1.502 visninger
|
Oprettet:
Lære hund at løbe ved siden af cyklen? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Ja overskriften siger det meste.
Hvordan lærer man en hund at løbe ved siden af cyklen? :o)
Forslag modtages med kyshånd :o)
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
men kvælerkæde, hvis hunden snubler -bliver den kvalt..
Vælter du og flyver af cyklen -Bliver den kvalt..
Jeg gik et par ture med hunden og cyklen for lige at vænne hunden til cyklen, og så cyklede jeg et par korte ture hvor jeg havde godbidder i hånden så jeg kunne betinge cyklen med noget positivt..
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Men prøv du at løbe en tur ved siden af cyklen med kæde om halsen, så skal jeg nok holde godt fast i snoren når du snubler og så kan du jo fortælle mig hvor behageligt det er..
Nova ville dø af det.. hunde er modtryksdyr, nova trækker og det gær hun kun værre hvis hun får kvæl på.. hun ville trække til hun kollapsede af luftmangel..
Hunden skulle gerne selv have styr over forparten, hvis hunden har lært at løbe ordenligt sammen med cyklen løber den ikke ind i dig, og så er den også opmærksom på hvor du og cyklen er..
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180
Startede uden snor, tænkte det var for livsfarligt, eftersom jeg ikke er en habil cykelrytter.
Så startede i indkørsel og senere på ikke trafikeret P.plads, så vi kunne få nogle vendinger på.
Hund på plads på venstre side, står ved cyklen, giver kommando "cykel" med godbid i hånd føres hund bagom cykel og over på højre side, der sættes i gang med cykling. Hund blev faktisk på siden af mig, hjulpet på vej af rosende ord og en godbid i ny og næ
Mht. halsbånd er det vel fuldstændigt ligegyldigt hvad man har på, hunden skal jo ikke trække en, men løbe pænt på siden af en konstant, eller har jeg misforstået noget ?
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 19
og jeg ville også sige at der både fordele og ulember ved at bruge sådan et halsbånd. men jeg foretrekker ot bruge sele for at gøre det mest muligt behageligt for min hund.
men jeg ville sige at det kommer an på vilken hund du har og hvad den kan, altså jeg syntes du skulle prøve dig frem. og se hvordan din hund opfører sig når den løber ved siden af dig.
men jeg prøvede bare at cykle meget langsom med min hund ved siden af, for at se hvad han sagde til cyklen. og det tog han meget pænt også begyndte vi bare at cykle mere og mere og han er rigtig god til det:D
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 19
men har slet ikke noget imod du bruger sådan et halsbånd, som jeg siger syntes jeg bare at der både er fordele og ulember ved det:)
Lære hund at løbe ved siden af cyklen?