{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IPO-træning ?
  • #2   15. jul 2010 Har en staffordshire bull terrier, så er ikke påvirket af forbudet. Men for at gå hos politihundeforeningen skal man have en brugshund.

    Tak for linket smiley Vil gå ind og tjekke det med det samme


  • #3   15. jul 2010 Det er jo langt de færreste DCH afdelinger, der tilbyder IPO, så kan ikke helt se hvad ts skal med dit link ??

    Og det er da ikke alle muskelhunde, der skal ha mundkurv på .. vores cane corso tæve er da en muskelhund og hun skal ikke ha mundkurv.



  • #6   15. jul 2010 * Hunden *

    Go pointe ;))

    Pia K .. nå okay at din mand ikke fandt IPO interessant .. har sådan umiddelbart lidt svært ved at se relevansen ?

    Og selvfølgelig kan du stille til prøver i schæferhundeklubben, selvom du ikke har en schæferhund, og heller ikke en hund med stamtavle. Du kan bare ikke deltage ved konkurrencer med en hund uden stamtavle ..


  • #8   15. jul 2010 Er det mig der er "TS" i den her samtale?

    *hunden: Nej, men er IPO og ph-foreningens træning ikke en del lig hinanden - lydighed og forsvarsarbejde?


  • #10   15. jul 2010 *hunden: Har du kunne gå til politihundetræning med din voksne hund der?

    Det fik jeg ihvertfald at vide, ikke var en mulighed


  • #11   15. jul 2010 Krumme og cult: Ja, det har jeg ihvertfald overvejet.

  • #13   15. jul 2010 Hehe, du lyder som en IPO-entusiast :o)

    Nu ligger der en ph-klub ret tæt på hvor vi bor, så derfor var det min førsteprioritet, men da de ikke vil lade os komme med på holdet, er jeg begyndt at kigge mig om efter alternativer. hence IPO-spørgsmålet.


  • #14   15. jul 2010 det er så vidt jeg er orienteret alle PH afdelinger der ikke vil have MH ind.... og heller ikke små hunde... men der er intet krav om, at det skal være en brugshund, for at kunne gå på kursushold..

  • #16   15. jul 2010 Ts = trådstarter smiley



  • #18   15. jul 2010 Jeg tror du skal kigge til belgier klubberne eller rottweiler klubberne. Men helt ærligt tror jeg ikke at muskelhundene er velsete nogensteder efterhånden. Og da slet ikke til grp C delen.

    Og så har jeg den mening at en hundefører der ikke i forvejen kender IPO programmet godt, ikke burde træne IPO med en muskelhund.


  • #19   15. jul 2010 I PH er det vigtigste at opgaven bliver udført på den mest effektive måde.... IPO er den pæneste måde..... (groft sat op)

  • #20   15. jul 2010 Jeg synes personligt ikke man kan sidestille IPO og PH.

    Stort set alle øvelserne er forskellige - udførslen er forskellig .- bedømmelsen er forskellig ...

    Men jo - man tager da en hund og træner den .. så langt er det det samme program smiley


  • #21   15. jul 2010 Og lige en detalje mere, muskelhunde er forbudt på alle schæferhundeklubbernes træningspladser.

  • #24   15. jul 2010 samtykker lige med Krumme og Nico her.....

  • #25   15. jul 2010 Nico P -

    Ikk Møns smiley


  • #26   15. jul 2010 Nu har jeg nu intet problem med, at få min hund til at falde til ro, hvis han gasser op, eller jeg gasser ham op.

    Og så skal træningen gøre den sidste forskel...

    T-hysted: Med kursushold mener du så forbryderarbejdet og hele den rumle?


  • #27   15. jul 2010 hunden hvor ville du så gå til IPO henne?

  • #29   15. jul 2010 Martine, jeg bliver desværre nød til at modsige dig, Schæferhundeklubben (hovedforeningen) har besluttet at samtlige muskelhunde racer er forbudte på kredsenes træningspladser.

    Hvis kreds57 ikke opretholder det forbud er det stadig ikke tilladt.


  • #31   15. jul 2010 kursushold... hmm det er dybest set bare et lydighedskursus med lidt rundering og noget inde over,,,,, det er det man starter med hos PH... hvorefter man stiller til prøve... HVIS man består den, kan man blive medlem af klubben....

  • #32   15. jul 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**

    Man træner jo Airedale Terriers i bidearbejde i udlandet smiley

    Mht molosser og terriers og bidearbejde.

    Jeg kender ikke så forfærdeligt mange molosser der bruges i bidearbejde. Vores CC tæve har været introduceret til det, og også hannen vi havde (han er død nu).
    Ingen af dem var særligt gode til det - hannen gad faktisk ikke - tæven er meget ilter og vil gerne, og kunne sagtens gå igennem en PH kåring, hvis hun altså ikke var forbudt i den forening.

    Mht om de bliver aggressive .. nej, det synes jeg bestemt ikke, hvis man kører dem i byttedrift.

    Der var en Amstaff for en del år tilbage, der deltog i IPO3 DM .. men ellers er det ikke en race / type hund man ser på træningspladserne.

    Ved ikke om det var svar nok ?


  • #34   15. jul 2010 Nico: Så den eneste indgang til IPO går gennem en anden hundetype end muskelhund, og først derefter bør man købe en MH, og træne IPO når man har haft sin schæfer/lab/socialt accepterede hund igennem møllen?

    Du har ret - Det kan jeg godt se


  • #35   15. jul 2010 Nico -

    Det anede jeg ikke. Troede det var op til den enkelte kreds.

    Uha, godt at Deva og Mr Jagger ikke er klar over det smiley



  • #37   15. jul 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**

    Bare iorden smiley


  • #38   15. jul 2010 T-hystad: Jeps, det var der, jeg ikke kunne starte

  • #39   15. jul 2010 esben - i know smiley ingen MH i den klub ;o)
    ville bare pointere at det ikke KUN er brugshunde der træner derude,.. også andre racer.. bare ikke MH og "mini"-hunde ;o)


  • #40   15. jul 2010 Esben og louise: Nej min pointe med at du ikke burde starte til IPO med din MH, er at du er så uerfaren at du nemt vil kunne gøre mere skade end gavn når du træner grp C. Der findes så mange "profesionelle" figuranter der nemt vil kunne køre din hund forkert, og vi ved jo alle hvad der nemt kan ske med en muskelhund der kører i de forkerte drifter....

    Og med det omdømme muskelhundene har nu tror jeg ikke at nogle brugshunde kredse vil risikere et dårligt rygte på at tilbyde jer træning.

    Martine, du må jo gerne "lufte" muskelhundene på træningspladsen smiley


  • #41   15. jul 2010 Nico -

    Puha, så er vi home free .. vi træner hende jo ikke, hun tosser bare rundt og hygger når hun er med smiley


  • #42   15. jul 2010 så havde jeg fanget det forkert. Dejligt det bare er MH-ejerne der er udelukket smiley

  • #43   15. jul 2010 Nico: Det er jo netop for at lære, at man starter til træning. Hvis ikke man starter et sted, når man jo aldrig et andet...

    Hvad er det for skade, du mener, det kan forsage?


  • #44   15. jul 2010 Jeg ved at de træner ipo i dch nivå - sjælland

  • #45   15. jul 2010 Ja jeg startede på helt bar bund da jeg begyndte på IPO/BHP, men det var med en schæferhund.
    Og tro det eller lad være, der er stor forskel på en schæferhund og en MH.

    Esben og louise, hvis du ikke selv ved hvad der kan gå galt, bekræfter det i mine øjne at du ikke ved nok og grp C til at din muskelhund bør træne grp C.

    Men igen, det er jo bare min mening.
    Og det ændrer stadig ikke ved at det bliver MEGET svært at finde et GODT sted for dig at træne det.

    Hvorfor ikke bare nøjes med spor og lydighed, det er også dejligt arbejde at lave med sin MH!?!?!


  • #46   16. jul 2010 Nico: Du er sgu da en bedrevidende nød - Besvar dit eget spørgsmål

  • #47   16. jul 2010 Ja Esben, nu er det sådan at muskelhunde besidder en del drifter, de har byttedrift, forsvarsdrift og også andre drifter. Men i grp C er det primært bytte og forsvars driften der bliver brugt.
    De fleste muskelhunde kan have meget svært ved at styre de drifter, så man ikke helt kan regne med hvilken drift hunden er i.
    Det skal man så sammenholde med at størstedelen af muskelhundene ganske vist har en vis portion hårdhed og mod, men ikke nok til at de kan forblive "rene" i deres drifter. Dvs at de ved de psykiske belastninger der er i IPO programmet kan kamme over og bide i frygt, og måske endda bide andre steder end i ærmet.
    De belastninger de oplever i grp C og som er "for meget" kan de til dels tage med sig i dagligdagen, og det ønsker man ikke.
    Selvfølgelig er der undtagelser, men jeg er temmelig sikker i min sag på at undtagelserne er få.

    Hvad er en muskelhund som kører i høje drifter og som har svært ved at skelne mellem drifterne og måske kan føle sig utryg = farlig!

    Jeg hævder ikke at være klogere end nogle andre, men jeg har da haft med emnet at gøre i en del år og har oplevet en del, at jeg så har trænet med forskellige muskelhunde racer i flere år gør vel at jeg burde vide mere om emnet end en hundefører der slet ingen erfaring har med emnet.

    Jer med muskelhundene burde da lave jeres egen klub hvor i kan træne den slags, og få anerkendte instruktører ud og undervise jer hvis i føler jer uretfærdigt behandlet os os med normale hunderacer.
    Der er jo nok MH hundeførere til at det burde kunne lade sig gøre.

    Endnu engang: spor og lydighed er dejlige dicipliner som din MH sagtens kan træne.


Kommentér på:
IPO-træning ?

Annonce