Sjove triks {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har gennem årene lært Gucci mange sjove triks. Her på det sidste er vi begyndt på lidt nye ting og jeg synes hun lærer dem fantastisk hurtigt. På blot gange (fordelt over dage) x 5 min, har hun lært at rulle sig selv ind i et tæppe (bare et ex).
Jeg kunne godt tænke mig at blive klog på hvad der er det almindelige er for indlæring for hunde. Hvor lang tid bruger i fx på at lære jeres hund et nyt triks? Idag har jeg lært hende "at skamme sig" - dvs. poten op på snuden på blot 10 min...
Gucci er 5½ år gammel og har fra hvalp haft enormt nemt ved at lære...
Skriv gerne. Er bare nysgerrig:)
Mvh. Louise
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Da hun skulle lære at give pote tog jeg hånden ned, og prøvet at "lokke" hendes pote frem. Hun forstod det ikke med det samme, og den store kom hen og langede sin store, fede pote op i min hånd
Så forstod den lille også princippet og har kunnet give pote siden - med begge poter
Men om det er "snyd" når hun har en anden hund at lære det efter, ved jeg ikke. Hun kunne sitte da hun kom som 8 ugers så det har opdrætter lært hende
Men min race er også meget lærenemme hvis man kan motivere dem.
Ved ikke, hvad normalen er men din hund lyder også rigtig kvik
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Jeg har ikke rigtig lært mine nogle triks ( jo, Anubis lærte lidt inden vi fik Isis ), men bruger meget tid på lydighed, spor og forsvarstræning.
Begge lær ret hurtigt- dog ikke ensbetydende med at de så altid gør hvad jeg beder dem om, lige med det samme- lidt trodsig har man vel lov til at være......
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
nov 2005
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 361
Det afhænger nok også om samspillet mellem hund og ejer:)
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Min lære nogen ting ret hurtigt, andre ting har hun virkelig svært ved. Det sidste hun lærte tog alt-i-alt en halv time ca. Det var at bukke (strække sig). Nu gør hun det hele tiden *griner*
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 281
Se Zeros profil hvor mange han kan
Han lærer dem på omkring 10-15 min, men de racer han er blandet med er også rigtig kloge og samarbejdsvillige
nov 2005
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 361
Til sidst kan de uden tape:)
Sjove triks