Jagttræning? Jagttræning?
Hej HG.
-Jeg vil til at starte til jagttræning med min labrador Charlie. Er der nogle der har nogle gode eller dårlige oplevelser med jagttræning og hvad lære man til jagttræning. Og hvor kan man finde jagttræning i kolding eller nær Kolding?
tak på forhånd.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
Jeg kan varmt anbefale det, hundene får virkelig brugt deres evner... Apotering, spor, apotering i vand, apotering af vildt osv. Er blot nogle af de ting vi træner. Du kan gå til det i Egtved, (20km).
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
Jeg har trænet med Balder i 3 år i jagtforeningen, og jeg har været rigtig glad for det. Grundlæggende trænes der dressur/lydighed, hvilket alle jo kan bruge. Ud over det trænes der også apportering af div. dummy'er og dyr (fuglevildt, kaniner, ræv etc.). På land og i vand.
Det er den type træning jeg har gået til.
Der findes self. også andre slags ''jagttræning'' som feks. schweiss. Og så er der også nogle der køre målrettet træning efter forskellige hundeprøver/jagtprøver.
Igen. Jeg har været rigtig glad for det. Har ikke selv været til prøver med Balder endnu, men ville gerne får trænet ham op til en prøve
Dog skal du være opmærksom på at ''tonen'' over for hunden er noget hårdere iblandt jægere, hvor man bla. også benytter ''afstraffelse'' i træningen.
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 30
nu du har en Lab sys jeg da du skal træne i Dansk Retriver Klub da de har meget træning der passer til retrivere.
Til Rasmus
Og det er langt fra alle jægere der er hårde ved sine hunde!! Det er mest føre der ikke har styr på sin hund der er hårde ved sine hunde!!for de mener det er hundens skyld den ikke løser den opgave som den er sendt på.men det er fjolset der ikke forstår at træne hund også skal det gå udover hunden ved at være hård ved den.
så hvis hunden ikke løser opgaven må der hjem og trænes posetiv igen.
for hunde skal trænes med posetiv træning!!
og ikke med en hård hånd så de kravler bag sin føre
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
bare sådan af nysgerrighed..
Hvis man nu godt kunne tænke sig at træne sin hund i sporing, appotering (i vand) m.v.?
jan 2009
Nej det skal man ikke men det er da en stor fordel af hunden har anlæg for jagt.
for har den ikke ike det kan det blive meget svært.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Den race jeg skal have skulle f.eks. kunne bruges til tracking (sportræning) så jeg tænker måske kunne den også bruges til andre ting inden for jagt
jun 2007
Nu skal det heller ikke forståes som om at hundene får tæsk, men du kan jo bare tage et kig på sådan noget som kvæler/kædehalsbåndet. Eller et dresur halsbånd hvis det er rigtig problematisk.
Jeg vil heller ikke misforståes... Jeg går skam også ind for positiv træning, det kommer man længst med. Men derfor mener jeg stadig at tonen er hårdere når der er tale om jagthunde/træning.
Et andet eksempel kunne feks. tvangsapportering.
jun 2007
Det er heller ikke alle hunderacer som vil tage vildt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Charlotte -jeg ville starte med at se om ikke Dansk Retrieverklub har en træningsplads i dit område, som en anden osse nævner.
Det er jo træning målrettet netop den type hund du har:o)
jan 2009
det med tvangsappotering kender jeg ikke så meget til da jeg har lab og der er det ikke nødvendig men ja på nogle raser kan det være nødvendig. men jeg sys ikke tonen er hård hvor jeg træner. og er folk hårde ved deres hunde bliver de sendt hjem fra træningen for det vil vi ikke se på.
men ja nogen steder er tonen hårt og for hård hvis du spørger mig.
jan 2009
Dansk retriverklub holder træning omkring kolding og det plejer at være noget super godt træning har selv gået på hold derover flere gange.
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 185
for det første så er han jo ikke helt 100 procent lab, han er 3/4 formel 1 lab. så jeg er ikke sikker på jeg kan gå i retriever klubben?
-jeg er selvfølgelig klar over den hårde tone man skal bruge overfor hunden så længe det ikke er fysisk straf har jeg det fint med det
jan 2007
Men ved dog ikke om det kræver tavle at træne ved DRK
apr 2010
jan 2007
apr 2010
apr 2010
Jagttræning?