Han bliver lige havehund et par dage. {{forumTopicSubject}}
Såeh, Vaks har det med at gå helt amok, pive og hoppe og springe af glæde, når han ser en snor i hånden på mig o.o Derfor har jeg besluttet at han liiiige skal være havehund, og så går vi små ture indenfor, hvor han gradvist skal vænne sig til, at snoren ikke automatisk betyder FLIP UD, FORDI DU SKAL GÅ TUR.
Så ja o.o
Tror i, det vil hjælpe? Ja, han vil måske være lidt underaktiveret, men om ikke andet, så får han jo masser af aktivering bagefter, og det er kun et par dage. Prøvede nemlig i dag, og det virkede ret så godt. Efter to ture gennem huset, holdt han op med at trække sig selv hen mod døren og gangen ^^
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Det har også medført at jeg kan have en hund, som sidder roligt imens hun får snor på, inden vi skal ud ad døren.
Det var i hvertfald en anden metode, du kunne overveje
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Jeg kunne forestille mig, at han kunne risikere at blive endnu mere vild, når han så først kommer ud, efter at have været havehund.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jun 2009
Så føler lidt, at det her er sidste udvej.
- Men han er meget dovent anlagt, så tror ikke, han lider overlast af det o:
Suzy; Er også prøvet. Han piver og skriger bare endnu mere, og bliver endnu mere urolig >_< Men den her måde, virker faktisk til at virke bare på den ene dag, jeg har gjort det. Jeg vil self prøve at begive mig ud i gangen i dag, og evt ud, hvis han reagerer godt på det, engang i aften. Jeg snakker jo ikke en uge her, vel? o.o Han er utrolig lærenem.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
De dage træningen står på, ville jeg gøre meget ud af aktivering indendørs - godbidder på græsset, træning i haven, foder i colaflaske mv.
Jeg ville desuden fortsætte træningen i flere uger, hvor man ind i mellem de egentlige gå-ture finder snoren frem, sætter den på hunden, giver en godbid, hvis hunden slapper af og tager snoen af igen.
jun 2009
Han skal lære at slappe af, og det tror jeg, vil hjælpe meget, når vi endelig skal ud at gå tur. Vil lukke ham ud i haven, indtil han har lært at slappe af.
Majbritt; Ja, den der har jeg også tænkt på, men vil først bevæge mig ud i gangen her om lidt. Vil først liiige gå tur rundt indenfor og når han så finder ud af, at gangen skal vi ikke ud i, og slapper af, så prøver jeg at gå derud, og så fortsætte runden i huset ^^ Så må jeg jo så lige se, hvordan det går. For det er altså hver gang, at han ikke kan slappe af, når vi går tur.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.503
jun 2009
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.503
Men du kender jo din hund bedst, så hvis du mener at han kan undvære sine ture så kan han jo det
jun 2009
- Det kan han sagtens, det plejer han, når jeg er syg, fordi jeg er den eneste, der gider passe ham.
Han bliver lige havehund et par dage.