{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

hvor mange forskellige former for træning ... {{forumTopicSubject}}

kan man gå til med sin hund ??

Selvom jeg har været hundeejer i mange mange år , har jeg aldrig gået til træning med mine hunde , men slev trænet dem derhjemme ala modellen ....

- hvad er sjovt at lave sammen og kan vi ( specielt hunden ) lide det ?

Men nu er jeg altså begyndt til AG med Bertil og det er bare for sjovt smiley

Så tænkte jeg bare , hvad kan man egentlig gå til med sin hund ??

Kom frisk med alle begrebene og jeg vil bruge tid på at læse om de forskellige muligheder der ligger i det ganske land.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor mange forskellige former for træning ...
  • #2   10. jun 2011 Tusind tak Maibritt smiley

Dem vil jeg så kigge på , når nu jeg alligevel har fri og passer manden smiley

• #4   10. jun 2011 Nova: Rally, Redningshund, DCH lydigheds program.
    Walle: Redningshund, Rally, Hyrdetræning.
    Funky: Narko, Lydighed, agility , Flyball og Weightpull.

• #5   10. jun 2011 DKK´s Kørekort til Hund

• #6   10. jun 2011 Dog Dancing

Frisbee

• #7   10. jun 2011 Væddeløb

Lure Coursing

• #8   10. jun 2011 Du kan også finde tricks-hold.

Eller "lugtdiskriminerings-hold" smiley

Hunden lærer f.eks. at finde noget, du altid render og smider væk *GG*. Mobil, nøgler eller andet.

• #9   10. jun 2011 Nu når der lige er en træningstråd, så bliver jeg nødt til at høre jer : Hvad skal der til før man kan gå til agility ? Altså hvad skal hunden kunne og jer der går til agility : Hvordan skal hunden være mentalt ? Rolig, frisk, overgearet osv ?
    Kom frisk i kloge mennesker smiley

• #10   13. jun 2011 Din hund skal kunne arbejde uden snor på, blive hos dig selvom der er andre hunde og kunne bevare fokus på dig selvom andre hunde løber... At den kan sættes af og blive er absolut også en fordel...

Vi løber på tid, så fart er da absolut en fordel smiley Men er det blot for hyggens skyld, så kan alle typer af hunde som regel nyde og få meget ud af agility...

Agilityhunde skal ikke være stressede - så kan man ikke arbejde. Men de skal være tændte! Fart, fokus og impulskontrol er vigtigt...

• #11   14. jun 2011 Okey . Hun har ihvertfald farten smiley Så vil jeg arbejde mig frem mod agility .
    Hun er jo døv, så det tager nok lige lidt tid at få 100% fokus på mig .

• #12   14. jun 2011 Camilla S:
    Det gør intet at hun er døv, tværtimod vil jeg næsten sige en fordel. Vi andre kommer ofte til at "hjælpe" for meget og det bliver til sidst bare en irriterende "hyletone" for hunden. Det aller bedste er at man lære dem det kun ved kropssprog + at du får en hund der har meget mere fokus på dig i stedet for andre hunde der ser den anden vej og så aner man ikke helt om de har hørt det eller hvad de har gang i.
    Vi øver meget i at holde mund på banen og det giver altså bare hunden mere ro til at udføre det vi beder den om.

• #13   14. jun 2011 Hehe . Hun SKAL følge med i alt, og er gerne den første til at spotte en hund der SKAL snakkes med . Så min fordel er vist røget lidt . Udover at andre ikke kan hjælpe selvfølgelig . smiley

• #14   14. jun 2011 Camilla S:
    Så er det bare med at have de lækreste godbidder eller det bedste legetøj så du er meget mere interessant end alt andet smiley

• #15   14. jun 2011 Jaah , må have en rå bøf med . smiley
    Hun er meget let at distrahere, når hun liiige får øje på noget. Så jeg øver mig i at være hurtig med næste godbid, og øver hende i at det er MIG det handler om smiley
    Det er et syn for guder, kan i tro, når man blandt mange forbigående ikke siger en lyd, men blot står og fægter med armene . smiley

• #16   14. jun 2011 Camilla S:
    Hihi ja, det kunne jeg såmænd godt forestille mig :o)
    Men sårn er det jo. folk glor også nogle gange fordi at jeg ikke gider kalde på Felix eller rette ham i noget, min erfaring er at man skal vælge sine "kampe" med omhu smiley

• #17   14. jun 2011 Camilla S:
    Fiskedeller, ost og kogt lever er godt... det stinker altsammen ;oP

Kommentér på:
hvor mange forskellige former for træning ...

Annonce