814 visninger
|
Oprettet:
Grundtræningsmuligheder. {{forumTopicSubject}}
Hej med jer..
Vi har en schæfer som vi skal igang med at træne lidt igen. Vores dyrlæge siger han er noget bange, og vi skal opbygge hans selvtillid med mere træning.
Jeg vil igang med nogle ting med ham, men går tit i stå ved sit, stå, bliv osv.. Andre gode forslag til nogle øvelser, hvor han skal tænke.. Han er 1,5 år og MEGET klog.. Så vi må mere seriøs igang..
Rikke og Balder
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Der skal skrues op for leg, gas og ballade, så han får lyst til at lave noget så banalt som Sit og stå.
Det er dig, der skal gøre en indsats for, at hunden synes det er fantastisk at træne sammen med dig - det skal for hunden være ti minutter med fuld skrue på leg og god kontakt.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
Bliv - lav en sit, dæk eller stå bed ham om at blive og gå rundt om ham. Beløn ham når han blir.
Bliv dæk - Bed ham dække og bliv. Går derefter over ham.
skru tempoet op, skift mellem løb og rask gang. lav hurtige konmandoer. stop pludselig og sig sit når numsen rør jorden går i videre beløn.
Lav indkalde på lukket grund uden snor eller køb en 8m line og gør det mens i er ude.
Jeg blander andre ting ind i træningen, hvis jeg er ude og gå ja så skal malou op og sidde, stå eller dække på sten, lygter, bænke og andre steder hvor jeg kan finde på at lave en streg eller lægger en pnid.
jul 2008
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 205
CH: Tror du fuldstændig har misforstået mit indlæg, han er aldrig ved at gå i stå, nej han vil mere, jeg er god nok til at rose med leg osv, det jeg mente er at jeg går i stå, jeg ved ikke hvad ellers jeg skal træne med ham ud over de banale ting og det er det jeg spørger til råd til, hvad man ellers kan træne med sin hund... Nej han vil skam gerne, han går sgu aldrig kold....
Sanne: Tak for de gode råd, det virker som noget der kan bruges og vil prøve det..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jamen der er tusind ting, du kan træne med din hund.
Og nettet kan faktisk hjælpe dig lidt på vej.
På Hund & Trænings hjemmeside er der lidt sjove øvelser, som også skaber både kontakt og tillid/selvtillid:
(link fjernet)
jul 2008
jun 2009
Nu skal min vovses selvtillid op igen, men de schæfere kan jo være noget bange og utryg, det er ham af min åbenbart.. Lidt for kjælle måske.. Hehe.. Men tak for hjælpen..
jul 2008
jun 2009
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
Hør om det ikke kunne være en mulighed
Grundtræningsmuligheder.