{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hjælp - Hjælp - Hjælp! Han slikker på ALT! {{forumTopicSubject}}

Jeg erlsker min hund overalt på jorden, men han har fået den vane at slikke på ting når jeg er ude og gå med ham og jeg kan bare ikk få ham til at holde op med det.. Han ved udemærket godt at han ikke må, men gør det alligevel, og jeg er ved at blive frustreret.. Jeg syns jeg har prøvet alt for at få ham til at holde op, men lige meget hjælper det.. Det er alt fra fulgeklatter, hunde tis, spytklatter osv.. Er der nogen der har et forslag til hva jeg kan gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Hjælp - Hjælp! Han slikker på ALT!
  • #1   19. sep 2011 Jeg har ikke nogle gode forslag til hvordan du stopper ham.

    Men jeg ved at overdreven slikken på ting kan være grundet at de mangler nogle vitaminer i deres kost (Mangel på vitaminer kan komme af mange ting, ikke kun at det mangler i foderet, men kan også skyldes orm, eller at han ikke kan optage det ordentligt). Det kan også skyldes at han har en nedsat lugtesans.

    Ikke at jeg ville løbe til dr dyr med det samme, som jeg sagde kan det jo også være nogle helt andre grunde, men jeg ville da lige give hans generelle sundhed et tjek derhjemme, og holde øje med ham.

    Som en form for "brændslukning" kan du jo prøve at holde ham væk fra de ting som han så gerne vil slikke på?? Har desværre ikke andre visdomsord at dele.. Håber at han holder op.. :-S


  • #2   19. sep 2011 Det kan også være hvis han er stresset?
    - Har jeg hørt, skal ikke gøre mig klog på det.


  • #3   19. sep 2011 Han får de vitaminer han skal og er en meget glad og tilfreds hund.. Så jeg forstår det bare ikke.. Han har det os med at rulle sig i ting der lugter grimt.. Det er noget nogle hanhunde gør, men slikkeriet er mig en gåde.. Har forsøgt at lære ham at han ikk må gøre det, men han er bedøvende ligeglad smiley

    Stresset tror jeg nu næppe at han er.. Han har det godt og stortrives smiley


  • #4   19. sep 2011 Det der med at rulle sig i ting der lugter, det er noget alle hunde har et instinkt til at gøre... i større eller mindre grad selvf. At han slikker på tis er også meget normalt... det gør de ofte for at få fuldt udbytte af feromonerne... det er mere når han også slikker på alle de andre ting. smiley

  • #5   19. sep 2011 Okay, ja så blev jeg lidt klogere - mange tak smiley
    Jeg må jo bare blive ved med at prøve at vænne ham af med det smiley


  • #6   19. sep 2011 Det at rulle sig i ting er meget svært at vænne hunde af med - det ligger i deres natur. Hvad angår slikkeriet så vil jeg aflede hunden med noget lækkert når han slikker på andet end det han måde. Og samtidig give ham nogle opgaver som han skal bruge mentale kræfter på at løse.

  • #7   19. sep 2011 Tak for det smiley jeg må prøve mig lidt frem!

Kommentér på:
Hjælp - Hjælp - Hjælp! Han slikker på ALT!

Annonce