650 visninger
|
Oprettet:
Hopper op af en hele tiden {{forumTopicSubject}}
Heej min hun er nu 1 år hun bliver 2 D. 5 April
men hun hopper hele tiden op af en enten når man står op om morgnen, kommer hjem far skole oller når vi får besøg hvor gamle er de før de begynder at stoppe med det ? og hvad kan vi gøre for at få hende til at holde op ? vi har prøvet med vandpistol og at træde hende på bagbenet når hun gør det men det hjælper bare ik Hjælp mig !!!!!
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.062
og de metoder i bruger hjælper i hvert fald ikke.
det er fuldstændigt uacceptabelt at træde den over bagbenene.....
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 383
1.ignorer hende når hun gør det også snart hun ikke hopper beløn hende. selvom hun gør det igen lige efter så ignorer hende igen og beløn så snart hun står på gulvet.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Der er en del metoder, men vandpistol og træden på benene er ikke træning i mine øjne.
I skal lære at kommunikere med hunden, dvs i skal opbygge et tillidsbånd og lære at læse hundens sprog, og lære hunden at læse jeres.
Start på et ordentligt træningshold og få den vejledning i mangler - held og lykke og god træningslyst =)
dec 2007
og ja sparkede nogle til mig ville jeg sige fuck jer så gør jeg det sku igen fordi ingen skal sparke mig. sådan fungere det altså også i hundeverdenen..
jun 2005
dec 2007
jun 2005
Når hunden opnår enhver form for kontakt ved at hoppe op, så er det en selvbelønnende adfærd, og denne stopper ikke før hunden opnår mere ved IKKE at hoppe op..
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
Tenna: Gør som en anden skrev: ignorer hunden så længe den hopper op, evt vend ryggen til den. Så snart den står eller sidder på gulvet så vender du dig om imod den og hilser på den og evt belønner med godbidder du lige har klar i hånden/lommen... Sådan fortsætter I indtil den har forstået det.... Hvis I har andre problemer i forbindelse med at lære den nogle ting, synes jeg I skulle overveje at begynde til noget lydighedstræning. Det giver rigtig god viden omkring hvordan man træner sin hund på en god måde så den hurtigt lære hvad der er rigtigt og forkert.. Held og lykke med det
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Sådan træner man altså ikke hund, Tenna.
Træde den på bagpoterne?
Vend ryggen til, når hun springer op, - eller hav hende i line, når der kommer gæster og gå ind foran hende, idet du siger "Nej"
Vis hende derefter, hvad I vil have hende til. Lav en sit-øvelse. Brug mange godbidder og ros hende, når hun gør det rigtge.
Lær hende et godt ja/nej vha. godbidder. Nej-godbidderne er forbudte og dem må hun ikke tage. Skub hende væk med en flad hånd, hvis hun forsøger eller luk hånden, så hun ikke tager den. Når hun kigger på dig, giver du hende en anden godbid eller flere, mens du roser hende.
På den måde vil hun med tiden forstå, at det, du siger "Nej" til et er no go.
Gå til træning med hende et sted, hvor man sætter kommunikation i højsædet.
jun 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 55
dec 2009
De fleste steder må man gerne have hunden med i bussen, men prøv at kontakte busselskabet og spørg....
Jeg synes bestemt I skal overveje at gå til træning med hende, for det kunne godt lyde som om I måske ikke træner rigtigt... Altså det med at vende ryggen til er rigtigt nok, men hvis man ikke belønner på det helt rette tidspunkt kan nogle hunde godt misforstå kommandoen/øvelsen og så forstår de stadig ikke hvad de må og ikke må....
Derfor kan det være en rigtig god ting at gå til træning også selvom man egentlig godt ved hvordan man normalt træner en hund, men nogle gange skal der andre teknikker til end dem man selv bruger... Så prøv at finde ud af om I ikke kan finde ud af noget lydighedstræning et sted.. Tror det vil være rigtig godt for jer og jeres hund
jun 2010
Tak for hjælpen
dec 2009
Held og lykke med det...
jun 2010
dec 2009
dec 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 44
Har også snakket med nogle af dem der arbejder i f.eks. farmland, og hun siger også at det med poterne er en mulighed. Jeg siger ikke at du skal " smadre" din hun, bare fordi du gør det med poterne, men nogle hunde er anderledes at opdrage på end andre.
Og de mennesker der har hunde, opdrager også på forskellige måde, men som sagt, går jeg ikke ind fo vld på dyr, hvis det kom til at lyde sådan
En lille hilsen fra Mille & Sika,
dec 2009
Gør man det forsigtigt synes jeg heller ikke det er det værste man kan gøre, men jeg synes bestemt man skal forsøge sig med almindelig træning først og kun bruge de mere "fysiske" metoder som allersidste udvej.... TS havde prøvet at træde over poterne og det virkede ikke, derfor synes jeg de skulle prøve at gå til noget træning og se om de kan lære nogle tricks dér....
dec 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 44
Man skal jo heller ikke TRÆDE den over poterne, men evt bare trykke med em finger hvis det f.eks er i sofaen. Men træning ville være nr et, hvis man alså orker det
dec 2009
Du skrev lige før at folk sagde at det var i orden at træde dem over poterne... Synes du roder lidt i det hehe... Men ja som sagt såp længe det ikke ligefrem gør ondt på hunden er det da en mulighed, men vil til hver en tid altid foretrække anden træning. Nolge mener også man skal give dem et knæ i brystet når de hopper op.... Den slags kan jeg ikke lige forholde mig til.. Men sagtens man kan træne dem til at stoppe med det med almindelig træning og tålmodighed...
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.739
Det er da dyreplageri.
Ja det tager tid at lære hunden at den ikke skal hoppe op . og især når den aldrig har lært at den ikke må.
Vores har også været rigtig slem til det, men vi ignorerer ham fuldkommen når vi kommer hjem indtil han er rolig, og han får slet ikke lov til at hilse på gæsterne før han er faldet ned. Så er han i et andet rum, adskilt af en børnelåge.
Gør han alligevel mine til at hoppe op, så vender gæsterne ryggen til ham, og nul kontakt.
Han lærer det lynhurtigt.
Self. glipper den nogle gange endnu, og forleden hang han bogstavligtalt fast i min nye uldjakke bagpå. Ærgeligt for mig, for han får nul opmærksomhed før han er rolig.
Og kan i ikke komme til træning, så kan man betale en hundetræner for at komme hjem til sig, og ellers findes der jo mange gode bøger i dag, og en masse info på nettet om hvordan man opdrager og træner en hund korrekt
jun 2010
Ok 1000 tak jeg har snakket med min mor vi køber buskort til mig og Zenta så vi kan komme med bus til Jels og så går vi til hundetræning der og til lydighedstræning i Vejen
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.739
jun 2010
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 147
vigtigt: ingen øjenkontakt og ingen tale og så bare skub den ned hver gang den hopper op.
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 147
Hopper op af en hele tiden