Agility - DKK / DCH / DGI?? Agility - DKK / DCH / DGI??
Dette er nok mest henvendt til de mange agility tosser der render rundt derude.
Så vidt jeg har forstået træner man under en af ovenstående foreninger. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
Hvis dette er tilfældet - hvad er forskellen og hvilket bør man vælge?
Er der nogen der har erfaringer med flere af dem eller blot et enkelt som de vil dele?
Jeg står med en dreng på godt et år og overvejer hvilket "forbund" jeg skal melde mig ind under da, så vidt jeg har tjekket, både DCH og DGI er en mulighed.
Lad mig høre hvad I har af meninger om sagen - jeg er sikker på der er mange der ved en del. Forhåbentligt vil de gerne dele deres viden
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 655
Så mit råd ville være at tage ud i klubberne og kig på en træningstime - få evt en prøvetime eller 2 på holdene og se hvor du syntes du passer bedst ind
God fornøjelse.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.618
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Hvis du er jyde / fynbo er der absolut flest DCH stævner på denne side af broen. For at løbe DCH stævner skal du være medlem af en DCH klub. Hos DKK kan alle købe en startbog og løbe stævner også selvom man ikke er medlem....
DGI stævner er åbne for alle der er medlem af en klub der er medlem af DGI - det er rigtigt mange klubber både i DCH og DKK regi.
Men hvor bor du henne? For det vigtigste er jo at finde den rette træner og træningssted og knap så meget hvad der står på klubbens skilt
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 43
Anna og Karin - tak for svarene, det var lige nøjagtigt sådan et svar jeg ledte efter.
Hvis han tager det som jeg regner med han gør så vil jeg på sigt gerne konkurrere. Så kan godt høre at det ville være DCH der var mest aktuelt for mit vedkommende.
Mht hvor jeg er fra, så bor jeg i Ringe og det vil højst sandsynligt blive i odense at træningen vil foregå da DCH afdelingen i Ringe ikke tilbyder agility.
Og helt enig, Anna - selvfølgelig er det altafgørende at finde den rigtige træner, men at have en idé om hvor man skal hen ad, før man leder området tyndt efter en træner, er nu meget rart
Til dem der træner flere steder - hvordan afvikler I det og hvad er jeres begrundelse for det?
jun 2008
(link fjernet)
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.618
Her ser ugens program således ud:
Mandag: Lydighed DGI
Tirsdag: Agility DCH
Onsdag: Agility DGI
Torsdag: Lydighed DGI
Fredag: "fri"
Lørdag: "fri"
Søndag: Agility DGI
Jeg har begge hunde med alle dage og træner én ad gangen. Jeg gør det fordi at mine hunde har daglig behov for for mental og fysisk stimulering og da klubberne ligger inden for en overkommelig rækkevidde, synes jeg ligeså godt at jeg kan tage afsted, frem for alligevel skulle ud og træne dem alene
Den ene DGI klub køre jeg 20 min. for at komme til, den anden DGI klub ligger 15 min. herfra og DCH klubben ligger 1½ min herfra
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 43
Det bliver højst sandsynligt også der vi starter.
Er der tilfældigvis nogen medlemmer fra DCH "til stede"? I så fald ville det være rart at høre lidt fra dem
Mette - stor respekt for det arbejde og de timer du ligger i dine hunde
Det er imponerende!
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Jeg har også en DKK-bog til Joy, jeg ved dog ikke hvor meget den vil blive brugt... Alle DKK-stævnerne ligger oppe i nordsjælland stort set.. Måske...
jeg vælger så selv at nøjes med kun at træne et sted og det bliver nok det samme med lillepigen...
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
jun 2008
Men man kan jo altid starte med et par DGI stævner og se om det er noget man har lyst til, før man indkøber startbøger til de forskellige klubber
Agility - DKK / DCH / DGI??