{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Mathias H
Mathias H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Min collie lytter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej og godt nytår. Jeg har en collie på 20uger, når jeg er ude i haven med den og jeg vil have fat i den, kalder jeg den på den men det lytter slet slet ikke, tværtimod den stikker bare af.. Hvad skal jeg gøre? skal jeg blive sur på den eller hvordan?? kun seriøse hendvendelser
Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min collie lytter ikke
  • #1   3. jan 2011 Du må aldrig aldrig blive sur på din hvalp, det bliver kun være så smiley

• #2   3. jan 2011 Er det lige begyndt eller har h*n hørt efter før?

• #3   3. jan 2011 Prøv at tage noget lækkert med ud, godbider, kylling tern et eller andet og se så om du kan kalde den hen til dig, du skal egentlig prøve at være mere spændende end at stikke af, når den så kommer, masser af ros. Prøv evt at sætte dig med ryggen til, eller gå lidt i modsat retning.

Bare husk aldrig skæld ud smiley

• #4   3. jan 2011 Tja -den skal jo lige have lært hvad det betyder når du kalder.

Hav en god stak meget kækre godbidder med ud i haven (som jeg går udfra er indhegnet?)
    Når hunden så af sig selv er på vej henimod dig (hvis ikke den gør det ret ofte af sig selv, så sæt dig på hug og sig/gør noget spændende, så den får lyst til at komme og se hvad du laver), så kalder du dens navn. Når hunden er henne ved dig, skal der self sættes ind med massiv ros og lækre guffer (eller bold/leg hvis det er noget den synes er sjovt).

Det skal gøres MAAAANGE gange. Når hvalpen begynder at synes det er super fedt at komme hen til dig, kan du så gøre det lidt sværere, ved at kalde på den når den ikke allerede er på vej -ikke mens den er dybt optaget af noget spændende, men f.eks. når den i forvejen kigger på dig (men ikke er på vej hen til dig), og så self fortsat masser af ros for at komme.

Når osse dette virker, kan du så begynde at kalde selvom fokus ikke lige er på dig (men stadig ikke mens den er dybt optaget af noget andet).

Kort sagt: gør det nemt for den at gøre det rigtige, så du får masser af lejlighed for at kunne rose hvalpen for at komme, og så den lærer at det altså bare er super fedt at komme hen til dig.

Du skal ikke kalde på den, hvis du på forhånd kan se at den ikke vil komme (f.eks. når den har næsen begravet i noget lækkert). Det gælder jo så om langsomt at trappe sværhedsgraden op, sådan at du med tiden osse vil kunne kalde den hjem, selvom den er midt i noget sjovt og spændende.

• Mathias H
    Mathias H Tilmeldt:
    apr 2008

#5   3. jan 2011 Hmm har prøvet og tage noget lækkert med ud, men stadigvæk lytter den ikke, eller nogen gange er jeg lidt mere spændene ind og stikke af smiley

• #6   3. jan 2011 Hehe og så kommer Michelle lige med hendes kanon lange svar smiley Hihi mit blev bare lidt kortere, men er enig med Michelle smiley

• #7   3. jan 2011 Jamen de gange du så er spændende og den kommer så masser ros og godbider eller bold eller et eller andet som den synes er sjovt smiley

• Mathias H
    Mathias H Tilmeldt:
    apr 2008

#8   3. jan 2011 Mange tak jeg prøver smiley

• #9   3. jan 2011 Lyder godt, held og lykke med det smiley

• #10   3. jan 2011 Og det er ikke fordi den er døv, at den ike lytter? Mange tror jo, at deres hund ikke lytter, når de er ude, men det kan også være fordi de ikke fokusere på ejeren længere, da der er så mange andre spændende ting udenfor.

• #11   3. jan 2011 Prøv et pivdyr til indkald, det min collie helt vild med.

• #13   3. jan 2011 Løb alt hvad du kan i den anden retning. Hyrdehunde kan ikke modstå fristelsen at følge efter - så kan du stikke hunden en godbid når den indhenter dig.

• #14   3. jan 2011 Anne V -seriøst?

Kommentér på:
Min collie lytter ikke

Annonce