indtil hun kan stå øvelsen. Derefter kan du så lave kombinationer af sit, dæk, stå - uden klikkeren.

2. Du skal klikke når hunden gør hvad du ønsker. Dvs. i begyndelsen klikker du hende hver gang hun er i den ønskede position og herefter begynder du så gradvis at øge tiden, dvs. klik efter 2 sekunder, derefter 5 sekunder, 10 sekunder osv. osv.

3. Det kommer an på hvad du ønsker. Hvis du ønsker, at hun hele tiden skal kigge op på dig, så skal du klikke hver gang hun kigger op på dig. Hvis du bare ønsker at hun går pænt ved siden af dig, så træner du som i pkt. 2.

4. "Kom" skal kun siges èn gang. Kommer hun ikke ved første indkald, så skal du gå et skridt tilbage i træningen (kom evt. lang line på hende, så du kan hive hende til dig).

5. Det er naturligvis helt op til dig. Afledningsmanøvrer kan virke udmærket. At holde en pause indtil hunden er faldet til ro virker også. Det hele kommer an på hvad der virker bedst for dig og din hund. Pas dog på med at afledningsmanøvren ikke er så sjov eller spændende, at du ubevidst belønner din hunds dårlige opførsel med den.

Husk at klikkeren bruges til at markere når hunden har gjort noget korrekt i en træningssituation. Klik = det var PRÆCIST det jeg ville have at du gjorde.

Og ja...klikket skal bruges konsekvent når I træner. Dvs. træner I stå, så skal der klikkes hver gang hun står korrekt. Når hun så forstår hvad der forventes af hende og du har sat kommando på handlingen, så skal du ikke længere bruge klikkeren til stå øvelser, giv hende kommandoen og ros og beløn hende så efter endt øvelse.

• #2   24. apr 2010 Super! Meget af der syntes jeg osse er logiskt. Men altid dejligt med andres meninger. Især når man ik er sikker....
    Tak M.I.
    Flere er osse velkommen til at skrive.

Kommentér på:
Et par spørgsmål. Især om Hr. Klik...

Annonce