{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Inspiration til træningen {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg tænkte på, om der ikke var et par venlige sjæle, der ville dele lidt ud af idéerne?

Det er sådan, at vores labrador på to år kan alt det grundlæggende, men jeg savner nogle nye øvelser, der styrker samarbejdet.

Det vi normalt træner:

1. Fri ved/for fod, hvor vi stopper op, jeg giver kommandoer, lader ham blive i sit/dæk/stå og går videre og indkalder, vender rundt osv.

At blive (både sit/dæk/stå) og derefter indkd.

At jeg står to tre meter foran ham, kalder ind, men beder ham om at sitte, dække eller stå på halvvejen.

Apport

Jeg savner nogle nye øvelser, da jeg ikke selv synes, det er så spændende mere, fordi han bare gør tingene uden videre. Ville godt have ham til at tænke lidt mere.

Derudover har vi disse "problemer", som jeg gerne vil have rette op på. Hjælp modtages gerne!:

1. Når vi har ham løs, og han løber rundt med legetøj, så kommer han ikke, når vi kalder ham ind. Han er bange for, at vi skal tage legetøjet, tror jeg. Han kommer hen, men når vi så bukker os ned, så løber han 2-3 meter væk og glor måbende på os.

2. Når vi apporterer, så kommer han gerne tilbage med det, han har hentet, men man skal bede ham om at ligge det han har hentet 117 gange, før han gør det. Måske er det kun 5 gange, men det er 4 gange for meget ...
Men her handler det vel om at kunne tilbyde noget endnu bedre end det han har i munden?

Jeg glæder mig til at høre fra Jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til træningen
  • #1   15. aug 2011 Til dit lille "problem".. Jeg ville stoppe med, at prøve i de situationer du prøver i nu. Altså undgå dem.
    Og så ville jeg træne med forskellige ting, at han skal lægge dem op i hånden. Fx først med en pind, så med en gammel sok, et reb, en ske, fx.. Når han ved på kort afstand, at når du tager hånden frem på dén måde, så skal han samle det op og tage det op i hånden..
    Og så kan du efterhånden begynde længere og længere væk fra.
    Når han kan det længere væk fra, så går du tilbage til kort afstand og gør det med det han gerne normalt skulle kunne med.
    Grunden til, at du går tilbage til begyndelsen igen, er fordi jeg gætter på han måske bliver lidt opkørt af legetøjet. Måske han hellere vil lege. Derfor er det vigtigt, at du går helt tilbage til kort afstand og prøver med legetøjet og så gør du det samme igen. Og det vil nok tage kortere tid, end det første.:)

    Held & Lykke!


  • #2   15. aug 2011 Michelle & Bella - Only positive reinforcement!

    Tusind tak! Det må vi prøve smiley


  • #4   15. aug 2011 Tak smiley

  • #5   16. aug 2011 har en god lille tænke øvelse til indendørs brug, den kræver nogle plastikskåle der kan stables, hvor man så lægger en godbid i bunden af hver og den næste skål ovenpå. så skal hunden med tænderne løfte den øverste skål af for at nå ned til godbidden i bunden af skålen under. når hunden først finder ud af systemet bliver den mere og mere nøjagtig når den tager fat om den øverste skål, hvor den i starten har svære ved kun at få fat i en skål, og skal have lidt hjælp.

    vores er meget entusiastisk, og meget tænkende ved denne øvelse smiley


Kommentér på:
Inspiration til træningen

Annonce