{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Det første bad? {{forumTopicSubject}}

Undskyld alle mine indlæg her til aften ;o)

Sidder og skriver en lille huskeliste til jeg skal have hund, og jeg tænker, hvornår skal den trænes i at komme i bad, hvis man vil gøre den vant til det? Og hvordan gør man dette bedst? I et badekar, eller på gulvet med line bundet fast (som hos frisøren) eller andre ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det første bad?
  • #1   18. jun 2011 Det er meget afhængig af race... nogle racer skal stort set aldrig i bad og andre skal gerne bades ofte..

og det afhænger en del af størrelsen om du vil have den i badekarret eller om det skal være ude på græsplænen

• #2   18. jun 2011 Det er en cavalier king charles.

• #3   18. jun 2011 ja den er jo nem at have i håndvasken eller badekarret smiley

• #4   18. jun 2011 Op i badekaret med den, eller i håndvasken hvis bruseren kan nå derhen smiley Jeg har et brædt med huller i (i plast) hen over mit badekar som jeg stiller min på imens, så skal jeg ikke bøje mig og få ondt i ryggen smiley

• #5   18. jun 2011 Hvis du skal bruge den til udstilling så ville jeg vænne den til at blive skyllet osv fra den er lille af, dvs når den er faldet til hos dig.

• #6   18. jun 2011 Nadja - Jeg er i tvivl om jeg vil bruge den til udstilling, så hellere være på den sikre side.. Vi kommer også til at være meget i naturen så vil gerne ha en hund der "elsker" at komme i bad lige fra starten ;o)

• #7   18. jun 2011 jeg har sat begge mine i brusekabine eller badekar fra starten. De kommer meget sjældent i bad, men jeg synes også, det er rart at kunne skylle dem efter en skovtur uden det skal være et kæmpe drama. Så er jeg bare startet forsigtigt med at bruse dem ved poterne.

Med Disen krævede det lige en bid pølse eller to den første gang og ellers har det ikke været et problem. Mine er små, så nu lader jeg dem stå med poterne på kanten af badekarret mens jeg selv sidder på hug ved siden af og bruser og snakker med dem imens

• #8   18. jun 2011 Mine står bare ude i brusenichen og så bliver de badet. Jeg gør ikke så meget pædagogisk ud af det, og frem for alt så pyldrer jeg ikke om dem, så de får selvmedlidenhed - INGEN YNK.

Jeg bader og taler lidt glad til dem indimellem og siger måske "dygtiiiiig" , men nogen større pædagogik er der ikke i det, de må bare lære at accepterer det - og heldigvis sker det jo ikek så tit at de SKAL i bad.

• #9   18. jun 2011 Det lyder da ellers ok pædagogisk kennelmor smiley

• #10   18. jun 2011 Hehe mine stakler bliver skyllet udenfor med i haveslangen mens de bliver holdt i en snor, kold fornøjelse om vinteren. Shampoo bruger jeg kun hvis de har rullet sig i noget klamt, men borderens pels er jo så også selvrensende :o))

• #11   18. jun 2011 De fleste hunde har da vist selvrensende pels, men derfor kan man godt vaske den rigtigt alligevel - bl.a op til en udstilling.

Jeg giver også mine et undervognsskyld hvis de er møgbeskidte efter en gåtur. Lader jeg dem tørre selv drysser sand og jord bare af når det tørre, men det er skide irriterende med alt det sand på gulvet, så derfor undervognsbehandlingen - det er ikke fordi pelsen ikke selv kan klare det.

• #12   18. jun 2011 Kennelmor, ha ha undervognsskyl, totalt fedt udtryk " griner"
    Det får Joy også her, engang i mellem, gider heller ikke alt det sand på gulvet.

Her bliver begge hunde også badet under brugseren, ikke i badekar eller noget, har prøvet faith og badekar, men det brød hun sig mindre om end hvis hun bare stod på gulvet, og så i starten har de fået de lækreste godbider når de skulle i bad og en masse ros.

Kommentér på:
Det første bad?

Annonce