{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Tilmeldt:
30. jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Køre op af øvelser.. {{forumTopicSubject}}

Når jeg træner Akila kan hun godt finde på at køre helt op. Er det så bedst at stoppe og vente et kvater eller noget og så igen tag 4-5 øvelser?
Og skal jeg bare ignorere at hun gør det modsatte af hvad jeg siger (sit når jeg siger stå. Bukker når jeg siger dæk osv.) for hun ved hvad hun skal. Men det er som om hjernen køre for stærkt. Jeg klikke-træner...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre op af øvelser..
  • #1   19. jan 2011 Lyder lidt som lømmelalder...

  • #2   19. jan 2011 Jeg plejer at lave en koncentrationsøvelse med hende, når hun går i selvsving.
    f.eks:

    1. godbid på snuden, og hun må ikke tage den før hun får lov.
    2. godbid på poten hun ikke må tage før hun får lov.
    3. eller godbidden mellem mine læber, hvor hun tager den meget forsigtigt ud.

    Alle tre er ved os øvelser hun skal koncentere sig meget op. Enten for ikke at nikke mig en skalle, eller for at forhindre sig selv i at tage den før tid.

    Om det så virker på en der ikke er lige så stort et madøre, det skal jeg ikke kunne sige.

    Ungerne vender ryggen til, går og afbryder legen indtil hun er rolig igen.


  • #3   19. jan 2011 Det tror jeg osse det er! SUK!
    Hun er en værre bisse engang imellem. Og andre gange er hun from som et lam. Kan man mon overhoved banke noget fornuft ind, når hun er sådan?!


  • #4   19. jan 2011 En masse stædighed når man langt med.

    Har i trænet kontaktøvelser førhen?


  • #6   22. jan 2011 Ragnarock:
    Det må jeg prøve at se om det virker. Men har en fornemmelse af at når vi så går igang med øvelserne igen, så køre hun op igen. Men madøre er hun bestemt. Osse fordi vi bruger ekstra læker godbidder når vi træner "tæt". Vi har meget tæt kontakt hvis hun koncenterer sig. Men hvis hun ikke "gider" så er der intet at gøre. Så kan jeg hoppe og danse, fløjte og synge. :o(
    Hun har været en af de bedste til træning på et tidspunkt. Så kom lømmelalderen og nu er det ALT som jeg skal lære hende igen. Den sidste træning var osse ret dårlig (syntes jeg) så ved ikke om det osse kan ha ødelagt lidt?... Men tilbage til kontagtøvelsen. Nogen gange kan jeg få hendes kontakt, andre gange ikke. Men når vi træner "tæt" kan jeg se at hun kun ser mig og intet andet. Men er i tvivl om jeg forlanger for meget af hende lige pt. (feks. øvelsen hvor man træner sit, dæk og stå lige efter hinanden men i forskellige rækkefølge).

    Linda R:
    Ja, det er osse det jeg har prøvet pt.. Og hvis hun har lagt sig hvor jeg har sagt stå, så klikker jeg selvf. ikke men siger så bare sit. Hvis hun så ikke gør det får jeg hende til noget andet. Når hun så gør det rigtigt så klikker jeg, roser og slutter. Bare så vi slutter af med lidt succes.



  • #7   22. jan 2011 Hvor længe træner du ad gangen?
    Hvor længe har du trænet, når hunden begynder at køre op?
    Får hun nogensinde belønning, når hun er i det mode, eller stopper du træningen?


  • #8   22. jan 2011 Jeg tror jeg ville stoppe alt træning, når hun går i selvsving, hvis du ikke kan få hende ned igen, så hellere træne 10x5 min i løbet af en dag, end 2x25.

    Jeg har kun problemet med at gå i selvsving derhjemme, hun ved godt det er rent arbejde når vi er på træningspladsen.


  • #9   22. jan 2011 Det er forskelligt hvor længe jeg har trænet hende før, tror imellem 10-20 min. Men pt. går det nok et par min. så køre hun op. Jeg har så prøvet at få hende til at falde til ro på forskellige måder, men uden held og så stopper vi selvf. med en succes oplevelse (som skrevet overfor) som et sit eller sån. Jeg "straffer" hende ikke for at køre op, men roser den heller ikke.
    Vi leger ikke særlig meget, fordi det osse får hende til at køre op.
    Jeg går med hende 3 gange om dagen hvor hun båder får lov til at snuse men osse nogen gange hvor hun lige får lov til at strække ben og løbe (jeg har kun en lille have).
    Er det forkert af mig at træne hende hjemme i stuen?
    Hun er 1½ år


  • #10   27. jan 2011 Min kører også nogen gange op og gør det stikmodsatte af hvad jeg beder hende om, når det sker går jeg tilbage til grundøvelserne som sidder i skabet, sit feks. Så giver jeg hende en enkelt kommando "sit" og indstiller så træningen lidt, bare så hun slutter af med rent faktisk at gøre en øvelse korrekt og ikke slutte med en "forkert" udført øvelse.. Det plejer at hjælpe her..

  • #11   27. jan 2011 Jeg tror jeg ville gøre det helt enkelte at stoppe al træning i det, hun kører op, og sætte hende i bilen.

Kommentér på:
Køre op af øvelser..

Annonce