{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Grundtræningsmuligheder. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Vi har en schæfer som vi skal igang med at træne lidt igen. Vores dyrlæge siger han er noget bange, og vi skal opbygge hans selvtillid med mere træning.
Jeg vil igang med nogle ting med ham, men går tit i stå ved sit, stå, bliv osv.. Andre gode forslag til nogle øvelser, hvor han skal tænke.. Han er 1,5 år og MEGET klog.. Så vi må mere seriøs igang.. smiley

Rikke og Balder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grundtræningsmuligheder.
  • #1   28. jul 2010 Jeg tror du vil kunne få stor glæde af at træne på et hold. Så har du en lære der kan hjælpe dig med de øvelser der passer bedst til netop din hund, og hunden vil lære at stole på dig når der også er andre mennesker/hunde tilstede…

• #2   28. jul 2010 Hvis han går kold i øvelserne, så handler det om, at du ikke gør det sjovt nok at lave dem.
    Der skal skrues op for leg, gas og ballade, så han får lyst til at lave noget så banalt som Sit og stå.

Det er dig, der skal gøre en indsats for, at hunden synes det er fantastisk at træne sammen med dig - det skal for hunden være ti minutter med fuld skrue på leg og god kontakt.

• #3   28. jul 2010 Lav en masse kontaktøvelser, bed ham sitte og stil dig indforan når han kigger belønnes der.

Bliv - lav en sit, dæk eller stå bed ham om at blive og gå rundt om ham. Beløn ham når han blir.

Bliv dæk - Bed ham dække og bliv. Går derefter over ham.

skru tempoet op, skift mellem løb og rask gang. lav hurtige konmandoer. stop pludselig og sig sit når numsen rør jorden går i videre beløn.

Lav indkalde på lukket grund uden snor eller køb en 8m line og gør det mens i er ude.

Jeg blander andre ting ind i træningen, hvis jeg er ude og gå ja så skal malou op og sidde, stå eller dække på sten, lygter, bænke og andre steder hvor jeg kan finde på at lave en streg eller lægger en pnid.

• #4   28. jul 2010 pnid = pind

• #5   28. jul 2010 Anja F: Vi kan ikke gå på hold, da han er meget utryg ved andre hunde og bruger alt vores tid på at stå og gø og hisse sig op.

CH: Tror du fuldstændig har misforstået mit indlæg, han er aldrig ved at gå i stå, nej han vil mere, jeg er god nok til at rose med leg osv, det jeg mente er at jeg går i stå, jeg ved ikke hvad ellers jeg skal træne med ham ud over de banale ting og det er det jeg spørger til råd til, hvad man ellers kan træne med sin hund... Nej han vil skam gerne, han går sgu aldrig kold....

Sanne: Tak for de gode råd, det virker som noget der kan bruges og vil prøve det..

• #6   28. jul 2010 Rikke, ja så har jeg helt misforstået ;o)

Jamen der er tusind ting, du kan træne med din hund.

Og nettet kan faktisk hjælpe dig lidt på vej.

På Hund & Trænings hjemmeside er der lidt sjove øvelser, som også skaber både kontakt og tillid/selvtillid:
    (link fjernet)

• #7   28. jul 2010 Rikke - Ellers send mig en pb kan en masse øvelser som vi bruger til træning eller hvis du har brug for mere forklaring smiley

• #8   28. jul 2010 Tusind tak CH og Sanne... Kanon hjælp...
    Nu skal min vovses selvtillid op igen, men de schæfere kan jo være noget bange og utryg, det er ham af min åbenbart.. Lidt for kjælle måske.. Hehe.. Men tak for hjælpen..

• #9   28. jul 2010 Mine forældres er meget utryk ved hurtige bevægelser og har altid været det, men det er ikke blevet bedre med tiden. Så jeg krydser fingre for at han ikke kommer slemt afsted med den personlighed.

• #10   29. jul 2010 Han er ikke bange for hurtige bevægelser, men han er meget på vagt over for andre hunde og meget meget bange for dyrlæger så han direkte skider over det.. men han har også været ud og ind ved dyrlæge med brækkede ben som lille.. ellers er han bare en fantastisk hund som beskytter os osv og som vi kan alt med, tag mad og gi igen, uden han siger noget... Men fremmede mennesker der trænger ham op i en krog, er han ikke så stolt af.

• #11   29. jul 2010 Så syntes jeg du skal prøve at finde en trænings ven. En fremmed der kan komme og hilse på hunden, give lidt pølse og så gå igen… og når hunden så er tryg ved det skifter du til en anden person osv….

• #12   4. aug 2010 Prøv at snakke med en klub også, vi havde en på det hold jeg underviste som også var meget utryg ved andre hunde og hissede sig op. Hundeføren var på lang afstand med hunden fra holdet og fik "privat" undervisning med tiden arbejdede de tættere og tættere på holdet og til sidst kunne de være med på holdet.

Hør om det ikke kunne være en mulighed smiley

Kommentér på:
Grundtræningsmuligheder.

Annonce