{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.262 visninger | Oprettet:

hvad siger loven ang. løse hunde {{forumTopicSubject}}

Ja som hundeejer burde jeg nok vide det her tænker i sikkert. Men jeg er nu alligvel blevet lidt i tvivl om, hvordan de klare regler egendlig er.
I nærheden af hvor vi bor, kommer der ofte en mand, han går altid samme rute med sin hund uden snor.
Hunden er sød og rar, og han har fuldt kontrol over den, så personligt har jeg intet imod det.
Jeg har aldrig selv haft min hund gående løs andet end hjemme i haven, og i hundeskoven, da jeg mener at loven siger at det er et krav at havde sin hund i snor alle andre steder.
Men er det helt forkert?
For der er da ingen tvivl om at det er bedst for hunden at løbe frit, men samtigdig ønsker jeg så hellere ikke at få en bøde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad siger loven ang. løse hunde
  • #1   30. sep 2010 Man skal have fuld kontrol over hunden for og have den løs. Visse steder er der dog forbud mod løse hunde uanset om du har kontrol over hunde.

• #2   30. sep 2010 Jeg mener loven er lavet om, det vil sige at lige meget hvor du befinder dig og hvor meget kontrol du har over hunden så skal den altid være i snor i offentligheden.

Jeg troede nemlig også at man bare skulle have fuld kontrol men den anden dag fortalte en person mig det andet og at det var lavet om i hundeloven

• #3   30. sep 2010 Korekt så langt at kommunen kan bestemme ingen løse hunde. Men ingen landsdækkende lov.
    Uklar formulering
    Men Justitsministeriet erkender i betænkningen til den nye hundelov, at den formulering er uklar.

På den baggrund foreslår ministeriet nu at give kommunerne beføjelse til at forbyde hundeejere at lade deres hunde færdes uden snor, hvis man lokalt mener, det er mest hensigtsmæssigt.
    Forskel fra sted til sted
    Argumentet for ikke bare at indføre et totalt landsdækkende forbud mod hunde uden snor, er, at der fra sted til sted er store forskelle på, om snorløse hunde er til gene. For eksempel mellem by- og landkommuner.

• #4   30. sep 2010 I byer med mere end 30.000 indbygger skal større racer(fx schæfer, labrador, rotweiler m.m.) holdes i snor. Det har jeg i hvert fald læst.

Hunden må gerne være løs, så længe den er under opsyn og under kontrol. Det betragtes ikke som opsyn, hvis hunden befinder sig uden for grunden, mens ejer er på egen grund.

• #5   30. sep 2010 Hmm... Hunde af større racer. Hvor går grænsen der? Er godt klar over mine hører til der, men altså.

• #6   30. sep 2010 Fra 40 centimer og op efter??
    Mener selv at mine er for små til at være i mellemklassen. De er 37 til skulderen så betrager en sheltie som en lille hund.

• #7   30. sep 2010 Christina
    Hmm, jeg troede egentlig det gik efter vægt smiley

Kommentér på:
hvad siger loven ang. løse hunde

Annonce