713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Renlighedstræning Renlighedstræning

Vi har haft Mika i 2 uger nu, og det har kun lykkedes mig at få hende til at lave bum bum ÈN gang uden for, hun tisser fint ude meeen også fint inde. vi kan komme ude fra hvor vi har været på græsset og hun har tisset osv, til at komme op i lejligheden, så går der 2 minutter så sætter hun sig og skider. dette var overhoved ikke tilfældet med kaya hun er bare såh dygtig!! hvad gør jeg galt, eller hvad jeg kan gøre om evt? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighedstræning
  • #1   11. apr 2011 Du finder ud af hvor længe hvalpen er om at fordøje sin mad, og når det er "ved at være tid", så går du i haven og beder hvalpen om at tisse - og så går du ikke ind før hvalpen har lavet stort.

Leg med hvalpen, lav lidt øvelser.. jo mere aktiv, desto mindre er den i stand til at holde sig =)

.. og ja, det kan godt tage måde 15, 30 og 60 min, men bliv ude til hvalpen har besørget =)

Når hvalpen besørger inde, så tag den lille pooh i et stk papir og læg den i haven, det kan måske tricke hvalpen til at besørge samme sted =)

• #2   11. apr 2011 okay, problemet er lidt at der kan gå mange timer fra hun spiser til hun skal besørge + det med at ligge den i haven egentlig er en rigtig god ide, ud over at vi har fælles græsområde med alle de andre beboere, så jeg kan ikke rigtig lade den ligge smiley

• #3   11. apr 2011 Hvor ofte er i ude??
    Vi har haft vores hvalp i godt 3 uger, og først nu forstår han for alvor hvor det skal ske, men vi har også været ude ca hvert 15-30 min i starten, nu kan han holde sig hele to timer smiley
    Men vi kan se når han skal lave stort, hans rumpe ser helt rød og hævet ud smiley Prøv at lære hvordan den ser ud når det presser sig på!

• #4   11. apr 2011 okay måske er vi ikke ude nok, vi er ude ca 4 gange om dagen.

• #5   11. apr 2011 Selina: Det er slet slet ikke nok smiley du skal ud hele tiden!!!!

• #6   11. apr 2011 Stine F: Ja renlighedstræning er sgu hårdt smiley og man glemmer hvor hårdt, heldigvis!
    Men det er sindsyg fedt når det gir pote smiley

• #7   11. apr 2011 Uha nej, det er laaaaaangt fra nok =)

En hvalp kan ikke holde sig, og har sammen med mor og søskende bare tisset hvor den gik og stod jo =)

Du skal ud når hvalpen har været aktiv, når den har spist og drukket, når den har sovet, når den virker søgende .. og så lige lidt ekstra ; )'

At den kommer meget ud (også om natten) gør, at den bliver tryggere og tryggere ved omgivelserne, og den vil få mod på at afsætte dufte i verden omkring =)

En hvalp tisser hvor den er tryg =)

Skælder du ud når den besørger inde risikerer du at hvalpen i stedet vil skjule sig for at besørge - du skal bære hvalpen ud og lade den tisse færdig, og så ind og gøre ordentligt rent - hvalpe tisser nemlig hvor der lugter af dens tis i forvejen =)

• #9   12. apr 2011 En tommelfingerregel siger at efter at hvalpen har sovet, spist, leget, og når den begynde at gå søgende rundt, der kan I med stor chance for gevinst gå ud med den.

Men I skal også acceptere at I har en hvalp og at uheld vil forkomme.

Lad være med at stresse både jer selv og jeres hvalp med at lægge tidsplaner på hvornår I sidst har været ude.

Nyd hellere jeres tid sammen.

Vores Robert2 havde aldrig været ude (det var vinter), men alligvel blev han renlig i en alder af 12 uger og det også selv om vi brugte badeværelset med gulvvarme til ham om natten.

Har du en hvalp og f.eks ingen have at lukke den ud i, så sæt tiden til hver 4, time og tag de uheld der vil forekomme.

Det er kun et spørgsmål om tid inden hvalpen kan holde sig og imens har I nydt og lært hinanden at kende.

• #10   12. apr 2011 Vi har en hvalp på 12 uger. Max er stort set renlig, bortset fra små uheld når han er alene hjemme, eller hvis jeg ikke er opmærksom på han går til døren eller nærmest forbi døren.

Vi går tit ud, mindst en gang i timen, og når han så besørger ude, holder vi en mindre fest, hvor jeg stor roser ham. Naboer osv synes sikkert jeg er totalt overdrevet, men det har virket.
    Han bliver rost til skyerne og får en lille bitte godbid hver gang.
    Sker der uheld inde ignorere vi det, og gør det helt enkelt bare rent i rodalon, hvilket fjerne al lugt.
    Hvalpen vil jo gerne tilfredsstille ejer, og positiv forstærkning, også når det gælder renlighedstræning, har været vejen frem for os.

• #11   12. apr 2011 mor til max og emil: Faktisk gjorde jeg også som du beskriver med kaya, hun er 16 uger nu, og faktisk stort set renlig, det er virkelig sjældent der sker upsere, måske jeg er gået lidt for hårdt frem med den lille nye, jeg må se at få gang i de godbidder igen smiley
    min kæreste synes også jeg var helt tosset når jeg skamroste kaya helt til skyerne, når hun havde besørget, men det har faktisk også hjulpet. men jeg har overvejet at anskaffe mig en klikker, kan man ikke bruge den mht renlighedstræning også? eller???

• #12   12. apr 2011 Husker du også at gøre ordentligt rent der hvor hun har besørget indenfor?

Kommentér på:
Renlighedstræning

Annonce