{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Bliv / Vente {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Er lidt nysgerrig. Har i også 2 forskellige kommandoer for 'bliv' til jeres hund?
Jeg har 'bliv' - dvs hvis hun ligger bliver hun liggende lige meget hvad der sker.
Og jeg har 'vente' - den bruger jeg fx når jeg skal samle op efter hende eller hvis jeg binder hende af. Den betyder at hun skal blive på stedet men hun må gerne tage et skridt frem eller tilbage og bestemmer selv om hun sidder/står eller ligger.
Det fungerer ret godt synes jeg og det virker som om hun forstår det. Dog er bliv ikke helt sikker men min interesse i den slags lydighed er så heller ikke så stor igen.

Hvad gør i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliv / Vente
  • #1   26. aug 2010 Det samme :O))

• #2   26. aug 2010 Vi gør det samme smiley

• #3   26. aug 2010 Sjovt smiley

• #4   26. aug 2010 Jeg gør det samme... har faktisk bare tre kommandoer. Stay betyder: bliv på stedet. Bliv betyder: bliv på stedet - absolut ingen undtagelser på noget tidspunkt. Vente betyder: vent lige lidt på mig (bruges oftest hvis hunden går foran mig.)

• #5   26. aug 2010 Jeg har mange forskellige kommandoer.

Stå = Stå oprejst på alle fire ben og bevæg dig ikke før jeg siger "fri".

bliv= bliv liggende hvis de ligger eller bliv inde i bilen hvis vi åbner dørene eller lignende.....

vente= Bliv her i min nærhed mens jeg samler op efter dig eller du er gået for langt væk, vent til jeg er nået op til dig.

Alle kommandoer er fuldt forståelige for hundene og de opfanger det hurtigt.

• #6   26. aug 2010 Har vist nok 3... eller 4 :o)
    Bliv = rør dig ikke ud af flækken!
    Bliv her= Bliv i nærhenden af mig når hun er løs
    Plads= gå præcis ved min venstre side
    Vent lidt = vent lige lidt til jeg kommer lidt tættere på/ vent lige lidt med at gå ud/ind

• #7   26. aug 2010 Vi har også vente og bliv. Vente bliver brugt hvis hunden er gået for langt i forvejen og man skal indhente den, så må den begynde og gå når jeg er på siden af den. Bliv er self. at hunden skal forblive på stedet.

• #8   26. aug 2010 Jeg har kun en kommando "wait" og den dækker forskelligt afhængigt af situationen.

"wait" = bliv indenfor et afgrænset område (stue, køkken, linens længde osv.)
    "wait" = sæt dig pænt og vent på foder.
    "wait" = rør det ikke endnu
    "wait" = vent med at hoppe op, vent med at gå frem osv.

Er hun i bilen, så har vi indøvet, at hun først får lov at hoppe ud når hun sidder pænt og har fået et "værs'go" - der er ingen forudgående kommando.

Har hun fået et "sit", "dæk" eller lign. så er reglen også at hun bliver i den position indtil hun får andet af vide, så her bruger jeg heller ikke ekstra kommandoer.

"Nej" dækker på samme måde en række ting. Grundlæggende er "nej" = impulskontrol.

Jeg har ikke oplevet at nogle af mine hunde har haft problemer med de mere "bredspektrede" kommandoer, selvom man jo siger at hunde ikke er gode til at generalisere.

• #9   26. aug 2010 Stå= hvis vi skal over vejen (efterfulgt af sit)
    Vente= tag ikke tingen/maden endnu
    Rolig= gå langsomt

• #10   26. aug 2010 Jeg bruger også flere forskellige.

Mest til Fluffy.

Vente : Hvis hun er kommet for langt frem eller der skal samles op..
    Stå : Hvis hun skal blive stående.
    Bliv: Hvis hun skal blive siddende eller liggende.

• #11   26. aug 2010 nu vi ikke så trænet det med at Blive men det kommer smiley

Jeg bruger Vente når hun kun skal være stille i kort tid
    f.eks når vi skal over vejen så vente ved kantstenen indtil hun for værsgo
    eller når jeg skal samle op efter hende eller hun kommer for langt forand.

• #12   27. aug 2010 Sikke en masse.. og man har sikkert mange flere ubevidst!
    Jeg siger fx ofte 'shyyy' hvis hun skal gå langsommere.

Kommentér på:
Bliv / Vente

Annonce