{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Hundefjøjte? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en fløjte og når jeg har fløjtet i den har jeg givet ham en godbid hvis han kom og satte sig.

Problemet er bare at ikke fatter den fløjte overhovedet, som om lyden bare trænger igennem hans ene øre og ud af det andet.

Ja en rigtig hunde fløjte? smiley

Nogen tips og tricks og evt. en henvisning til en rigtig måde at håndtere det her på?

Jeg takker på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefjøjte?
  • #1   23. okt 2011 Hehe.. Ja det kan være det er græsset smiley

Men ja tak, håber også at finde en måde at træne ham på ellers må jeg købe ny fløjte smiley Som sikkert ikke hjælper..

• #2   23. okt 2011 Du skal lave et indkald. Når du har kaldt på din hund, så straks efter fløjter du. Så kommer de to ting til at hænge sammen for hunden.Og husk at belønne når hunden kommer

• #3   23. okt 2011 Du skal ikke bare fløjte og se om han evt. dukker op smiley

Brug kun fløjten, når du er 100 % sikker på, at han har retning mod dig og kommer, og stik ham så en godbid.

Efterhånden skulle han gerne forstå, at fløjte = kom.

Når han når dertil kan du fløjte, når han har opmærksomheden rettet mod noget andet, men det må ikke være mere spændende end, at du stadig er 100% sikker på at han vil vende om og sætte kursen mod dig.

Efterhånden øger du sværhedsgraden, hvad forstyrrelser angår, men stadig ikke mere, end at du er sikker på han kommer.

Efter lang tids indlæring burde det sidde på rygmarven, at fløjte = indkald, men det er uhyre vigtigt, at hen i hele indlæringsperioden ikke får oplevelsen af, at han kan lade være med at komme, når du fløjter, dvs. du er klog nok til aldrig at sætte fløjten for munden, når du ikke er 100% sikker på, at han har retning mod dig.
    I hele indlæringsfasen, belønnes altid med godbid eller legetøj.

• #4   23. okt 2011 Er det en af de her fløjter som kun hunden kan høre? I så fald kan man ofte indstille lyden -måske det kniber hunden at høre den= (ja hvad ved jeg -jeg bruger ikke selv den type fløjte)

Selv foretrækker jeg ACME's plastfløjter (som jeg osse selv kan høre). Hvis fløjten udelukkende skal bruges til indkald, kan man indlære det ved først at have hunden HELT hende ved sig, give sit fløjtesignal og give godbid MED DET SAMME (altså kun et splitsekund efter fløjtet skal hunden have guffen -den skal ikke først sitte e.l. i begyndelsen).
    Når dette er gjort nogen gange, kan man så prøve at fløjte når hunden kigger væk (men stadig er tæt på). Hvis hunden har forstået at fløjte = godbid, vil den kigge på dig med det samme den hører fløjten -self i forventning om belønning.

herefter kan man så udvide til at hunden er på en smule afstand. I begyndelsen er det en god ide kun at fløjte når hunden alligevel er på vej hen imod dig, eller i hvert fald kigger på dig/har kontakt til dig.

Først når den kommer sikkert ved hvert eneste fløjt under disse lette betingelser ville jeg begynde at fløjte under sværere forhold (og det skal self gøres gradvist sværere, og ikke direkte fra "kan kommer hjemme i stuen" til "kan stoppesmidt under jagten på en hare";o))

• #6   25. okt 2011 Okay tak for svarene smiley

Ja har skam tænkt tanken om at de skal være så ens som muligt de fløjt jeg kommer med, så det må være øvelse og øvelse, syns bare det kræver tålmodighed uden lige, men ja det må jeg tage med smiley Desværre går vi den triste tid i møde og det er hans første vinter, så det bliver spændende at se om man overhovedet kan få ham ud og gå i det kolde vejr smiley

• #7   29. okt 2011 Jeg bruger fløjte på min hvalp og det fungerer rigtig godt, han lystre nemlig ikke på sit navn hehe.
    start inde i stuen og fløjt foran ham, giv ham en godbid idet han kigger på dig. Gå en meter væk fra ham og gør det samme. Gå længere og længere væk fra ham. Til sidst vil han komme når du fløjter inde, men vent med at træn ude til han er blevet god inde.
    Når han kommer hver gang inde så skaf en line på 15-20 meter og begynd ude med den, først når han kommer hver gang skal du slippe ham løs.

Denne metoden virker super godt på min hvalp, men en gang imellem hvis der er noget som er mere spændnende end mig så skal der fløjtes en ekstra gang. Det er bare vigtigt at han får en godbid hver gang han kommer.

Håber du får ham til det smiley

• #8   30. okt 2011 Hej Marie.

Okay, tak for tippet, der er vist ikke en hurtig løsning på dette, men har øvet og øvet. Der er nok ikke meget andet at gøre end at have tålmodighed og forsætte smiley

Håber bare det lykkes til sidst med ham for kunne da være dejligt han kom når man fløjtede på ham.

Kommentér på:
Hundefjøjte?

Annonce