8. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Fortsætter el unghundetræning storkbh {{forumTopicSubject}}
Så tager vi lige endnu en ;O)
Jeg havde satset på at skulle starte træning med Hazel i schæferklubben, da min kæreste alligevel skal træne der med vores malle, og jeg tror Hazel ville finde gruppe c træning rigtig sjov :O)
Men desværre har schæferklubben en "kamphunde"-politik der forbyder hazel at træne hos dem... Så nu ska vi have fundet et andet sted
Det er vigtigt for mig at finde en kompetent træner, der har lidt racekendskab - en miniature bull terrier er ik som alle andre hunde ;O)
Jeg går ind for positiv indlæring - Hazel er til dels klikkertrænet, hvilket jeg gerne vil fortsætte med
Men jeg går samtidig også ind for at der er forskel på træning og opdragelse - og jeg ignorere ik uønsket adfærd når det kommer til hundenes opdragelse.. Måske det virker hos en selskabshund men lad vær at prøv med en buller ;O)
Det må meget gerne være her i storkøbenhavn og med opstart lige om snart
apr 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 121
(link fjernet)
Ved desværre ikke om de har kendskab til netop den race, men du kan da ringe til dem
nov 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 76
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.830
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Så kører jeg alligevel hellere til Sorø - hvilket jeg hælder mest til pt... Det er bare lidt langt når man er så heldig at have en smertesygdom som bestemt ik synes om at køre bil
Jeg er helt med på at træningen skal være sjov for hunden og al træning foregå med positiv motivation, men jeg har oplevet trænere der har syntes Hazel blev for kuldret og for vild ved belønning med bold, men det er nu engang den form for belønning hun arbejder aller bedst, så hvorfor stoppe det??
Intet galt i at min kommende træners erfaring kommer fra træning med mere "alm" lydighedsracer såsom border, collie o.lign. MEN vedkommende er nødt til at vide at der er forskel på racerne, og en mbt gider fx ik lave samme kedelige øvelse 10 gange i træk ;O) Den lærer knapt så hurtigt, men den nyder ligeså meget at blive aktiveret og samarbejde med sin ejer :O)
Fortsætter el unghundetræning storkbh