{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Hvalp i vand {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvornår hvalpen kan tåle at komme i vandet? jeg mener sådan ved stranden/sø. Ligeledes om hvor lang tid den kan tåle.

Jeg ved også det måske har noget med racen at gøre. men kom med jeres viden/holdninger.

På forhånd tak.

Peter og Maggie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp i vand
  • #1   22. jun 2010 Kigger li med, håber det er ok.

• #2   22. jun 2010 Vores Fanta var ved stranden og i vandet for en lille månedstid siden ,
    En hvalp skal naturligvis skånes for lange ture , såvel i vand som på land .

• #3   22. jun 2010 Jada - selvfølgelig kan de tåle det:)
    Men hvalpen skal naturligvis ikke belastes for meget, så det handler bare om at stoppe mens legen er god. Specielt når man som dig (og mig) har en meget aktiv race, der måske ikke altid er i stand til at stoppe når de bliver trætte.

Jeg havde min hvalp ude at bade allerede fra dag 2 jeg havde ham.

• #4   22. jun 2010 En hvalp kan tåle at komme i vand fra den er 8 uger gammel- hvis vandet da ikke er for koldt.
    Hvor længe den kan tåle at være i, afhænger af hvad den laver i vandet. Hvis den bare står og plasker lidt sammen med dig, kan den sagtens være deri i 15 minutters tid. Skal den gå/ svømme i vandet, så max 5 minutter.
    Vær dog opmærksom på at her mens solen varmer, dannes der hurtigt blå/grønne agler ved stranden og søerne. Får hunden bare en lille bitte del ind i munden, står den desværre ikke til at reddes.
    Blå/grønne agler ligner maling der er spildt.

• #5   22. jun 2010 Ellers tag den med i hundesvømme hal...

• #6   22. jun 2010 Vores har også fået lov at komme i vand, fra da vi fik ham. Dog fik han mellemørebetændelse her i foråret - højst sandsynligt fordi, det havde været for koldt :o/ Så det skal man lige passe på med.

Men ja, kort tid af gangen, så det hverken bliver for hårdt eller at den får en dårlig oplevelse med det :o)

• #8   22. jun 2010 Tak for de gode råd. det er meget nyttigt for mig. Jeg ønsker jo kun det bedste for min lille Maggie. he he.

Siri R: ja hun er godt nok en aktiv race, og det er vigtigt for mig at hun får en positiv oplevelse med vand, da hun på sigt skal være jagthund, ud over familiehund. Jeg kan sagtens nikke genkendende til det du siger med at de ikke selv ved hvornår de skal stoppe.

Lea A: Tak for de gode råd. dem kan jeg virkelig bruge til noget. Hvor koldt er koldt? smiley jeg er helt med på de blå grønne alger. Men de er heldigvis til at få øje på. Flydende hvalpedummyer er vel godt som vandaktivitet?

Eddie og jackie: hvad koster det at tage sin hund i hundesvømmehal? og ligger der nogle af dem tæt på mig? (djursland)

• #9   22. jun 2010 Eddie og jackie: selvfølgelig er det ok. jeg kunne bare ikke finde nogen tråd om det her inde, og var nysgerrig. og forhåbent lig kan du, jeg og en masse andre få noget ud af det. smiley

• #10   22. jun 2010 For koldt, er hvis du ikke selv kan holde ud at stå i vandet.

• #11   22. jun 2010 I Tåstrup hundesvømmehal, koster en halv time 100 kr. For en nybegynder/hvalp, som max skal have 15 minutter bliver "klippet" delt over i to.

• #12   22. jun 2010 Tak Lea A. suoer input.

• #14   22. jun 2010 cecilie B: tak for oplysningen. det er rart at vide. smiley

• #16   22. jun 2010 Peter S.: det var ingen kritik det jeg skrev med at tage den med i hundesvømmehal.. Det var bare et råd... Det er ik altid nemt at forklare når man ik snakker personligt sammen...
    Prøv at google hundesvømmehal djursland, men mon ik der er en der i nærheden...

• #17   23. jun 2010 cecilie B: det var skam heller ikke for at være flabet. det var oprigtigt ment. jeg er glad for dit input. Hvis det har givet dig et andet indtryk, så undskylder jeg. fortsat god dag.

• #19   2. jul 2010 Bare husk at vær opmærksom på om der er alger, alle hunde (hvalpe og voksne) kan blive meget syge af algerne.

Vores bastian var ikke meget for det, men når jeg gik ud fulgte han gladeligt med og blev lude i vandet sammen med mig.
    Men vi var der max 10 min, for han skulle ikke blive kold.
    Vi skylder dem også altid når de kommer hjem, for at fjerne det værste saltvand.

Det er rigtig sundt for hunden at bevæge sig i vand, og evt svømme lidt smiley

• #20   2. jul 2010 Nanpet *: tak for det. jeg er allerede begyndt at bade og svømme lidt med Maggie. hun er en rigtig vandhund, og er helt tosset med det. jeg skylder hende også for saltvand. når vi er færdige med badningen.

tidsmæssigt, så er det også omkring 10 min. vi er i. men hun ville gerne;ligesom faktareklamerne, blive lidt længere. smiley

• #21   2. jul 2010 Hvor er det dejligt smiley

Skønt når man kan tage hunden med på stranden og blive kølet lidt af i sådan et vejr her 8)

• #22   2. jul 2010 Nanpet *: det kan jeg kun give dig ret i. og jeg skulle hikse fra Maggie og sige tak for den søde kommentar.

• #23   2. jul 2010 Så lidt da.
    Bastian leger med en der ligner den lidt, kan ikke stå for de der lyse ojne. De er så fine smiley

Kommentér på:
Hvalp i vand

Annonce