{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Hjælp min hund har fået mærkelig adfær {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min dejlige Monty er begyndt at få nogle problemer. Han knurrer af Vores ældste hund, så hun kryper helt når han kigger på hende. Han er også begyndt at overtage soveværelset, så at man knurrer af både mig, og min mor. Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre, er der nogle der har en ide om hvad man kan gøre ved dette?
Håber i kan hjælpe..
Med venlig hilsen
Majken Dalsgaard

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min hund har fået mærkelig adfær
  • #1   7. nov 2010 Hvis det er noget den er begyndt med, så er der grund til at tro at det skyldes smerter.
    Mit bedste bud vil være at tage til dyrlægen og få hunden tjekket for smerter.
    Evt give hunden smertestillende i en periode for at se om den ændrer adfærd ( i samråd med dyrlægen selvfølgelig )

• #2   7. nov 2010 Bliver han evt. stimuleret nok?

• #3   7. nov 2010 Han er kun tre år. Og han får fiskeolie hver dag sammen med resten af hundene. Han har nærmest et ondt blik efter os alle når han begynder på det. og der er slet ikke nogle i nærheden af ham, når han begynder, ikke til at det skulle kunne gøre ondt. Han løber og leger fint, der er intet når vi er ude, kun i hjemmet. Men det var da en mulighed at prøve.

• #4   7. nov 2010 Hvis han er sund og rask, vil jeg tro han har taget magten over den gl hund og nu forsøger med jer også. Er det tilfældet er du nødt til at sætte ham på plads, ved bestemt vise at det er dig som er førehunden ikke ham.

• #5   7. nov 2010 Der er Border Collie i ham, så jeg ved ikke om han bliver nok stimuleret. Kan det godt give sådan en adfærd?

• #6   7. nov 2010 Ja jeg vil helt sikkert mene, det kan ændre adfærd ved en hund, hvis den ikke bliver stimuleret nok.

• #7   7. nov 2010 Det er altså ikke ret mange hunde der har ambitioner om at overtage verdensherredømmet.
    Hunde viser ikke smerte på samme måde som vi gør.
    Mit absolut bedste bud er smerter.. Også selv om hunden ikke er ret gammel.

Du snakker om et ondt blik... Border collie hyrder bla ved hjælp af det specielle border blik.

En understimuleret BC bliver nemt en forfærdelig tyran.

Start med at udelukke smerter.. Herefter kan I begynde at arbejde med adfærden.
    kontakt evt. DcH's gratis konsulenttjeneste
    www.dch-danmark.dk

• #8   7. nov 2010 Jeg vil gi Tina og Axel ret.....start med at udelukke smerter. Det nytter ikke at begynde med adfærd, og den så går måske med smerter.

• #9   7. nov 2010 Og så må du gerne lige ændre Monty´s profil til Blanding af Racer.....

• #10   7. nov 2010 Okay. Det vil jeg prøve. Tusind tak for hjælpen. Hvis i evt. kommer på mere man kan tage til overvejning, er i stadig velkommen til at skrive..

• #11   7. nov 2010 Næ ikke verdenslederskabet, men de fleste hanner vil gerne være alfahanner, og han derfor godt blive lidt svære at omgåes hvis de ikke bliver sat på plads.

En hund skal altid vide den ikke er øverst i herikiet, og det er nu ganske alm. at en hund mener den bør være den der bestemmer.
    Dette gælder både hunner og hanner.

Har selv haft en bla. tæve som mente rangordnen, var min mand, hende og så mig. Jeg havde dælme meget bøvl ud af dette.

• #12   7. nov 2010 Det tror jeg ikke Anne
    Jeg tror de fleste hunde aller helst vil indgå i en harmonisk flok, hvor der er en med et roligt overblik til at tage beslutningerne.

Rent faktisk har jeg oplevet hunde, der bliver afslappede og hvalpede når den oplever at en anden vil løfte den byrde det er at have ansvarret..
    Der er skisme ingen hunde der helst vil være "alfa" og hvis de vil er det ikke den udfarrende "aggressive" type .. Det er snarrere den der har et psykisk overskud og godt overblik.

"aggressiv" adfærd er ofte et udtryk for smerte / ubehag , usikkerhed / angst eller manglende tillid

Kommentér på:
Hjælp min hund har fået mærkelig adfær

Annonce