412 visninger
|
Oprettet:
LP1 prøven nærmer sig :-) {{forumTopicSubject}}
Den nærmer sig... LP1 prøven med Belli d.18/6.
Han kan det hele, med et par små fejl.
Det er bare spørgsmålet om han og jeg kan til selve prøven- det kan man aldrig vide. Nervøsitet kan gíve rigtig mange fejl.
Men træningen er målrettet og kort, med belønning ved en fiktiv kantlinie.
Idag tog han næseprøven UDEN at jeg sagde et pluk (jeg har nemlig guidet ham de sidste par uger)- og han gjorde det hele rigtigt ! WEEEE
Jeg håber at jeg kan have den ro som jeg har nu, til prøven. Jeg håber at træningen, samt en enkelt genstand eller 2 før selve prøven, gør udslaget
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
Han kunne lidt mere end ingenting ;-). Men han har ikke rigtig trænet før. Så man kan godt kalde ham utrænet.
Han er 8 år og jeg fik ham hjem d. 27/2-2010: tryllet har jeg ikke, men han er en virkelig pleasende hund, der vil gøre meget for en bold, noget ros og godbidder
Så det har ikke været den sværeste opgave, men en DEJLIG opgave
Du vil altid.....
Det er først næste lørdag
jan 2008
Det er lige dét.
Tak
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Det eneste han havde trænet da vi havde ham var agility, lidt "hverdagslydighed", gå uden snor, løbe ved siden af cykel og ved løb på rulleskøjter. Men slet ikke det han kan i dag, så jeg er imponeret. Det så vi jo ved selvsyn til hans fødselsdag i februar, hvor I gav os en flot opvisning.
Jeg vil rigtig gerne komme og se jer den 18., og vi er enige om, at han føste skal vide at jeg er der før efter prøven, for ellers bliver han helt ekstatisk, og han skulle jo gerne kun koncentrere sig om prøven. Men jeg er helt sikker på at det kommer til at gå godt.
Vi ses. Giv ham nogle store krammer og fortæl ham hvor dygtig I er sammen.
jan 2008
Jeg giver ham en ordentlig krammer fra dig og Jan !
Jeg glæder mig til at i skal hilse på ham, og det gør Belli, når han ser jer
Tusind tak Ulla
jan 2008
Tandvisning: Fin
Lineføring: Fin, men med enkelte flakkende øjeblikke
Stå:flot
Spring: Flot
Stillingsskift:Flot
Indkald:Flot
Næseprøve:Kiksede, han er slet ikke sikker nok. Der må jeg ikke forvente mere end 0
Dæk: Flot
jan 2008
Det HÅBER jeg. Men det er frustrerende med den næseprøve.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Jeg er 100% sikker på at det går godt. Ikke at bestå er ikke i mine tanker, for han består. Kender vi ham ikke godt nok til det? Jo det tror jeg.
Uanset hvad, så er han verdens bedste Belvedere, som vi elsker meget højt.
jan 2008
Han kan godt bestå med et 0 i næseprøven, men selvfølgelig ikke med ligeså gode point
Jeg har sagt til mig selv at jeg ikke forventer mere end 0, alt bedre er bare en bonus
Jeg har jo ambitioner, og jeg bliver skuffet hvis vi kommer til at ligge lavt i point. Men det vigtigste er at vi får en god oplevelse. Det er trods alt både Belvedere's og min første prøve, så det kan gå alle veje.
Ja, jeg ved cirka hvor han er. Men man kan aldrig vide hvordan han er til en prøve, eller jeg er, for den sags skyld.
jan 2008
Og JAAA Belvedere er pragtfuld
Ulla M
Til DKK's lydighedsprøver, indgår der næseprøven.
Her er den:
7. Næseprøve - søg og apporter (Koeff. 2 – max. 20 p.)
På et anvist sted ca. 3 m fra det sted hvor næseprøvegenstandende skal udlægges, skal
føreren melde klar med hunden siddende ”plads” uden line på det af dommeren anviste
sted. Efter klarmeldingen overrækkes dommeren næseprøvegenstanden, med førerens
fært på, (dommeren må ikke berøre denne). Føreren må ikke se genstandende blive lagt
ud, så efter at have afleveret næseprøvegenstanden, gør føreren omkring på dommerens
kommando. ”Bliv” kommando er tilladt, før føreren gør omkring. Fem
næseprøvegenstande placeres i ringen sammen med den føreren har fået udleveret ved
prøvens start, og som føreren har overført sin fært til, uden at dommeren tager direkte på
den. Genstandene placeres ca. 3 meter fra startstedet. På dommerens tegn vender
føreren rundt, så vedkommende står med front mod næseprøverne. Hunden sendes
derefter på førerens kommando frem for at søge og apportere genstanden med førerens
fært. Den rigtige genstand skal findes inden for to (2) minutter efter, at hunden er sendt af
sted. Når hunden har fundet den rigtige genstand, skal hunden bringe denne hen til
føreren og gå ”plads”. På dommerens tilladelse og efter førerens kommando afleverer
hunden næseprøvegenstanden.
• Det er tilladt med gentagne søgkommandoer at opmuntre hunden til at søge.
• Det er tilladt føreren at markere med hånden foran hundens næse, før den sendes
frem.
• Brug af mindre håndtegn samtidig med afgivelse af første søgekommando er tilladt.
• Det er ikke tilladt føreren at se genstandende bliver lagt ud, men hunden må gerne.
• Det er ikke tilladt føreren at holde hunden efter øvelsesstart.
• Hvis hunden kun markerer den korrekte genstand, men ikke apporterer og afleverer,
godkendes øvelsen med max. 6 point, såfremt der ikke er andre fejl.
8. Fællesdæk
jan 2008
LP1 prøven nærmer sig :-)