1.107 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Agility - DKK / DCH / DGI?? Agility - DKK / DCH / DGI??

Dette er nok mest henvendt til de mange agility tosser der render rundt derude.

Så vidt jeg har forstået træner man under en af ovenstående foreninger. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
Hvis dette er tilfældet - hvad er forskellen og hvilket bør man vælge?
Er der nogen der har erfaringer med flere af dem eller blot et enkelt som de vil dele?

Jeg står med en dreng på godt et år og overvejer hvilket "forbund" jeg skal melde mig ind under da, så vidt jeg har tjekket, både DCH og DGI er en mulighed.

Lad mig høre hvad I har af meninger om sagen - jeg er sikker på der er mange der ved en del. Forhåbentligt vil de gerne dele deres viden smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility - DKK / DCH / DGI??
  • #1   30. nov 2011 Jeg træner selv i DCH og er rigtig glad for det, men det afhænger o meget af både trænere og holdet man kommer på.

Så mit råd ville være at tage ud i klubberne og kig på en træningstime - få evt en prøvetime eller 2 på holdene og se hvor du syntes du passer bedst ind smiley
    God fornøjelse.

• #2   30. nov 2011 Gør som jeg, træn i to klubber så du kommer ud lidt mere... Jeg træner i én DCH klub og to DGI klubber smiley

• #8   30. nov 2011 Jeg træner hos en privat træner - men er medlem af både DKK og DCH og løber konkurrencer hos begge... løber også DGI stævner - men de er jo kun for sjov og tæller ikke som oprykninger og kan heller ikke bruges til DM kvalifikation....

Hvis du er jyde / fynbo er der absolut flest DCH stævner på denne side af broen. For at løbe DCH stævner skal du være medlem af en DCH klub. Hos DKK kan alle købe en startbog og løbe stævner også selvom man ikke er medlem....

DGI stævner er åbne for alle der er medlem af en klub der er medlem af DGI - det er rigtigt mange klubber både i DCH og DKK regi.

Men hvor bor du henne? For det vigtigste er jo at finde den rette træner og træningssted og knap så meget hvad der står på klubbens skilt smiley

• #9   30. nov 2011 Tak for alle tilbagemeldingerne. Det er rart at få lidt forskelligt respons.

Anna og Karin - tak for svarene, det var lige nøjagtigt sådan et svar jeg ledte efter.
    Hvis han tager det som jeg regner med han gør så vil jeg på sigt gerne konkurrere. Så kan godt høre at det ville være DCH der var mest aktuelt for mit vedkommende.
    Mht hvor jeg er fra, så bor jeg i Ringe og det vil højst sandsynligt blive i odense at træningen vil foregå da DCH afdelingen i Ringe ikke tilbyder agility.

Og helt enig, Anna - selvfølgelig er det altafgørende at finde den rigtige træner, men at have en idé om hvor man skal hen ad, før man leder området tyndt efter en træner, er nu meget rart smiley

Til dem der træner flere steder - hvordan afvikler I det og hvad er jeres begrundelse for det?

• #10   30. nov 2011 DcH Odense har en aktiv agilityafdeling og afholder mange fine stævner hvert år... altid hyggeligt. Vi deltager altid smiley

(link fjernet)

• #11   30. nov 2011 Kristina O:
    Her ser ugens program således ud:
    Mandag: Lydighed DGI
    Tirsdag: Agility DCH
    Onsdag: Agility DGI
    Torsdag: Lydighed DGI
    Fredag: "fri"
    Lørdag: "fri"
    Søndag: Agility DGI

Jeg har begge hunde med alle dage og træner én ad gangen. Jeg gør det fordi at mine hunde har daglig behov for for mental og fysisk stimulering og da klubberne ligger inden for en overkommelig rækkevidde, synes jeg ligeså godt at jeg kan tage afsted, frem for alligevel skulle ud og træne dem alene smiley
    Den ene DGI klub køre jeg 20 min. for at komme til, den anden DGI klub ligger 15 min. herfra og DCH klubben ligger 1½ min herfra smiley

• #12   30. nov 2011 Tak for linket, Anna. Jeg har været inde og kigge tidligere og synes helt bestemt det ser fint ud.
    Det bliver højst sandsynligt også der vi starter. smiley Dejligt at høre at det virker til at være et godt sted. Det kan jo være vi ses til sommer så smiley

Er der tilfældigvis nogen medlemmer fra DCH "til stede"? I så fald ville det være rart at høre lidt fra dem smiley

Mette - stor respekt for det arbejde og de timer du ligger i dine hunde smiley
    Det er imponerende!

• #13   2. dec 2011 Jeg er medlem af DcH og størstedelen af DcH's stævner her på sjælland er kun åben for blå bog...

Jeg har også en DKK-bog til Joy, jeg ved dog ikke hvor meget den vil blive brugt... Alle DKK-stævnerne ligger oppe i nordsjælland stort set.. Måske...

jeg vælger så selv at nøjes med kun at træne et sted og det bliver nok det samme med lillepigen...

• #14   2. dec 2011 Btw... Medlemsskab af DcH er ikke nødvendigt, hvis der indbydes til rød bog også smiley Det står også i reglementet smiley

• #15   6. dec 2011 Nej, men Camilse, hvis du løber på rød bog til DCH stævne, så tæller dine oprykninger jo ikke... Det er måske ikke så vigtigt i starten, men der går jo ikke længe før man ender med at blive træt af det...

Men man kan jo altid starte med et par DGI stævner og se om det er noget man har lyst til, før man indkøber startbøger til de forskellige klubber

Kommentér på:
Agility - DKK / DCH / DGI??

Annonce