{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

daglige aktivitets øvelser {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at skrive artikel om hvor vigtigt der er at stimulere sin hund hver dag, hvor jeg ville komme med nogle forslag til hvad man kunne lave.

Der er selvfølgelig dem med foder i en flaske og foder smidt på græsset. og selvfølgelig gåture. men jeg tænker øvelser, som er lige til at gå til.

Har i andre godt ideer til hvordan familie hunde nemt kan aktiveres?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  daglige aktivitets øvelser
  • #1   20. okt 2010 Altså godbidder eller foder gemt lidt rundt om i huset er også godt for næsen smiley

• #2   20. okt 2010 ja det er lidt det sammen, men ja og TAK smiley

• #3   20. okt 2010 Forskellige søgeøvelser på gåturen:
    Tab en vante og send hunden tilbage efter den
    Medbring små syltetøjsglas med hul i låget og gode velduftende guffere i, som hunden skal finde
    Leg gemmeleg - enten når hunden af sig selv er "ude af syne", eller hvis man er to afsted, kan den ene holde hunden(e), mens den anden gemmer sig
    Sæt bløde godbidder fast på en knudret træstamme, og lad hunden søge "i højden".
    Hvis hunden kender DKK´s næseprøve, kan man lave den med en hvilken som helst pind, man finder på sin vej

Udover næseøvelser træner jeg selv på turene:
    Fremad (til fx. at sende dem op af en bakke)
    Bliv + indkald (kan sagtens laves med flere hunde på én gang)
    Bliv + positionsskifte på afstand
    Sit, dæk, stå under gang
    Balance på væltede træstammer, eller træstabler
    "Op" på store sten eller træstubbe

• #4   20. okt 2010 Gerningssted :o)

Gå en firkant på ca. 5x5 meter med en pind i hver hjørne, og tramp firkanten godt igennem.
    I starten lægger man 3-5 små stykker pølser ud, siger "søge" til hunden. Efterhånden som den har funder fidusen, lægger man genstande ud i stedet for, med pølser indeni og siger "søge" til hunden. man skal så lære hunden at komme med genstanden for at få hjælp til at få pølsen ud, og man sender hunden afsted igen.
    Efterhånden er det ikke længere nødvendigt med genstande man kan putte noget i, men f.eks. bare en pengepung, nøgler eller kuglepen (Alt kan bruges) og hunden får så en belønning/pølse hver gang den kommer med en genstand.

Man kan så udvige feltet efterhånden og lægge flere, og mindre genstande.

Ved ikke om det er så let som det lyder, men det er ihvertfald det vi bruger hvis vi har lidt travlt, men hunden trænger til at blive aktiveret lidt :o)

• #5   20. okt 2010 Udvige = udvidde :o)

• #6   20. okt 2010 Hov, så lige, at det ikke specifikt er aktivering til gåturen du søger. Derhjemme træner vi mest "tricks" udover de helt almindelig lydighedsøvelser, for det synes både vi og hundene er sjovest:

Pote
    High five/ten
    Vinke
    Bamse
    Rulle
    Lig død
    Stjæle
    Twist
    Bukke
    Garage
    Bakke
    Gå sidelæns
    Rumpe
    "Angrib" ("bider" i fingeren)
    Target
    Hent - alle mulige og umulige genstande - helst det sidste *S*
    Gå til kegle (eller anden genstand)
    Elefant
    Osv, osv, osv

• #7   20. okt 2010 Karina:
    den med syltetøjs glasset synes jeg også er god for familie hunde.
    og gemmelegen og vanten.

men de andre ideer tror jeg ikke familien DK ville gør med deres hund hver dag. Men mange tak for idéerne

Tanja: jeg er selv glad for gerningsstedet men tror desværre ikke familien Dk har mod på det i hverdagen

• #8   20. okt 2010 Karina:
    Hold da op en masse gode idéer, men det kræver desværre "meget" af familien og hunden.

Og øvelserne er ikke nemme hvis man ikke har kontakt med hunden, og familien vil hurtigt omgive

• #9   20. okt 2010 irene Liljequists bog "Sjov på gåturen med din hund" skulle vist være rigtig fin smiley

Herhjemme laver vi the-søg, gemmer guffer højt og lavt alle steder i hytten, udbygger potetarget og snudetarget til at lave andre ting - fx lukke skabe og skuffer, slukke en standerlampe osv.

• #10   20. okt 2010 Anna: det skal nok passe at bogen er god. men er bare ved at skrive en artikel, og jeg har ikke problemer, så skal ikke lige ud om invistere i bogen. men det er altid super af gemmer guffer smiley
    men tak for dine idéer

• #11   21. okt 2010 En papkasse med en hel masse avis sider krøllet sammen og så en håndfuld godbidder ned i det hele og så kan de bruge tid på at snuse rundt og finde godbidderne, den er de glad for her i huset smiley

Kommentér på:
daglige aktivitets øvelser

Annonce