{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Jagttræning? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
-Jeg vil til at starte til jagttræning med min labrador Charlie. Er der nogle der har nogle gode eller dårlige oplevelser med jagttræning og hvad lære man til jagttræning. Og hvor kan man finde jagttræning i kolding eller nær Kolding? smiley
tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagttræning?
  • #1   12. nov 2010 Hej Charlotte.
    Jeg kan varmt anbefale det, hundene får virkelig brugt deres evner... Apotering, spor, apotering i vand, apotering af vildt osv. Er blot nogle af de ting vi træner. Du kan gå til det i Egtved, (20km).


  • #2   12. nov 2010 Hvis du hgar en hund, som er i kategorien jagthund. Så er der ikke nogen tvivl om at jagttræning vil være godt for den. Det ligger nu engang i generne på den smiley

    Jeg har trænet med Balder i 3 år i jagtforeningen, og jeg har været rigtig glad for det. Grundlæggende trænes der dressur/lydighed, hvilket alle jo kan bruge. Ud over det trænes der også apportering af div. dummy'er og dyr (fuglevildt, kaniner, ræv etc.). På land og i vand.
    Det er den type træning jeg har gået til.

    Der findes self. også andre slags ''jagttræning'' som feks. schweiss. Og så er der også nogle der køre målrettet træning efter forskellige hundeprøver/jagtprøver.

    Igen. Jeg har været rigtig glad for det. Har ikke selv været til prøver med Balder endnu, men ville gerne får trænet ham op til en prøve smiley

    Dog skal du være opmærksom på at ''tonen'' over for hunden er noget hårdere iblandt jægere, hvor man bla. også benytter ''afstraffelse'' i træningen.


  • #3   12. nov 2010 Hejsa.
    nu du har en Lab sys jeg da du skal træne i Dansk Retriver Klub da de har meget træning der passer til retrivere.

    Til Rasmus
    Og det er langt fra alle jægere der er hårde ved sine hunde!! Det er mest føre der ikke har styr på sin hund der er hårde ved sine hunde!!for de mener det er hundens skyld den ikke løser den opgave som den er sendt på.men det er fjolset der ikke forstår at træne hund også skal det gå udover hunden ved at være hård ved den.
    så hvis hunden ikke løser opgaven må der hjem og trænes posetiv igen.
    for hunde skal trænes med posetiv træning!!
    og ikke med en hård hånd så de kravler bag sin føre


  • #4   12. nov 2010 Skal man have en jagthunderace for at gå til jagttræning?
    bare sådan af nysgerrighed..

    Hvis man nu godt kunne tænke sig at træne sin hund i sporing, appotering (i vand) m.v.?


  • #5   12. nov 2010 Hej Line.
    Nej det skal man ikke men det er da en stor fordel af hunden har anlæg for jagt.
    for har den ikke ike det kan det blive meget svært.


  • #6   12. nov 2010 Jimmy - Det er klart, jeg tænker bare mere i retning af nogle racer er blevet brugt til andre ting men derfor kan de vel godt have anlæg for det.

    Den race jeg skal have skulle f.eks. kunne bruges til tracking (sportræning) så jeg tænker måske kunne den også bruges til andre ting inden for jagt smiley


  • #7   12. nov 2010 Jimmy
    Nu skal det heller ikke forståes som om at hundene får tæsk, men du kan jo bare tage et kig på sådan noget som kvæler/kædehalsbåndet. Eller et dresur halsbånd hvis det er rigtig problematisk.

    Jeg vil heller ikke misforståes... Jeg går skam også ind for positiv træning, det kommer man længst med. Men derfor mener jeg stadig at tonen er hårdere når der er tale om jagthunde/træning.
    Et andet eksempel kunne feks. tvangsapportering.


  • #8   12. nov 2010 Line.

    Det er heller ikke alle hunderacer som vil tage vildt smiley


  • #9   12. nov 2010 Rasmus -det afhænger da vidst i meget høj grad af hvor man træner... osse jagtfolk har da heldigvis formået at udvikle sig gennem tiden, og jeg kender nu altså flere jægere der er nået længere end til tvangsapportering og anden fysisk tvang

    Charlotte -jeg ville starte med at se om ikke Dansk Retrieverklub har en træningsplads i dit område, som en anden osse nævner.
    Det er jo træning målrettet netop den type hund du har:o)


  • #10   12. nov 2010 Rasmus.
    det med tvangsappotering kender jeg ikke så meget til da jeg har lab og der er det ikke nødvendig men ja på nogle raser kan det være nødvendig. men jeg sys ikke tonen er hård hvor jeg træner. og er folk hårde ved deres hunde bliver de sendt hjem fra træningen for det vil vi ikke se på.
    men ja nogen steder er tonen hårt og for hård hvis du spørger mig.


  • #11   12. nov 2010 Charlotte
    Dansk retriverklub holder træning omkring kolding og det plejer at være noget super godt træning har selv gået på hold derover flere gange.


  • #12   12. nov 2010 Tak for alle svarene.
    for det første så er han jo ikke helt 100 procent lab, han er 3/4 formel 1 lab. så jeg er ikke sikker på jeg kan gå i retriever klubben? smiley
    -jeg er selvfølgelig klar over den hårde tone man skal bruge overfor hunden så længe det ikke er fysisk straf har jeg det fint med det smiley


  • #13   12. nov 2010 Øøøh -formel 1 er altså osse "bare" en labbe. Det er blot bestemte linier af labber.
    Men ved dog ikke om det kræver tavle at træne ved DRK


  • #14   12. nov 2010 jaja det ved jeg godt men den ene 1/4 ved jeg ikke hvad er, han kan være alt fra broholmer til gravhund smiley og jeg tror der kræves stamtavle smiley

  • #15   12. nov 2010 Nåååh på den måde -udfra det du skrev forstod jeg det bare sådan at du mente at han var en blanding af labbe og F1 -og det ville jeo svare til at skrive at han var blandet af labbe og labbe;o)

  • #16   12. nov 2010 ja jeg læste også lige mit eget indlæg igen og det kunne godt misforståes smiley

  • #17   12. nov 2010 *Jimmy H* - hvor henne går du til jagttræning nu? smiley

Kommentér på:
Jagttræning?

Annonce