{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Jubii det virker:-) {{forumTopicSubject}}

Milo som vi adopterede for 3 uger siden er begyndt at gå en anelse bedre i snor. Han er 2 år og har aldrig lært at gå i snor. Han er en mops med en enorm styrke, så min arm og skulder har ikke haft det godt. Men langt om længe sker der noget. Vi har gået 2 gange i dag og begge gange kunne jeg se fremskridt. Det er SÅ skønt:-) Vi skal i hundeskole til september, men dejligt at se, at det jeg selv gør og har læst mig frem til også virker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jubii det virker:-)
  • #1   14. aug 2010 Dejligt med en solstrålehistorie. Kan godt forstå du er glad, det er så ubeskriveligt godt når hunden pludselig fanger ideen med det man træner.....og tillykke med ham

• #2   14. aug 2010 Tak:-) Det er nemlig skønt. Det kræver virkelig tålmodighed, men det er det hele værd:-)

• #3   17. aug 2010 Hejsa

Hvad har du gjort hvis man må spørge ??

Jeg har en mops der trøkker vildt meget og kan ikke få hende til at lade være... Det ender med vi må stoppe efter en kort gåtur pga hun bliver så forpustet af at trække så hårdt

• #4   17. aug 2010 Hovsa

ikke trøkker men trækker

• #5   17. aug 2010 Hej Lonni K
    Hver gang Milo trækker (hvilket han gjorde hele tiden) stopper jeg op og går den anden vej eller bliver stående indtil snoren bliver slap og han slapper af. Han skal vide at hele verden går i stå når han trækker og man ikke komme videre når han trækker, tværtimod. Og samtidig med han trækker og jeg stoppe op siger jeg et bestemt "nej". Hvis han er vent til du bruger fy eller føj når han gør noget som han ikke må, så bruger du det. Lige i det sekund han går pænt også selvom det kun er et sekund han går pænt så skynder du dig at give ham en godbid og roser. Det er en meget lansomlig proces og det kræver stor tålmodighed. Og gåturen tager lidt længere tid. Vi går 3 gange om dagen og har brugt metoden i 3 uger nu, og nu virker det endelig. Ikke perfekt, men der er kæmpe fremskridt. Nu er det ved at være en fornøjelse at gå tur, Milo er 2 år, vi har adopteret ham og han har ikke været vant til at gå i snor så vi er lidt stolte af det kan lade sig gøre uden en prof.træner:-)
    Du må ikke give op, og hav en masse tålmodighed og rigtig mange godbider:-) Da jeg var barn og havde hund, brugte min far altdi metoden med at lave et kraftigt ryg i halsbåndet og mange bruger også kvæler, men jeg fik at vide af kennelmoderen, at den metode ikke virker på en mops, fordi det er en blid hund og syntes nu også det er synd.

• #6   17. aug 2010 Væn hunden til at der er masser af godbidder i nærheden af dit ben, det koster lidt rygsmerter for os med små hunde, men over tid virker det altså:-) Ryk aldrig i snoren, da hunden så vil kæmpe endnu mere for at komme væk fra ubehaget = trække.
    Tålmodighed er virkelig en dyd, men lige pludselig så er den der og så bliver man glad.....

Kommentér på:
Jubii det virker:-)

Annonce