{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Søger rolige hunde... {{forumTopicSubject}}

Vi har et meget uheldig problem med vores dansk svensk gårdhund.
Hvis han løber interesseret hen i mod en stor hund - specielt schæfere - og de vende rundt og løber hen til ham for at hilse... Så bliver han bange og viser det aggresivt, ved at ryge lige på dem.
Dette er meget uheldigt, og jeg søger derfor nogle med rolige hunde, som vil hjælpe mig med at træne. Sådan at vi kan få ændret denne kedelige adfærd til noget positivt.

Så hvis du har en stor hund og har lyst til at hjælpe, så lad mig endelig høre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger rolige hunde...
  • #1   1. jun 2010 Hov for søren, ja det glemte jeg at skrive...
    Greve karlslunde området...

    Så Bornholm er nok lidt for langt væk : Men eller tak...


  • #2   1. jun 2010 Jeg regner med at begge hunde er løse siden de kan løbe mod hinanden?

    Som udgangspunkt synes jeg ikke du skal opsøge friluftsområder når din hund er angst, der kan ske store skader hvis der opstår slagsmål =/

    Min store ko ville egne sig fint til træningen, men husk på at din hund ikke skal have chance for at bide de store hunde; min ville blive meget bange og ked hvis den blev overfaldet.. også af en lille hund.
    - Jeg bor så på nordfyn og kan ikke være så behjælpelig desværre..

    MEN jeg kan give lidt gode råd til træningen =)

    Søg gerne efter en stor rolig hund i kan mødes med, men til start skal træningen blot gå ud på at kunne passere og gå ture i line med en stor hund og være tryg ved det.

    Lad din hund bestemme tempoet for fremgang i træningen, først når din hund er tryg og rolig kan i rykke træningen nærmere målet - at kunne hilse kontrolleret på store venlige hunde =)

    Held og lykke =)


  • #3   1. jun 2010 Nina, så langt er jeg nået, netop derfor jeg søger hunde i området, til at træne med...

  • #4   1. jun 2010 Jeg bor i Karlslunde lige for tiden hvis det har interesse. Jeg har en stor drenge (Balto) som sikkert vil egne sig fint til formålet. Men det kommer jo na på hvorledes du har tænkt dig at træne det?

  • #5   1. jun 2010 Jeg villr anbefale hundeleg på www.dyreoasen.dk der lærer både du og din hund om korrekt hundesprog...

  • #6   2. jun 2010 Pernille:
    Jeg havde tænkte, at de skulle møde hinanden på gåture i snor.. Og følges på en tur...
    Og langsomt gå frem, så de går tur sammen uden snor og til sidst kan møde hinanden på et frit areal...

    NB:
    Tak, den vil jeg lige kigge på...


Kommentér på:
Søger rolige hunde...

Annonce