Fravænning af nærhed? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Nu har jeg jo haft Commando i, 3½år. Siden han var et par måneder gammel. Og de første 1½år af hans liv var det KUN migog ham. jeg boede lorte steder osv, bare for at jeg kunne beholde ham. Så vi har altid været tæt, han sover ved mig. sidder ved mig hele tiden. Og nr han er alene hjemme, er han trist og vil hverken spise eller drikke.
Nå, anyway! Det er ikke et problem, for jeg elsker det. men det er mere når vi har gæster, eller når jeg ikke er hjemme, men min kæreste er. Så vil Commando altså HELE tiden opleve nærvær, hele tiden skal han røres ved, eller det meste af tiden. Han vil bare gerne ligge tæt på mig/os hele tiden. Han kan ikke sove på gulvet, for så piber han HEEELE natten. Men jeg har aldrig lært ham at sove på gulvet, som sagt. Så var det kun mig og ham, halvdelen af hans liv.
Det er ikke noget problem, jeg vil bare godt ha lidt tips og tricks til at måske gøre ham lidt mere uafhængig
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Lad din kæreste overtage fodring, luftning osv.
Også når han skal sove skal han ligge i en kurv lige ved siden af sengen.. Evt. med en trøje som lugter af jer..
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 419
Han er overhovedet ikke træls, men jeg mener bare det vil gavne ham at være lidt mere uafhængig
Tak for tippet! Det ptøver vi !
maj 2011
Måske i skulle have 5-10 minutter et par gange om dagen som KUN handler om klap og kæl af ham
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
øvelser, der giver selvtillid vil også støtte dit projekt :o)
maj 2011
sep 2007
Nu har jeg valgt øvelser hvor hunden skal arbejde selvstændigt. Opgaverne skal være tilpas svære så hunden får succes uden hjælp fra ejeren.
Men du har ret - øvelserne kan øge ejers trang til nærhed. Ejer skal ikke være til rådighed for klap og kæl i hele tiden. Ejer skal også være indstillet på mindre kontakt for hundens skyld. Formålet er jo at gøre hunden selvstændig og at den hviler i sig selv.
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 419
Kan du give mig lidt tips også?
Jeg er åben for alt.
Bare han får det godt, og KAN hvilke i sig selv.
For det kan han ikke nu. Han vil hele tiden være i kontakt, eller det har han BRUG for, ellers er han helt ked af det, og han ved ik hvad han skal gøre.
det gør ondt i hjertet at se det faktisk.
sep 2007
Nu ved jeg ikke hvor meget din hund har at lave hver dag. Nogle hunde finder hurtigt ud af at få kontakt, hvis de keder sig eller er rastløse. Så smid madskålen ud og lad din hund arbejde for al maden. Her skal du lægge vægt på øvelser som ikke involverer din medvirken (ret meget). Det kan være spor, madsøg og problemløsning (godbid under kop o.s.v.). han skal have succes med sit forehavende, men det må ikke være så nemt, at han ikke bruger de grå hjerneceller. Han skal blive dejlig træt.
Jeg ville også starte forfra med alene hjemme træningen. Han skal lære at han kan takle det og at der ikke kommer skræmmende mennesker mere.
Som Molly siger, er det godt at du/I trækker dig/jer lidt tilbage. Han har lært rigtig godt, at det kan betale sig at bede om/kræve opmærksomhed :o) Når i giver ham opmærksomhed, skal det være belønning for at være dygtig/selvstændig.
Fravænning af nærhed?