{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

I må ikke tage mine forhindringer !!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

viste Bertils kropssprog da vi begyndte at pakke sammen efter dagens agillitylektion smiley

Maibritt DKK Snob , hendes hund Aimie , sønnike , Bertil og jeg var så heldige at banen var fri et par timer midt på dagen idag , så dem nuppede vi da lige.

Bertil var fra start fyr og flamme , stod op af mine ben og gøede højlydt og var totalt spændt op til lir , da han så banen.
( Bertil står ALDRIG og gøer efter mig )

Han havde bestemt ikke glemt hvad det handler om , næ nej , han tog første bane lidt forsigtigt uden snor. Så var det Aimies tur og Bertil kiggede på og lærte samtidig.

Efter nogle runder på banen , syntes Maibritt at vi skulle gøre det lidt vanskeligere og ændrede så på tunnellen og springene , men det gik stadig derudaf og Bertil nød det i fulde drag.

De 2 timer fløj afsted og tilsidst måtte vi stille forhindringerne på plads igen.
Dette fanger Bertil straks ..........

Kæmpe tankebobbel over Bertils hoved ;

- hvad fanden , tager de mit legetøj ??

- what to do now ??

- jeg løber bare over på balancebommen alene , jeg springer bare over springet selvom der ikke er pind på og så snupper jeg da lige vippen nogle gange ,så må de da fatte , at jeg slet ikke er færdig endnu !!!!

Men forstod de det ??? næ nej , pludselig var alle forhindringerne væk og så stod min mor der med snoren og ville hjem.

Nej nej nej , den går ikke med mig , du !!!
Jeg vil IKKE med dig !!!!!

Nej nej jeg vender bare ryggen til , så må hun da fatte det !!


Åhhh nej åhhh nej , hun kommer hen imod mig ..........

og ..........

Løfter mig op og sætter mig ind i bilen !!

Hold kæft hvor er hun fræk , at overskride mine grænser på den måde , bare fordi hun er større !!!

Jeg prøver sgu da lige at smutte ud igennem døren imens hun er optaget af alle sine pakkenellikker.

Nej nej , hun fangede mig inden jeg nåede gruset !!!!

Nu er jeg fandme sur og gider slet ikke tale med hende!!!

Godnat , kan i have det så godt , jeg nupper lige 10 timer i streg præcis som i søndags smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I må ikke tage mine forhindringer !!!!!!!!!!!!!
  • #1   26. maj 2011 Eeej mig og Pølsen vil med næste gang tak smiley :D

    Skal bare lige finde kørsel derud til smiley


  • #2   26. maj 2011 Åhh hvor dejligt smiley Han er altså sød ham Bertil og jeg kan lige se ham for mig :-)))


    Glæder mig til vi ses på søndag smiley


    Freja du må stjæle mors bil og komme på søndag smiley


  • #3   26. maj 2011 Griner - jeg elsker simpelhen de tråde om bertil, synes han lyder helt fantastisk.

  • #4   26. maj 2011 Jamen jeg skal nok finde en eller anden måde at komme søndag på *G*
    Ellers kan jeg måske få Kenneth til at sætte mig af hos dig Nadja, også kan jeg lige låne passager sædet IGEN *GGG*


  • #5   26. maj 2011 ihhh hvor skønt du endelig har fundet noget hvor han føler sig tryg og glad smiley

  • #6   26. maj 2011 Rotterne

    Banen er ikke offentlig tilgængelig , men skal bookes hos ejeren.
    Prøv at forhør jer hos Maibritt DKK Snob ( hun er ligesom forbindelsesledet )

    Men det er bare så fedt !!

    Tusind tak allesammen for jeres ord om min dejlige Bertil smiley

    Jeg skal nok en dag få sønnike til at tage med , så vi kan blive filmet i full action smiley


  • #7   26. maj 2011 Herringsløse Agillity hedder det , prøv at google det , så kommer alt frem om klubben , deres redskaber , regler osv osv.
    Men klubben ligger så man er nødt til at have en bil , for det er udenfor lands lov og ret smiley

    Et perfekt sted , med vand , toilet , stole , borde og til vinter er man indendørs og så er det hele selvfølgelig forsvarligt indhegnet smiley


  • #8   26. maj 2011 Det ligger faktisk under 5 km fra hvor jeg bor.

    Rotterne - Det ligger mellem Hove og Nybølle (ledøje)

    Måske man skulle tage derud og øve i at fotografere agillity.
    Jeg kender nogle som går der.


  • #9   26. maj 2011 Hanne - Du må meget gerne tage af pølsen når vi kommer - Hun er nemlig lykken selv derude smiley

    Og jeg tager mig altså sammen snart, Det lyder så skide hyggeligt derude smiley :) og når nu svigermor kan hjælpe så går det nok smiley


  • #11   26. maj 2011 Iiih håber det går ligeså godt med Pølsen smiley

    Slalom ville jeg ekstremt gerne lære hende, Tror hun ville elske den del når hun forstår den smiley


  • #13   26. maj 2011 Maj-Britt *DKK snob


    Jeg føler mig 100 % i trygge hænder hos dig :-.)

    Du har bare så meget styr på hvilke og hvor mange rekvisitter vi har behov for smiley

    Jeg siger bare en ting ......

    Fjerndirigering er et muuuuuust for mine lungers skyld smiley

    Så det må vi da vist lige have øvet smiley


  • #14   26. maj 2011 Og til jer allesammen !!!

    Bare kom i gang , det er det bedste jeg nogensinde har oplevet som hundeejer , nogensinde !!

    Det slår alt !!


  • #19   26. maj 2011 Uuuh ja selvfølgelig Kira smiley

    Nadja har vist nogle billeder af os til AG - Det er skide sjovt - og Zoe eeelsker det

    Bare gå i gang - Kleo har jo næsten samme sind som Zoe så hun vil sikkert også elske det smiley


  • #20   26. maj 2011 I kan jo bare starte stille ud så det ikke overbelaster hendes hofter og led smiley

    men resten lader jeg lige Maj-Britt om - Det ved hun smiley


  • #21   26. maj 2011 Det er faktisk lidt sjovt at I går der. Nogle af vores hundevenner går der også, og de har tit spurgt om jeg vil komme og tage billeder af dem.

    Min Dina elsker også agillity, men vi går ikke til det (træner bare herhjemme) hun er rædselsslagen bange for de andre hunde efter et par overfald af løse hunde i skoven. Det bevirker, at hun går helt i spåner hvis en løs hund løber hen til hende....også hvis hun selv er løs. Desværre. Hun er kun tryg ved de hunde hun kendte godt fra før hun havde den dårlige oplevelse. så jeg ville aldrig kunne have hende løs sammen med fremmede hunde.

    Freja - Det kunne være hyggeligt at tage billeder af Pølsen smiley


  • #22   26. maj 2011 Orh stakkels DIna - Ja så må man jo tage sig sine forholdregler... smiley Puha...

  • #24   26. maj 2011 Se det kan Zoe ikke *G* hun løber fra mig hvis jeg slipper hende - i hvert fald hvis vi ikke er LIGE igang med en øvelse eller træning

  • #25   26. maj 2011 ...jo, man ser det for sig - Bertil med trutmund *GG*

  • #26   26. maj 2011 ...og det er iøvrigt den slags der virkelig får mig til at tænke på hvornår vi skal have en hund mere - en der vil synes mere om agility etc. end Barley der på bedste Senne-mani synes gentagelser er træls...

  • #28   26. maj 2011 Freja du er altid velkommen til at låne et sæde i bilen :-))) Så synes du skulle komme på søndag smiley

    Hanne du er mere end velkommen til at komme på søndag eller en anden søndag hvis du har lyst, vi træner mellem kl.11-13


  • #30   26. maj 2011 Maj-Britt nej nej det var heller ikke med hund jeg mente, det var med kamera, da hun jo skrev at hun gerne ville øve sig i at tage agility billeder :-)))

    Nej jeg ville aldrig sætte Dina ind i vores lidt store flok, nej hun skal som du selv siger møde 1 af gangen til hun er tryg smiley


  • #32   26. maj 2011 Glæder mig til at se hvad Pølsen og Juice siger til hinanden smiley

  • #33   26. maj 2011 Nej nej overhoved ikke :-))) Nej jeg ved jo selv hvordan det er med en usikker hund, Fluffy var jo panisk i en lang periode og der mødte hun kun 1 hund af gangen fordi hun ellers panikkede.

  • #34   26. maj 2011 Betyder det du kommer på søndag Freja *GG*

  • #35   26. maj 2011 Ja på en eller anden måde skal jeg satme nok komme hjem til dig så jeg kan placere min fede røv på dit passager sæde og følge med til AG smiley

    jeg vil !! *G*
    Nu har jeg jo hørt så meget om det - og saaavner allerede hundetræning hos Kisser - puha det bliver alligevel nogle lange uger uden træning, troede faktisk jeg kunne klare det *G* Men man bliver jo totalt afhængig !


  • #36   26. maj 2011 Åhh ja jeg har det på samme måde :-)) Men du er velkommen til at låne en plads i bilen smiley Hundene er jo glade for hinanden så ingen problemer der smiley

    Jeg skal faktisk op til Kisser i morgen dog ikke for at træne men skal hente alle dækkerne da jeg har flere der er interreserede i dem.


  • #37   26. maj 2011 Sejt !!! Det sæde må også snart være formet efter min numse *G* haha

    Jamen - Så langt som vi er nået Zoe og jeg så er det helt mærkeligt at stoppe nu *G* Godt vi har midlerne til at træne lidt selv også
    også er AG god situations træning for Zoe smiley


  • #38   26. maj 2011 Ja det er da lige før, der er ikke så mange andre der køre med i den hver uge *LOL*

    Ja det har været super og det bliver godt når vi går igang igen smiley Imellem tiden må vi jo træne AG i stedet, jeg plejer dog også at smide lidt lydighed ind imellem vores ture på banen smiley


  • #39   26. maj 2011 Ja præcis, Og som sagt - super situations træning for Zoe - Hun kommer sikkert til at gø som en i helvede til at starte med - meeen sådan er det smiley
    Vi er klart bedre rustet til at klare det nu end for 1 år siden smiley

    haha jeg giver en faxe *GGG*


  • #40   26. maj 2011 Hov - høre lige i min øresnegl at Kenneth gerne vil med på søndag smiley så denne gang behøver jeg ikke forme sæde hos dig smiley

  • #41   26. maj 2011 Det er bare i orden smiley Så længe du kommer så er vi tilfredse smiley

  • #42   26. maj 2011 smiley smiley

    Kunne være man skulle forbarme sig over jer og bage muffins *G* men lover intet, Høre jo der er andre der også har ting og sager med altid smiley


  • #43   26. maj 2011 Nej forbarm du dig bare, det plejer at være Mette men hun kommer jo ikke før hun kan gå igen, så vi har kun fået noget den ene gang hun var med *LOOOL*

    Jeg fedter slet ikke vel *GG*


  • #44   26. maj 2011 Hahahah Chokolademuffins eller Banan/vanilie med chokoladestykker ?

    Jeg lover INTET - Men det kan være jeg har overskud til det jo :P*


    ogogog... hvor mange er der ? smiley


  • #45   26. maj 2011 Chokolade er ikke så glad for banan :-)))

    Uhh vi bliver max 11 med dig og Kenneth smiley og det er hvis alle kommer


  • #46   26. maj 2011 Ooorh så jeg jo lave så alle kan få 3 gange *GG* troede i var maaaaange flere - men nu jeg tænker over det er 11 også mange på en lille bane smiley

  • #47   26. maj 2011 Så lille er den bane altså ikke, bare vent til du har løbet den igennem så er du ved at dø *LOOOL* og så virker den alt for stor *GG*

    Men der er jo ikke 11 hunde men 11 mennesker smiley



  • #48   27. maj 2011 Jeg tror faktisk (hvis det er fotovejr) at mit kamera og jeg måske møder op på søndag. Det bliver dog uden Dina.

    Jeg vil nødig udsætte andre for hendes "usikkerhed".

    Vi har haft mange problemer efter det overfald sidste år, hvor jeg troede, at hun blev trukket midt over af to Huskyer i skoven.
    Det chokerede mig meget, at jeg ikke kunne nå at gøre noget, selvom hun var i kort snor.

    Desværre havde vi en dum episode forleden, da en nabo kom forbi vores have mens Dina og jeg legede med bolde.
    Naboen synes da lige, at hendes New Foundlænder på 70 kg skulle lukkes løs ind i vores have så den kunne være med til at spille bold.
    Dina blev rasende (hun Ælsker sine bolde - tror det er hvalpe) og fór lige i hovedet på den, og den svarede selvfølgelig igen.
    Det var en noget ulige kamp, mellem 7 kg og 70 kg.
    og godt nok meget tankeløst af den nabo.

    Dina har det med at misforstå andre hunde. Selvom de er venlige,så mener hun åbenbart at det bedste forsvar er angreb. Meget træls.
    Sådan var hun slet ikke før hun blev overfaldet.
    jeg tror ikke hun stoler på mig, for da de to Huskyer kom løbende, kunne jeg kun se den ene, som lignede en hund vi tit møder og som Dina er glad for. Jeg sagde med glad stemme "der kommer Bubber jo ", først i sidste sekund, kunne jeg se at det ikke var Bubber, og så dukkede den anden hund op nede fra en grøft.
    De tog hovederne ned og stirrede på hende og løb direkte hen mod hende og hun begyndte at skrige. Hendes dækken og halsbånd blev revet i stykker, før jeg fik sparket/slået dem væk. Jeg fik selv bidsår på armene, da jeg slog efter dem.
    bagefter sagde ejeren, at min hund bare kunne lade være med at skrige, for hendes hunde troede jo at det var et bytte.

    Derfor tror jeg, at Dina ikke stoler på min dømmekraft med hensyn til, om andre hunde er venner eller fjender.

    Jeg er selv blevet meget nervøs efter den oplevelse. Det er nok også fordi min gamle hund blev flået (og jeg mener flået) af en stor løs hund, så jeg måtte bære ham hjem, mens hans indvolde hang ud af maven.
    Noget jeg stadig har mareridt over.

    Heldigvis har vi en del gode hundevenner i hundeklubben, hvr vi både går til træning og i onsdagsklub (vi er 20 hundeejere som mødes hver onsdag og går tur et par timer og spiser frokost sammen i skoven).
    Dina kan li´ næsten alle hundene, med undtagelse af de nye som kommer til.

    sikke en lang skrivelse, jeg fik lavet der. Gad vide, om I gider læse alt det smiley


  • #52   27. maj 2011 Smiler og glædes, for kan man andet når man har læst de forskellige tråde ang. Bertil - Charlotte - Maj-Britt - Agility de sidste dage?
    Synes det er så dejligt I 2 tøser gør det her sammen, håber I vil få mange hygsomme - sjove oplevelser i fremtiden sammen med hundene :o)

    *Krammer* herfra mig


  • #53   27. maj 2011 Det lyder bare så uheldigt med Dina - Håber virkelig Maj-Britt og en AG bane - og meget tålmodighed og ro måske kan hjælpe lidt på både din selvsikkerhed omkring hende og Dina´s omkring dig smiley

  • #54   28. maj 2011 Freja - ja det er meget uheldigt, og ærgerligt at vi ikke kan være sammen med fremmede hunde mere.

    Hvis ikke det regner, så kommer jeg og mit kamera til Herringløse Agility center i morgen kl 11-13 smiley


  • #55   28. maj 2011 det lyder tit at AG er vejen frem for min usikre hund

    Hanne - har nøjeagtig en hund som du beskriver Dina - også efter et overfald.. det er bare mega ærgeligt - for havde sådan glædet mig til at nu vil jeg starte til AG med ham når han blev større - men så blev han agressiv efter det overfald af schæferen og så troede jeg ikke AG var en mulighed - men det er det måske alligevel


  • #56   28. maj 2011 Det var da også nogen grimme oplevelser hun har været ude for :-(( Håber i kan få hendes lidt mere sikker igen.

    Men du er mere end velkommen med kameraet i morgen smiley


Kommentér på:
I må ikke tage mine forhindringer !!!!!!!!!!!!!

Annonce