{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Alexander W
Alexander W
Tilmeldt:
30. okt 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11

Min bulldog er bange {{forumTopicSubject}}

Min engelske bulldog er bange for ting der siger høje lyde. I tidens løb har det været kirkeklokker, motercykler, knallerter, skateboards mm. Hun er især bange for disse når det er mørkt - når det er mørkt er hun i det hele taget mere på vagt, og jumpy.
Hun er også bange for støvsugeren, kioskflag der blafrer i vinden, min cykelhjelm, meget traffikerede gader og lange ting som hockystave.
Hun har med tiden vænnet sig til de fleste af disse ting, så hun ikke er direkte bange for dem, men dog stadig er på vagt og ikke kan slappe af, hvis der er rigtig mange biler, eller hvis støvsugeren kører f.eks.
Forleden da vi var nede og tisse om natten, smed nogle børn et kanonslag og hun har siden da været rigtig bange, når vi skal ned og tisse af inden hun skal sove smiley

Jeg ved ikke hvad vi skal gøre, synes vi har prøvet at rette på hende når hun bliver bange - sige jeg kan se du er bange men det er forkert. Og vi har prøvet gradvist at vænne hende til tingene. Begge dele hjælper lidt, men det er som om hun har en grundlæggende frygt for unaturlige ting.

Ellers er hun en meget kærlig hund, der elsker alle mennesker, er lidt stædig og har den karakteristiske happy go lucky attitude, som så mange bulldogs har. Hun er aldrig aggressiv, men når andre hunde bliver aggressive kan hun godt forsvare sig, ligesom hun forsvarede min kæreste, da hun blev angrebet af en schæfer. I skoven, på stranden og alle steder uden de høje lyde, er hun i det hele taget en utrolig glad, selvsikker og aktiv hund smiley men hvordan kan vi gøre hende bedre til alle de lyde, der gør hende bange i hverdagen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bulldog er bange
  • #1   11. nov 2011 Hvor gammel er hun og har I haft hende fra 8 ugers ?

    ved du noget om forældrenes sind ?
    Ved du om der er sket noget der har forskrækket hende, og som kan være årsag til hendes angst nu ?


  • #2   11. nov 2011 Vil du ikke uddybe, hvad I har gjort for at afhjælpe problemet?

    Se evt her, hvordan Nina har arbejdet med sin usikre hund
    http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=481534


  • #3   11. nov 2011 Nå men prøv at læse denne tråd om thundershirt..
    det er måske en ide til jer

    http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=488732


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #4   11. nov 2011 Hun er to år og vi har haft hende fra ti uger. Hun var den sidste af hvalpene der forlod moren. Hun har været bange for høje lyde, lige siden hun var hvalp. Måske fordi hun forlod moren til sidst, måske fordi hun blev syg da hun var helt lille og ikke havde udviklet pels endnu, så vi måtte bære hende rundt i et tæppe, da vi ikke ville byde hende at gå rundt i sneen.

    Når hun bliver bange for noget og viser tegn til at ville flygte, siger vi vores "nej" kommando til hende og siger "sit". Så stiller vi os med ryggen til det hun er bange for, for at vise hende at vi i hvertfald ikke er bange for det, og vi prøver at få hende til at fokusere på os i stedet for det "farlige". Vise at vi er helt rolige etc.
    Jeg har også prøvet at lade støvsugeren stå tændt, med masse godbidder rundt om, som hun så skulle gå tæt på den, for at få fat på dem.
    Det har alt sammen virket ok, hun er mindre bange for de enkelte ting nu, men det har ikke ændret hendes nervøse sindelag. Så finder hun bare noget nyt at være bange for smiley


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #5   11. nov 2011 Tak for jeres links smiley

    Jeg kigger lige på dem når jeg kommer hjem.


Kommentér på:
Min bulldog er bange

Annonce