{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Han bliver lige havehund et par dage. {{forumTopicSubject}}

Såeh, Vaks har det med at gå helt amok, pive og hoppe og springe af glæde, når han ser en snor i hånden på mig o.o Derfor har jeg besluttet at han liiiige skal være havehund, og så går vi små ture indenfor, hvor han gradvist skal vænne sig til, at snoren ikke automatisk betyder FLIP UD, FORDI DU SKAL GÅ TUR.
Så ja o.o
Tror i, det vil hjælpe? Ja, han vil måske være lidt underaktiveret, men om ikke andet, så får han jo masser af aktivering bagefter, og det er kun et par dage. Prøvede nemlig i dag, og det virkede ret så godt. Efter to ture gennem huset, holdt han op med at trække sig selv hen mod døren og gangen ^^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han bliver lige havehund et par dage.
  • #1   21. aug 2011 Skal lige siges, at jeg venter til han slapper af, og så får han en godbid.

• #2   21. aug 2011 Jeg har gjort noget andet, for at min hund ikke nødvendigvis skal forbinde snoren i min hånd med gåtur. Nemlig af og til, når jeg går ned i entreen, så tager jeg snoren i hånden, står og piller lidt ved den, samtidig med at jeg ignorerer hunden. Hænger snoren på plads igen, evt. et andet sted. I starten fik hunden en godbid, hvis hun forholdt sig i ro, imens jeg holdt snoren. Efterhånden blev det ikke snoren, men først når jeg sagde "ska' vi ud at gå?", der gav anledning til iver og hoppen rundt i cirkler.
    Det har også medført at jeg kan have en hund, som sidder roligt imens hun får snor på, inden vi skal ud ad døren.

Det var i hvertfald en anden metode, du kunne overveje smiley

• #3   21. aug 2011 Jeg vil også anbefale Mies metode.

Jeg kunne forestille mig, at han kunne risikere at blive endnu mere vild, når han så først kommer ud, efter at have været havehund.

• #4   21. aug 2011 Mies metode.... og hvorfor skulle han dog miste sine gåture på grund af træning?

• #5   22. aug 2011 Enig med de andre - Mies metode smiley

• #6   22. aug 2011 Mie's metode er god, men virker ikke på min hund >_< Den er prøvet en del, men det har slet ingen effekt.
    Så føler lidt, at det her er sidste udvej.
    - Men han er meget dovent anlagt, så tror ikke, han lider overlast af det o:

Suzy; Er også prøvet. Han piver og skriger bare endnu mere, og bliver endnu mere urolig >_< Men den her måde, virker faktisk til at virke bare på den ene dag, jeg har gjort det. Jeg vil self prøve at begive mig ud i gangen i dag, og evt ud, hvis han reagerer godt på det, engang i aften. Jeg snakker jo ikke en uge her, vel? o.o Han er utrolig lærenem.

• #8   22. aug 2011 Jeg synes trådstarters metode lyder fin, men jeg ville nok udvide den med, at jeg, når hunden var stille, ville gå et skridt længere mod en egentlig gå-tur og gå hele vejen, hvis hunden forholdt sig rolig. I det øjeblik hunden "kører op", stopper legen og man går ind i huset igen.

De dage træningen står på, ville jeg gøre meget ud af aktivering indendørs - godbidder på græsset, træning i haven, foder i colaflaske mv.

Jeg ville desuden fortsætte træningen i flere uger, hvor man ind i mellem de egentlige gå-ture finder snoren frem, sætter den på hunden, giver en godbid, hvis hunden slapper af og tager snoen af igen.

• #9   22. aug 2011 Holte; Vil lære ham, at snoren i min hånd, ikke betyder, at nu skal jeg virkelig bare flippe ud, pive, hoppe, blive helt hyper.
    Han skal lære at slappe af, og det tror jeg, vil hjælpe meget, når vi endelig skal ud at gå tur. Vil lukke ham ud i haven, indtil han har lært at slappe af.

Majbritt; Ja, den der har jeg også tænkt på, men vil først bevæge mig ud i gangen her om lidt. Vil først liiige gå tur rundt indenfor og når han så finder ud af, at gangen skal vi ikke ud i, og slapper af, så prøver jeg at gå derud, og så fortsætte runden i huset ^^ Så må jeg jo så lige se, hvordan det går. For det er altså hver gang, at han ikke kan slappe af, når vi går tur.

• #10   22. aug 2011 Altså hvis jeg var dig ville jeg vente på at han slappede helt afbår han skal have snoren på. Simpelthen vente og vente og så give ham den på når han er i ro. Begynder han så igen jamen så vent til han falder til ro. På den måde lærer han at holde sig i ro inden tur, har gjort det med mine egne de ved at intet sket før der er ro.

• #11   22. aug 2011 Det der virker bare ikke her. Han bliver bare ved og ved og ved. Jeg kan stå i timevis, han holder bare ikke op.

• #12   22. aug 2011 Nej man skal også stå i længe og hvis man så først efter et par gange har givet efter så tager det bare endnu længere tid.
    Men du kender jo din hund bedst, så hvis du mener at han kan undvære sine ture så kan han jo det

• #13   22. aug 2011 Jeg har prøvet den metode i et halvt år. Må tit bare droppe det, sætte mig ned 10 minutter, og så tager snoren på ham eller sådan noget. Han stopper BARE IKKE.

- Det kan han sagtens, det plejer han, når jeg er syg, fordi jeg er den eneste, der gider passe ham.

Kommentér på:
Han bliver lige havehund et par dage.

Annonce