{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Jagthund uden Jæger?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg er nysgerrig på at høre om hvad du laver med din jagthund, hvis du ikke lige bruger den til jagt?

Jeg får min hvalp på lørdag, en retriever og jagthund blanding (altså en jagthund). Og jeg er meget bevidst om at den kræver megen motion og stimulation for ikke at kede sig og blive en frustreret hund.

Jeg vil gerne høre gode ideer fra jer derude til hvad I laver med jeres hunde. Self.er der jo gåture, cykelture (når den er gammel nok) almen lydighedstræning og andet træning. Leg i haven osv.

Og nu til det helt store spørgsmål, hvor mange timer om dagen aktivere du din jagthund for at den er en glad og tilfreds hund? :o)

Mvh. Dorte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagthund uden Jæger??
  • #1   28. jul 2011 Altså jeg har haft to labrador blandinger, dem gik jeg til alm. lydighed med, og løb agility med. Ellers sådan i hverdagen hjalp de mig med forskellige ting, f.eks. samlede han klemmer op til mig når jeg hang tøj op. Den sidste jeg havde blev i en overgang min "hjælpehund" da jeg kom til skade med ryggen og ikke kunne bukke mig ned, så alt hvad der skulle samles op, sko, ting jeg tabte, snoren mm. samlede han op for mig og afleverede. ellers trænede vi alle mulige sjove tricks og så gik vi selvfølgelig nogle lange dejlige ture.
    Den første blanding fik desværre tidligt AD i begge albue led og måtte aflives.
    Nu ved jeg ikke hvilken jagthund der er i din blanding men pas på ikke at belaste den for tidligt d retrieverne har tildens til HD og AD.

    Udover det så tillykke med din hvalp:-)


  • #2   28. jul 2011 Min FT cocker er jo en lille jagtmaskine og ekstremt aktiv...

    Hun er agilityhund og ELSKER det.

    Og så laver jeg en del søge-lege, for hun er jo skabt til at bruge snuden smiley

    Jeg føler egentlig ikke jeg udover det behøver at aktivere hende. Hun leger meget selv og er ellers med i alt jeg laver - hun er frygtelig nysgerrig smiley


  • #3   28. jul 2011 Laver meget næsetræning og før i tiden en masse apport.

    Har en lab, så gentagelser er ikke et problem


  • #4   28. jul 2011 Min springer og jeg går til hundetræning 1 gang om ugen enten rally eller lp og så til hverdag søgeøvelser skilte til rally og lp-øvelser og leg,så har han jo sin "lillebror" som er en amr.cocker som jo engentlig osse et en jagthund,min er ihvertfald bare han ser en fugl så bliver den jagtet ud af haven,dog var min første amr.cocker meget langt fra at være en jagthund.

  • #5   28. jul 2011 jeg har ikke jagttegn men træner mine gravhunde i eftersøgning af påkørt og anskudt vildt også gravoplæring træner vi

Kommentér på:
Jagthund uden Jæger??

Annonce