{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Flere signaler til én øvelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet lidt om jeg skal lære min hund nogle 'sjovere' signaler til de øvelser hun i forvejen kan.

Fx at hun ruller rundt når jeg gør det, at hun kan give highfive til min fod, og den slags ting. Men kan en hund godt 'tåle' at have flere kommandoer til én øvelse?

Jeg har self. en stemmekommando og et håndtegn til hver øvelse, og hun forstår det sagtens - både når jeg gør det samtidigt og hver for sig. Så vil det være ok at lære hende et 'sjovt' tegn, til når vi skal lave opvisninger o.lign? eller vil det bare forvirre hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere signaler til én øvelse
  • #2   4. jan 2011 Hvis den f.eks. kan håndtegnet alene, kan du gradvist godt sætte en anden kommando på og til sidst droppe håndtegnet - eller omvendt. Det har min lært ved nogle øvelser.

  • #3   4. jan 2011 mine piger kan da både give pote til mine hænder og mine fødder smiley så der er mere end et tegn til en øvelse, og jeg veksler frem og tilbage mellem, hvad tegn jeg så bruger. Så det tror jeg sagtens, du kan

  • #4   8. jan 2011 Okay, det lyder gode. smiley For det er lidt sjovere at hunden rulle rundt når jeg gør fx. smiley

    Miemiv - Jeg ville ikke droppe håndtegnet, da det er nyttigt i rigtig mange situationer. smiley Fik at vide af min træner for nogle år siden, at det var en god idé at have en håndtegn til. smiley Hvis jeg fx er et sted med mange mennesker og evt. hunde, og der er meget larm og uro, er det ikke sikkert at min hund kan høre kommandoen ordentligt - hvis den fx ikkeer lige i nærheden af mig. Derfor er det jo en god idé at jeg kan bruge et håndtegn til at få hende til at sitte eller dække, så jeg har mere styr på hende. smiley

    Men vil gerne have et 'sjovereø signal til opvisninger fx. smiley


Kommentér på:
Flere signaler til én øvelse

Annonce