2.982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

tips/råd til udstilling af rottweiler tips/råd til udstilling af rottweiler

Barni og jeg er i fuld sving med at træne til udstilling så vi er klar.
Han har forstået at han skal stå stille og finder sig i at man stiller bagben, føler ham over hele kroppen incl kugler, tjekker tænder og mærker øre osv, tilmed er jeg begyndt at få venner til at mærke på ham og tjekke tænder og det er begyndt at gå godt
han har det bedst ved at stå helt selv uden at jeg skal holde ham i halsbånd, men han har min hånd til at kigge på, hvor jeg ind i mellem forstærker ham med en godbid, roser ham for at han står stille og finder sig at blive rørt af andre
jeg er igang med at finde ud af hvor der er ringtræning i nordsjælland( ved græsted) til næste år, men kan kun finde inde ved bellahøj (kbh) og det er saft susme langt for mig, kender i et nærliggende sted?
jeg kunne godt tænke mig at vide om man må tale til sin hund under udstilling ved fremvisning, det er jo rart med ros til hunden?
skal hunden have kontakt til ën ved fremvisning i skridt og trav eller må de bare kigge frem, selvfølgelig uden at snuse i jorden?
skal den stå, så snart man ophøre med at skridte og trave?
må hunden vende hovedet idet at dommer kommer hen og mærker på kroppen eller skal de se fremad og evt kigge på en hånd eller andet?
kom med jeres erfaring tips og ideer.

jeg vil tag på udstilling for at suge til mig, er der nogen der ved hvornår der kommer udstilling til næste år

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tips/råd til udstilling af rottweiler
  • #1   4. dec 2010 Du må gerne tale til din hund undervejs. Den skal ikke kigge op på dig når i løber, men se fremad. Efter løb er der tid til at stille hunden op. Det er ikke som til lydighedskonkurrencer at den skal stoppe med det samme og så stå. Sådan er det med andre racer så jeg går ud fra det er det sammen med rottweileren.

• #2   4. dec 2010 Her er hvad jeg kunne finde af ringtræning under DKK i Nordsjælland

RINGTRÆNING

Ølsted

Hørsholm

Vi træner onsdage kl.19.30 til 20.30 i parkeringskælderen ved Hørsholm Midtpunkt over for polititistationen.

Yderligere oplysninger: Susanne Andersen 45 86 14 01.

Mosede

Træningspladsen er Mosede fort. Onsdage 19-20 store hunde. Torsdage 19-20 små hunde.
    Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte Henning Karlsen på 43 60 09 56.

OG her var den lokale afdeling af rottweilerklubben. Ved så ikke om de også har ringtræning

Formand: Henriette Steiner

Tlf. 5052 2508

kreds01@rottweiler.

Træningspladsens beligenhed:
    Ny Mårumvej 214
    3230 Græsted

Årligt Kredskontingent: kr. 50,-

For mig lyder detsom om I allerede er klar til udstilling. Selvfølgelig vil der altid være ting man kan finpudse, men hvis det skulle være perfekt første gang var vi mange der aldrig ville være kommet i gang.
    Du har dog ikke skrevet om han er vant til skud. Rotterne bliver altid skudtestet til udstillinger og må ikke vise nogen form for angst ved skudet.

Barni skal kunne trave ved siden af dig, og når du stopper skal han lade sig stille op. Enten ved at du flytter på hans ben med hånden eller at han selv stiller sig på kommando, gerne understøttet af en diskret godbid (tror dog ikke godbidderne er særlig brugte hos rotterne)

Du må snakke til ham hele tiden mens I er i ringen, men gør det lidt dæmpet så ikke andre bliver irriteret over at høre på dig. Han skal nok høre det alligevel.

Han skal helst bare kigge ligeud når i løber. Hvis hankonstant kigger op som vi godt vil have det ved lydighed, så kan det få hans front til at se skæv ud. At han indimellem lige tager et hurtigt kig op betyder intet.

Hvis du godt vil have en generalprøve inden I skal prøve rigtig udstilling, så find et skue enten ved DKK eller Rottweilerklubben. Det foregår nøjagtig som udstilling, men resultaterne tæller bare ikke.

Held og lykke med det.

• #3   4. dec 2010 Handlerhold på Dyreoasen ( www.dyreoasen.dk) er guld værd...

• #4   4. dec 2010 Lotte N (Tibbehvalpe født 23/3)
    tak for masser af info, det kan jeg gå videre med smiley
    han er skud prøvet hos opdrætter og hjemme hos os, render jæger rundt omkring vores marker og skyder, så han er så godt som vant + vi vil købe en hunde prob pistol her til nytår, så vi på lang afstand kan træne ignorering en gang i mellem, slet ikke noget intenst.
    der ikke andet for at vi øver og øver og så vil jeg melde mig til ringtræning, netop fordi der er andre hunde, selvom jeg øver med ham, når vi er sammen med familie´s og venners hunde, det tager han cool

• #5   4. dec 2010 trækker det ned hvis han vender hovedet idet at dommer kommer hen og mærker på kroppen eller skal han se fremad og evt kigge på en hånd eller andet?
    jeg tænker de orintere jo sig vel lige hvad der sker, selvom de står stille i stå position.
    hvor er det fedt i er behjælpelige alle sammen

• #6   4. dec 2010 det er vel levende væsener, så selvfølgelig skal de have lov at se på dommeren. Det skal jo også være sjovt for hunden.
    For en venlig rotte må det være MEGET svært ikke at måtte kigge hvem der kommer for at snakke.

• #7   5. dec 2010 nemlig smiley
    tak

• #8   10. dec 2010 Kiggede lige på dine ståbilleder på profilen - du skal nok tænke lidt i, at han skal have vægten længere frem på fronten - bagbenene er fine, men forbenene skal ind under ham.

Derudover skal du øve trav - og her er hjælp en god ting! Du skal finde det rigtige tempo, hvor hans ryglinie bliver stabil. Det opnår du lettest ved at starte langsomt og så øge tempoet til en traver jævnt derudaf.

Afsted til ringtræning - og ud og se nogle rotter på udstilling.

• #9   10. dec 2010 Trine D
    tak for tips og jeg har lagt mærke til at hans forben er for langt fremme, så skal se noget mere fra siden for at se hvor vægten ligger henne på ham, for at rette det.
    ja det vil hjælpe meget med ringtræning
    vi er nået dertil som man kan se på billeder, men der er lang vej før jeg er tilfreds, smiler

Kommentér på:
tips/råd til udstilling af rottweiler

Annonce