{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.697 visninger | Oprettet:

hanhund bedækker hanhund-hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille mopsblanding og kæresten har en amstaff. vi er flyttet sammen nu, og nu er hans amstaff begyndt at bedække min lille mops blandning..
Vi stoper det jo selvfølgelig når vi ser det, skiller dem af og skælder den store hund ud.. men det bliver bare ved...
Her for et par minutter siden skete det så igen, og denne gang pev min hund inden vi opdagede hvad de havde gang i..
Hvordan får vi den store hund til at stoppe... Enten er det forårshormoner eller også er det jo dominans... Vi har planer om at den store skal have fjernet kuglerne... men er der nogle der har nogle god etræningstips... ? For synes det er synd for min vuffe at han skal voldtages på den måde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanhund bedækker hanhund-hjælp
  • #1   25. apr 2010 Jeg tror desværre ikke, at man kan gøre så meget. Det er nemlig dominans. Nu hvor I lige er flyttet sammen og begge har en hanhund, så er det klart, at hundene vil finde ud af, hvem der bestemmer. Hmm, og så længe den lille hund ikke overgiver sig, så bliver den store hund ved med at parre for at vise, at det er ham, der bestemmer!

    Jeg havde engang selv to store hunde Arki og Joker, og da vi fik Joker, så begyndte de seriøst at slås, så det blødte. Min mor og vi andre blev rigtige bange, og vi skildte dem fra hinanden, men det kunne vi jo ikke blive ved med, så ville de aldrig kunne enes, da de aldrig ville finde en leder. Så vi ringede til dyrlægen og spurgte hende til råds, og hun sagde, at vi bare skulle lade dem slås, selvom det lød hårdt. Så det gjorde vi, også fandt de hurtigt ud af, at det var Joker, der var førerhunden, også blev de bedstevenner!

    Måske skal I bare lade ham parre ham her i starten indtil, de har fundet ud af, hvem der bestemmer?


  • #2   25. apr 2010 kan godt se din pointe... men amstaffen har du dilleren ude når han gør det.. og det kommer til at gøre pænt ondt på min vuffe hvis den bliver stukket ind i det eneste hul en hanhund har (kan ikke skrive det pænere).. måske er jeg pylret.. jeg vil bare ikke have min vuffe kommer til skade.. men de skal jo selvfølgelig lærer det

  • #3   25. apr 2010 Ja, okay hvis det er sådan, det hænger sammen, så kan jeg godt forstå, at du bekymrer dig! Det ville virkelig være synd for den lille! Hmm, har I snakket med dyrlægen om det? smiley

  • #4   25. apr 2010 ja.. altså vi har taget beslutningen om at begge hunde skal under kniven.. den store lider af forhudsbetændelse og den lille er MEGET dominerende... Så det er bare at komme afsted med dem begge..
    Tænkte bare at hvis der nu lå noget dominans i det fra dens store side, så hjælper det jo ikke at få kuglerne væk.. så er det jo i hovedet på den.. også er det jo træning...



  • #5   25. apr 2010 I er lige flyttet sammen ikke sandt? så nu skal hundene pludselig bo op og ned af hinanden...

    Mit første og bedste bud er stress / overspringshandling... amstaffen kan ikke rigtigt overskue situationen og derfor humper han den lille...

    Tag ham ned hver gang og gør ham klart, at det er uacceptabel opførsel. Ros og beløn ham når han opfører sig som han bør omkring mopsen... og sørg for gode rolige aktiviteter, så hundene er glade og tilfredse...


  • #6   25. apr 2010 Rikke - selvfølgelig vil man ikke have det, men det er jo hundens natur, og det er der ofte ikke så meget, man kan gøre ved. Man forstår jo godt, at det er deres måde at dominere hinanden på, hvad kan de ellers gøre! Jeg vil også sige, at det er bedre, at han parrer ham (hvis ikke han går i nogle huller) end at de slås så det bløder. smiley

  • #7   25. apr 2010 Anna G - jeg er enig. De skal bare have nogle gode oplevelser sammen her i starten, hvor man går nogle gode ture med dem, og hvis han så ikke kan lade være med at hoppe på ham, så må man have dem begge i snor, også hygge sig omkring dem begge på den måde! Så de oplever nogle gode og sjove ting her i starten:)

  • #8   25. apr 2010 vi har boet her i 4 måneder.. og det her startede for en måned siden... nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad der sker når vi er på arbejde.. men ellers så er det faktisk kun når det er rigtigt forsårs vejr at den store udviser denne adfærd...

  • #9   25. apr 2010 man efterlader ikke to hanner alene sammen - de bør til enhver tid, være adskilt, når i ikke er hjemme

  • #10   25. apr 2010 Rikke. fordi at hvis uheldet skulle ske og de kommer op og slogs, så kan den svageste ikke komme væk, som den ville kunne i naturen og så kan det ende meget, meget galt. De kan være gode venner i mange år og pludselig en dag, uden vi mennesker forstår hvorfor så kan det går galt. Det er en chance jeg aldrig ville tage. Kan tydelig huske mine venindes hunde, som havde gået sammen i rigtig mange år og pludselig en dag, kom hun hjem og schæferen havde gennemgnasket papilionen - det ene øje var poppet ud og det havde så mange skader, at den måtte aflives. Der var blod i hele lejlighede og den var tydligvis blevet mishandlet over en længer tidsrum, mens de var på job.... rigtig rigtig trist

  • #11   25. apr 2010 hmmm..... vores to hanhunde har nu også altid været alene sammen :-S

    T


  • #12   25. apr 2010 T: dejligt - siger heller ikke at det kan fungere ... jeg siger bare at fordi det går fint, så kan det altså stadig går galt og enda rigtig galt. Så den chance vil jeg bestemt ikke tage. Så er vi ikke hjemme, så er hundene ikke sammen

  • #13   25. apr 2010 Platugler- kan sagtens se fornuften i det.... den eneste grund til at jeg ikke har været bekymret er deres mentalitet og den måde de fungerer sammen på.....
    og det faktum at de er "vokset op sammen" spiller også en rolle for mig... jeg ville ikke lade to "sammenbragte" hanhunde være alene sammen.... men det er jo så bare mig...... ;o)

    T


  • #14   25. apr 2010 jeg har hørt om sådanne tilfælde før.... dog ikke kun med hanhunde...
    jeg ville nu heller ikke mene at schæferen har været normal oveni hovedet så? kan godt være at det bare er mig der lever på en lyserød sky og tror at de fleste normale hunde kan klare sig med markeringer osv, uden at slå hinanden ihjel.....

    T


  • #15   25. apr 2010 Jeg ville ikke være så urolig, hvis hundene havde boet sammen fra de var små - men jeg ville ikke turde at lade to hanner, der fornyligt er blevet sat sammen være alene, det må jeg indrømme.

    Angående humperiet. Jamen det er jo bare om at guide den store hund til rigtig adfærd på en god og fair måde. Det er ganske givet temmelig stressbetonet at få trukket en ny bofælle ned over hovedet, så han reagerer lidt uhensigtsmæssigt.

    Ingen store skideballer, det vil stresse yderligere - bare få ham væk, stille og roligt. Afbryd, hvad han har gang i.


  • #16   25. apr 2010 T: nej det kan lige så godt være to tæver .... det vil oftest være to af samme køn.
    Nu siger du at du tror på at normalt fungernede hunde vil klare det med markeringer osv, men der glemmer du at de ikke lever i et normalt miljø, i vores hjem, med de samme muligheder som i naturen. I naturen ville den svageste have muligheden for at fortrække sig... det kan den ikke i vores forholdsvise små hjem. Netop derfor kan de gå så gruligt galt, da de ikke har muligheden for at reagere som deres instinkt faktisk siger dem.
    Desuden kan uenighed opbygges uden vi mennesker opdager og og pludselig bryde ud eller en, for os, ganske ubetydelig ting, kan være den udløsende faktor og så er vi ikke til stede til at stoppe det.


  • #17   25. apr 2010 jamen helt sikkert at vi ikke opfatter alt hvad der foregår mellem to hunde...
    mener bare at det ikke er normalt at de ligefrem bider hinanden til døde? jeg kan forstå er par bidskader, men ligefrem slå ihjel? men igen... SÅ meget ved jeg ikke om det....

    T


  • #18   25. apr 2010 T: nej det er bestemt ikke normalt og heldigvis for det... men jeg ønsker ikke tage chancen, uanset om udfaldet skulle være dødligt eller "bare" kan syes. En anden vinkel, er også at vi ikke ved hvordan deres indbyrdes forhold er når vi ikke er til stede ... er den ene totalt kuet af den anden?? så dagen er en lang overvågning af den anden? det ved vi ikke, da deres adfærd kan ændre sig totalt når vi træder ind af døren.

Kommentér på:
hanhund bedækker hanhund-hjælp

Annonce