695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hjælp søges til apport Hjælp søges til apport

Jeg er begyndt at træne min Newfoundland tæve i baglæns apportering efter denne metode

(link fjernet)

MEN kan ikke få hende til at holde apporten i mere end 2 sek. er endda stoppet med at give godbiddere (giver dem så bagefter træningen) for det er det eneste hun fokusere på. Har prøvet med at vi træne et par dut og så skal hun tage den i munden, men som sagt ryger den hurtigt ud igen, SÅ HVORDAN kommer jeg videre og får hende til at holde den længere ???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges til apport
  • #1   12. aug 2010 Hun rejser sig bare og går hen til køleskabet, for der ved hun at der venter en ekstra god belønning bagefter smiley

• #2   12. aug 2010 lav din apport øvelse et nyt sted, sådan at hun ikke forbinder det med det hun plejer, for i har fået indøvet en "dum" vane.
    Leg trække leg med apporten og lad altid hende vinde.
    Når hun så aflever apporten efter den er kastet, så giv hende apporten i munden igen mens du roser, sådan at hendes belønning er at få apporten. Glem det med godbiderne dem skal du først bruge den dag hun ikke vil slippe apporten.
    Håber det kan hjælpe dig lidt...

• #3   12. aug 2010 Hvilken adfærd tilbyder hunden selv?
    Tager hunden kontakt til apporten?
    Åbner hunden munden omkring den?

Bruger du klikker?

• #4   12. aug 2010 Ja jo egentlig sådan at jeg også har lært hende, men har været på et weekend kursus med vores vandtræning og der fik vi vist denne metode og den skulle være ret effektiv......så tænkte at så kan hun lære det på denne måde og så vide at man skal aflevere omme på plads. Nu aflevere hun foran stående, ville gerne at hun kunne lære at holde den i munden !!

• #5   12. aug 2010 Annette A : I starten syntes hun det var sjovt og spændende, fik at vide at jeg intet måtte sige til hende, men nu blir jeg nød til at opmuntre hende til at tage den, hun dutter godt nok og når det så er at hun tager den er så kort tid og lokker jeg flere gange så går hun eller vender hovedet

• #6   12. aug 2010 En newf er ikke særlig villig til apport, men har set at de kan læres det smiley De henter godt nok i vand, men deres instinkt at redde det der i vandet, vil gerne at hun kan lære det på land også og meget gerne efter denne metode som skulle være den mest effektive

• #7   12. aug 2010 men det er deres instinkt ....skulle der stå

• #8   12. aug 2010 Anette
    Væn dig af med at give hende mad ved køleskabet. Det er jo derfor hun løber derhen smiley

• #9   12. aug 2010 Ja skal måske ligge belønningen forskellige steder.....skulle egentlig have munden fuld af guf, men det har jeg måtte opgive for så fokuserede hun kun på min mund.....har altid haft svært ved at bruge guf som belønning i træningen med hende

• #10   12. aug 2010 Hvorfor har du det ikke bare i en lomme?

• #11   12. aug 2010 Fordi så sidder hun bare og puffer til lommen....

• #12   12. aug 2010 Hun skal jo finde ud af, at apporten=belønning.
    Ingen apport=ingen guf.
    - Hvis hun er meget madfikseret, ville jeg måske finde nogle lidt mindre lækre godbidder, så hun stadig kan koncentrere sig.

Og du skal holde fast i, at du forbliver passiv - hunden skal selv tage initiativ. Og når hun så gør det, skal hun selvfølgelig have belønning med det samme.

Så hun finder ud af, at når du finder apporten frem, så betyder det lækre guffer.

Prøv at følge artiklen - og vær grundig med, at hun selv tilbyder sig. Med klikkeren kan du time det helt rigtigt, så hun ved lige præcis hvornår hun gør det rigtige....

• #13   12. aug 2010 Forbliver jeg helt passiv, så går hun eller lægger sig....kan godt være jeg finde kedelige guffer frem så !!

Forsøger også at følge det grundigt, men som sagt så går hun sin vej el kigger den anden vej !!

Har aldrig prøvet klikker træning smiley

Tak for rådene, må jo se hvordan det går

Kommentér på:
Hjælp søges til apport

Annonce