713 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Renlighedstræning Renlighedstræning
Vi har haft Mika i 2 uger nu, og det har kun lykkedes mig at få hende til at lave bum bum ÈN gang uden for, hun tisser fint ude meeen også fint inde. vi kan komme ude fra hvor vi har været på græsset og hun har tisset osv, til at komme op i lejligheden, så går der 2 minutter så sætter hun sig og skider. dette var overhoved ikke tilfældet med kaya hun er bare såh dygtig!! hvad gør jeg galt, eller hvad jeg kan gøre om evt?
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Leg med hvalpen, lav lidt øvelser.. jo mere aktiv, desto mindre er den i stand til at holde sig =)
.. og ja, det kan godt tage måde 15, 30 og 60 min, men bliv ude til hvalpen har besørget =)
Når hvalpen besørger inde, så tag den lille pooh i et stk papir og læg den i haven, det kan måske tricke hvalpen til at besørge samme sted =)
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 168 Svar: 1.198
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.159
Vi har haft vores hvalp i godt 3 uger, og først nu forstår han for alvor hvor det skal ske, men vi har også været ude ca hvert 15-30 min i starten, nu kan han holde sig hele to timer
Men vi kan se når han skal lave stort, hans rumpe ser helt rød og hævet ud
dec 2010
nov 2010
nov 2010
Men det er sindsyg fedt når det gir pote
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
En hvalp kan ikke holde sig, og har sammen med mor og søskende bare tisset hvor den gik og stod jo =)
Du skal ud når hvalpen har været aktiv, når den har spist og drukket, når den har sovet, når den virker søgende .. og så lige lidt ekstra ; )'
At den kommer meget ud (også om natten) gør, at den bliver tryggere og tryggere ved omgivelserne, og den vil få mod på at afsætte dufte i verden omkring =)
En hvalp tisser hvor den er tryg =)
Skælder du ud når den besørger inde risikerer du at hvalpen i stedet vil skjule sig for at besørge - du skal bære hvalpen ud og lade den tisse færdig, og så ind og gøre ordentligt rent - hvalpe tisser nemlig hvor der lugter af dens tis i forvejen =)
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Men I skal også acceptere at I har en hvalp og at uheld vil forkomme.
Lad være med at stresse både jer selv og jeres hvalp med at lægge tidsplaner på hvornår I sidst har været ude.
Nyd hellere jeres tid sammen.
Vores Robert2 havde aldrig været ude (det var vinter), men alligvel blev han renlig i en alder af 12 uger og det også selv om vi brugte badeværelset med gulvvarme til ham om natten.
Har du en hvalp og f.eks ingen have at lukke den ud i, så sæt tiden til hver 4, time og tag de uheld der vil forekomme.
Det er kun et spørgsmål om tid inden hvalpen kan holde sig og imens har I nydt og lært hinanden at kende.
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 79
Vi går tit ud, mindst en gang i timen, og når han så besørger ude, holder vi en mindre fest, hvor jeg stor roser ham. Naboer osv synes sikkert jeg er totalt overdrevet, men det har virket.
Han bliver rost til skyerne og får en lille bitte godbid hver gang.
Sker der uheld inde ignorere vi det, og gør det helt enkelt bare rent i rodalon, hvilket fjerne al lugt.
Hvalpen vil jo gerne tilfredsstille ejer, og positiv forstærkning, også når det gælder renlighedstræning, har været vejen frem for os.
dec 2010
min kæreste synes også jeg var helt tosset når jeg skamroste kaya helt til skyerne, når hun havde besørget, men det har faktisk også hjulpet. men jeg har overvejet at anskaffe mig en klikker, kan man ikke bruge den mht renlighedstræning også? eller???
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
Renlighedstræning